Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 December 2012, 11:34   #1
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Voor mensen die verlicht willen worden.

Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 12:00   #2
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dank voor de link Renoir en de waarheid, zij is volledig gratis en werkt waar zij woont.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 December 2012, 12:13   #3
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dank voor de link Renoir en de waarheid, zij is volledig gratis en werkt waar zij woont.
Dit is haar verhaal:

Citaat:
Over Mij Ik ben 2 jaar geleden (in de Herfst van 2010) geheel toevallig / per ongeluk, Verlicht geworden/geraakt,
het was helemaal niet de bedoeling = :).
Het overkwam me een beetje = :) Maar ik was er wel héél Blij mee :), Dankbaar voor & Gelukkig door = :)

Ik wou dat wel graag worden in mijn leven, het was een van mijn levensdoelen,
maar ik dacht dat je daarvoor naar een Tibetaans klooster moest gaan,
en daar een jaar, of een aantal jaren, als een Monnik moest gaan leven.
En dat was er nog niet van gekomen, in mijn leven, om dat te doen.

Nadat ik Verlicht was geworden, ben ik gaan opschrijven daarna,
hoe me dat is gelukt, wat ik daarvoor heb moeten doen, hoe ik dat heb kunnen bereiken.

Omdat ik andere mensen ook wou leren hoe ze het moeten/kunnen worden,
en ze wou laten weten :), dat je ervoor hélemaal niet een jaar in een Tibetaans klooster moet gaan leven :), integendeel :)
Je doet het zelfs het beste, gewoon bij je thuis = :)
En je gaat helemaal n?rgens naartoe :)
Je blijft gewoon dicht bij jezelf = :)

En de Teksten op deze site dus zijn het gevolg van wat ik heb opgeschreven na/sinds mijn Verlichting.

Er komen gedurig aanvullingen bij alle Teksten,
en ook nieuwe Teksten :).

Liefs :)

Marie
Bron

Voor mij was het hier weergegevene (enigszins) ironisch bedoeld Looro, verlicht kan geen persoon (iemand die een voorstelling van zichzelf is) worden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2012, 00:27   #4
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor mij was het hier weergegevene (enigszins) ironisch bedoeld Looro, verlicht kan geen persoon (iemand die een voorstelling van zichzelf is) worden.
Dan ben ik er enigszins in getuimeld ... haha ! Marie leeft in eenheid met de wereld en zij heeft er geen moeite mee om er voor anderen te zijn. Het raakte mij echt als diepe herkenning te lezen dat waarheid 'gratis' is.
Gratis is de gepaste afstand van waarheid.
Dat zij dat uitdraagt, getuigt van zien en is voor mij dat beetje licht dat in blijheid leven doet.
Haha ... Marie was er ook blij mee en dus zijn we er alle twee een beetje in getuimeld dan !

De voorstelling van zichzelf kan natuurlijk niet verlicht zijn. Nu hoop ik dat je het lichaam niet afdoet als een voorstelling, in dat geval ben ik helemaal de pineut.
Mijn lichaam is de vorm van mijn ziel waarin in elke cel geestkracht en gedrag mij doen bestaan als mijzelf in deze wereld.
Wanneer de persoon zich heelt (zijn of haar voorstellingen aflegt), maakt hij of zij een eigen pad in wat volkomen duister is in zichzelf (geest). Meditatie is het maken van het eigen pad.
Verlichting is voor mij het te boven komen van duisternis, zich verheffen boven duisternis in eenheid met het spirituele, het onnoembare.

In droom kan ik wat 'boven mij is', zien. Ik zie het lichtend wezen in de lijn van mijn afstamming en hoe het er aan toe gaat om zich in de lijn van afstamming in te voegen.
In het dagelijks leven kan ik wat 'onder mij is', ervaren. Ik ervaar de last en pijn van wat in mijn wezen is verloren waardoor ik mij niet met alles kan verenigen als verlichtte geest.
In meditatie kan ik mij helen door wat verloren is en duister is geworden biddend (zingend) weer aaneen te maken.

Ik ben niet verlicht want ik ga hier nog ten onder aan mijn leed of verhef mij in blij geluk waar ik verblijven mag. Ik balanceer tussen verleden en toekomst maar weet al waarvan het nu gemaakt wordt.

Wijziging aangebracht door Looro op 28 December 2012 om 01:07.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2012, 01:04   #5
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
In meditatie kan ik mij helen door wat verloren is en duister is geworden biddend (zingend) weer aaneen te maken.
Het aaneen maken zou teveel eer zijn voor mijn kunnen, een eer die geen ik kan dragen. Het is de doener die ik zingend (biddend) roep en aan zijn of haar genade overlaat wat heel zijn is als bestemd voor eenheid met het leven.

In de Jungiaanse psychologie zou ik de doener kunnen verstaan als een archetype van God. Een klaarliggend patroon in de geest dat door droom en gedrag zich zodanig ontwikkelt dat wat eerst een voorstelling was stilaan een verschijnen in het gedrag is van echte goddelijkheid.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2012, 09:44   #6
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
In het dagelijks leven kan ik wat 'onder mij is', ervaren. Ik ervaar de last en pijn van wat in mijn wezen is verloren waardoor ik mij niet met alles kan verenigen als verlichtte geest.

In meditatie kan ik mij helen door wat verloren is en duister is geworden biddend (zingend) weer aaneen te maken.

Ik ben niet verlicht want ik ga hier nog ten onder aan mijn leed of verhef mij in blij geluk waar ik verblijven mag. Ik balanceer tussen verleden en toekomst maar weet al waarvan het nu gemaakt wordt.
Looro, vriend, van masturbatie word je doof.

Wat ben ik blij dat ik verlicht ben zeg.

Ik heb namelijk een broertje dood aan balanceren.

In meditatie zie ik enkel dat ik heel ben en dat ik me een ongeluk moet masturberen (met een mezelf bezig zijn) om dat anders te ervaren.

Zo, dat was mijn laatste plasje hier, ik ben uitgezeken en dat voor een zeikerd als ik.


Robert Long: Allemaal angst songtekst

Als je fruit eet krijg je wormen
van veel wassen word je kaal
en als straks de bom zal vallen
nou dan gaan we allemaal
kattenharen zijn vergiftigd
geef geen zoentjes aan een hond
keer nooit je rug toe naar een homo
want dat zittie aan je kont

negers zijn heel vaak gevaarlijk
met een mes of een pistool
en kijk ook maar uit voor joden
ook al spelen ze mooi viool

en dat is allemaal angst
allemaal angst
de alle grootste schreeuwers
zijn dikwijls het bangst
en als er ooit iets gebeurt
nou dan moeten het zo wezen
wie het meeste angst heeft
heeft vaak het minste vrezen

als je scheel kijkt en de klok slaat
blijf je heel je leven scheel
als je zout morst krijg je ruzie
en betaal ik niet te veel
loop nooit onder langs een ladder
en op wijzen staat een jaar
en onder bomen staan bij onweer
dus schuilt een levensgroot gevaar

als je ouder wordt komt vanzelf de generatie kloof
en wie voekt gaat naar de hel
van masturbatie wordt je doof
WAT!!!
van masturbatie wordt je doof

en dat is allemaal angst
allemaal angst
de alle grootste schreeuwers
zijn dikwijls het bangst
en als er ooit iets gebeurt
nou dan moeten het zo wezen
wie het meeste angst heeft
heeft vaak het minste vrezen

vrijdag 13 blijft gevaarlijk
van veel lezen wordt je blind
trouw je met je achternichtje
krijg je een ongelukkig kind
als ik maar geen lekke band krijg
en stink ik niet uit me mond
ben ik niet te laat verzekerd
dokter, ben ik wel gezond?

van tomaten krijg je puistjes
van veel koffie wordt je rood
van sigaretten zieke longen
en van leven ga je dood
Iiieeell,,

en dat laatste is waar
das helemaal waar
het klinkt misschien wel lullig
maar toch is het waar
maar 't kan nog jaren duren
dus niet van dat bange

heb je angst voor morgen?
dan moet je vandaag gaan hangen!
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2012, 11:03   #7
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Looro, vriend, van masturbatie word je doof.
Op een bepaald moment zing jij ook je eigen lied en heb je niemand nodig die je zo nodig nazingen doet.

Jouw statement markeert een bepaald geloof waarbij het lichamelijke als een obstakel werd afgedaan. Elke handeling, ook een seksuele handeling maakt een begin als een bezig zijn met zichzelf. Ik ga er vanuit dat een handeling bevrijdend werkt wanneer de daad het eigen genot overstijgt en deelt als een gave, een gift van zijn, van zo zijn.
De doofheid in het statement veroordeelt genot dat niet als een gave gedeeld wordt met zijn.

Het is niet goed om mensen met iets te confronteren of te choqueren als jij zelf niet bereid bent van jouw zijn te delen. In dat delen van zijn begint het eigen lied, begint meditatie als een zingen van dit lied.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2012, 11:07   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dan ben ik er enigszins in getuimeld ... haha ! Marie leeft in eenheid met de wereld en zij heeft er geen moeite mee om er voor anderen te zijn. Het raakte mij echt als diepe herkenning te lezen dat waarheid 'gratis' is.
Gratis is de gepaste afstand van waarheid.
Dat zij dat uitdraagt, getuigt van zien en is voor mij dat beetje licht dat in blijheid leven doet. Haha ... Marie was er ook blij mee en dus zijn we er alle twee een beetje in getuimeld dan !
Ik moet wat genuanceerder zijn en dat ga ik proberen...

Looro, als je op Bron klikt kom je op haar site en klik je bijvoorbeeld het kader 'Hoe Herken Je Een ECHT Verlicht Mens?' aan dan krijg je een bladzijde met kenmerken om iemand die 'ECHT Verlicht' is te herkennen.

Er zijn kenmerken die ik kan onderschrijven.

Het is zo'n beetje stelregel nummer een dat Iemand die geld vraagt zijn eigen belang dient en niet jouw belang. Dat gaat tamelijk ver want iemand die een boek schrijft over dit onderwerp is voor mij bezig met z'n eigen belang, te weten eer, roem en geld. Ik zal me niet licht met zo iemand verbinden om zo'n weg met hem/haar te gaan omdat ik altijd zal wantrouwen wiens belang hier gediend wordt. Het euvel waarom het licht mij niet kan doorschijnen is namelijk omdat ik mijzelf in de weg zit, omdat ik een belang heb, namelijk iets te willen worden wat ik nog niet ben, verlicht bijvoorbeeld.

Maar ook haar kenmerk een warm voelend mens willen zijn en te willen helpen kan een belang van mij zijn. Mijn belang iets te willen zijn, bijvoorbeeld een warm voelend mens, maakt dat ik een belang vertegenwoordig en iets doe waarnaar ik mij gedraag maar eigenlijk niet ben. Een verlicht mens echter is dat ontstegen en WEET dus dat je je onverwerkte pijn & verdriet niet bent. Het weet dat je pijn veroorzaakt wordt door het in de weg zitten van jou zelf en zal daarom niet de weg gaan van lediging van je pijn en verdriet maar daarentegen juist de bron van je leed, de 'je' aanpakken.

Het kenmerk dat hij dat doet puur uit Liefde omwille van de Liefde is correct, er is dus geen enkel eigen BELANG waarom hij dat doet. Eigenlijk is de rest van Marie haar omschrijving weer te veel kenmerk, hij is niet degene die dit doet, hij is Liefde geworden, het is de Liefde zelf die aan het werk is. De 'ik' is er uit verdwenen. Het andere mensen helpen gaat nog steeds van een persoon uit, betreft een andere persoon en is dus van een ander gehalte dan liefde omwille van de liefde. Verlicht betekend dat zo ondertussen de aard van het leed is doorzien en dat de verleende hulp dus niet kan bestaan uit het bevestigen van wat die ander (in de ogen van de verlichte) niet is.

Het kenmerk 'is echt, gemeende vanuit het hart, Lief' kan dan wel correct zijn maar dat kenmerk ontziet geen onwaarheid. Als datgene wat gezien wordt geen waarheid bevat zal dat door de verlichte niet versterkt worden maar juist ontkracht worden. Dat heeft voor degene die het object is van waarheidvinding (degene die het ondergaat) niet het kenmerk van 'is echt, gemeend vanuit het hart, Lief' die voelt zich alleen maar aangevallen in zijn vermeende waarheid. Dus het is ook liefde als Jezus in woede ontsteekt over de onwaarheid van de farizee?r. Liefde is niet altijd zachtzinnig.

Dus het kenmerk 'Geen enkele reden, geeft een Verlicht mens reden, om Niet Lief te zijn = :) tegen een ander mens, of dier, of plant of welk ander levend wezen dan ook =:)' is te zoetsappig. De aard van liefde is niet zoals wij die graag zouden zien, niet altijd even zachtzinnig. De aard van liefde is veeleer dat het jouw belang (het zijn van Liefde) dient zonder daarmee jouw persoonlijk belang, zoals je het graag ziet, te willen dienen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2012, 11:15   #9
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

- Leer uw kind niet lezen.
- Leer uw kind niet schrijven.
- Leer uw kind niet praten = :). En praat ook nooit tegen uw kind, of waar het bij is, zodat het u nooit hoort praten, in heel zijn leven niet = :) Zodat je kind echt denkt, dat jij niet kunt praten, en dat praten niet bestaat in de wereld, en daar dus ook geen weet van heeft = :).

http://verlichtworden.blogspot.nl/20...ejaren-vd.html

Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2012, 11:28   #10
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dan ben ik er enigszins in getuimeld ... haha ! Marie leeft in eenheid met de wereld en zij heeft er geen moeite mee om er voor anderen te zijn. Het raakte mij echt als diepe herkenning te lezen dat waarheid 'gratis' is.
Gratis is de gepaste afstand van waarheid.
Dat zij dat uitdraagt, getuigt van zien en is voor mij dat beetje licht dat in blijheid leven doet.
Looro heb je de blog's van Marie gelezen? Gratis zegt m.i. niet alles.

Haar vanuit, volgens haar, verlichting voortgekomen leefregels gaan mij de pet ver te boven. Ik vind de overeenkomst tussen van het liedje van onze Robert en wat ik op haar site aantref bijzonder treffend te noemen.

Ik zou nog geen raad van haar aannemen al kreeg ik geld toe, waarmee ik niks zeg over haar goede bedoeling en/of haar goedheid/hart.

Gelukkig is zij nog jong en is er hoop op verbetering.

Ik ben hier verder ook klaar want het voelt wat ongemakkelijk te kletsen over iemand die er niet bij is.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De frustratie van verlicht zijn Natan Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 69 29 January 2017 18:15
Klik ik ben verlicht Rennie Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 69 22 November 2014 05:16
Verlichting voor luie mensen. Aart Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 2 17 February 2013 19:50


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.