Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 November 2011, 13:11   #1
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard Forumnamen gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Hoi ****,
Ik begrijp wel dat sommigen hun frustratie graag willen botvieren op het feit dat anderen graag in de luwte van het leven en daarom in de anonimiteit willen verblijven. Vervolgens met 'als je niks bent of niks te verliezen hebt wat maak je je dan druk' uitdagen om de werkelijke identiteit prijs te geven, dan wel gewoon maar voor iemand gaan uitmaken dat dat wel aan de laars gelapt kan worden, maar ik vind dat niet kunnen.

Als ik iedereen hier deelgenoot wil maken hoe ik heet en waar ik vandaan kom dan doe ik dat zelf wel, maar ik ben hier Renoir, geen Rennie of Ronnie danwel Ren?.

Ik heet hier Renoir en Blikje heet hier Blikje en geen ****. Als Blikje met **** aangesproken had willen worden, dan was haar forumnaam wel ****. Afgezien daarvan dat iemand zijn eigen naam met enige terughoudendheid aan je kan toevertrouwen om deze dan vervolgens breed uitgemeten op het forum te zien staan vind ik het een grove schending om werkelijk te gaan speuren naar gegevens over iemand met het doel met deze kennis macht over iemand te krijgen door te laten zien daartoe in staat te zijn.

Laat ik duidelijk zijn dat ik met zulke mensen niets te maken wil hebben.

En nee je krijgt niet mijn adres noch mijn telefoonnummer en nee mijn naam is niet via de IP informatie van Whois te achterhalen, alleen de naam van mijn provider en die schermt mijn naam, zoals dat behoort, dan ook deugdelijk af.

Je hoeft niet alles van elkaar te weten, daarmee is van alles uit te halen, w.o. macht uitoefenen, en dat moet je niet willen. Daarnaast ben jij niet je naam, adres, je telefoonnummer, je beroep, je vriendenkring en al die andere onzin waarmee je je identificeert, of die jouw zelfbeeld bepalen.

In de oorlog zijn er nare dingen gebeurd met de persoonregistratie en dat strekt mij tot voorbeeld zoiets niet te willen. Er liggen economisch beroerde tijden in het verschiet mensen in nood doen vreemde dingen.
Als je daar aan over wilt leveren door een boek te schrijven of lezingen geven in een zaaltje in Haarlem, en het moet hebben van naamsbekendheid moet je dat vooral doen, ik heb die ambitie niet, mijn leven is sober en ik beleef het in een bewust erg kleine kring.

Het is niet dat ik mijn verantwoording niet wil nemen voor de dingen die ik zeg, en als in mijn woorden een hetze gezien wordt neem ik die terug. Jammer dan van die veelgeprezen vrijheid van meningsuiting, het hebben van een subjectieve waarheid is leuk maar het gaat om Waarheid hetgeen iets anders is dan subjectieve of objectieve waarheid.

Mijn subjectieve waarheid is me weinig waard, mijn anonimiteit is me veel waard en ik wil dat iedereen zich hier op een met door mij van de nodige middelen voorzien forum zich dienovereenkomstig gedraagt.

Dat het me ernst is met de privacy staat in het forumreglement.

Citaat:
De implicatie hiervan is dat iedere deelnemer wordt geacht zelf de nodige terughoudendheid ten aanzien van privacy gevoelige informatie in acht te nemen.

Reeds geplaatste tekst kan, na inlogging, alsnog worden ontdaan van privacy gevoelige informatie.

Indien daarom verzocht kan de moderator bepaalde, specifiek aangegeven reacties waarin betrokkene herkenbaar is, alsnog aanpassen.
Overigens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
hierbij mijn wachtwoord als iemand...
als je nog een keer het geintje uithaalt om hier openlijke je wachtwoord te vermelden waardoor iedereen op jouw naam kan gaan lopen rotzooien ben je hier 'persona non grata'.

*) Blikje heeft verzocht haar naam **** te verwijderen
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 18:19   #2
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

(Gargamel) of Renoir of whatever, ik neem maar even aan dat u zich tot mij (Aart) heeft gericht, je denkt het te begrijpen maar met alle respect dat doe je niet gezien je tekst, althans die mogelijkheid lijkt aanwezig.

Kun je mij zeggen wat dat praktisch inhoudt; 'persona non grata' ?

Het maakt mij niet uit of ik nu wel of niet welkom/gewenst ben, ik doe toch wel wat ik wel of niet laten kan.

Bedoel je met 'persona non grata' dat ik dan een ban krijg?

Wees aub voor mij wat duidelijker, ik raak er zo onzeker van, ik wil graag weten waar ik aan toe ben.

Kijk, natuurlijk ben ik subjectief gezien niet onzeker maar ja die objecten nog maar niet te spreken over de projecten en de injecten daar zou je subjectief gezien toch wel van uit of in de wereld van de dualiteit geslingerd kunnen worden en dat terwijl ik heel goed weet wat ik ben.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 18:20   #3
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
(Gargamel) of Renoir of whatever, ik neem maar even aan dat u zich tot mij (Aart) heeft gericht, je denkt het te begrijpen maar met alle respect dat doe je niet gezien je tekst, althans die mogelijkheid lijkt aanwezig.

Kun je mij zeggen wat dat praktisch inhoudt; 'persona non grata' ?

Het maakt mij niet uit of ik nu wel of niet welkom/gewenst ben, ik doe toch wel wat ik wel of niet laten kan.

Bedoel je met 'persona non grata' dat ik dan een ban krijg?

Wees aub voor mij wat duidelijker, ik raak er zo onzeker van, ik wil graag weten waar ik aan toe ben.

Kijk, natuurlijk ben ik subjectief gezien niet onzeker maar ja die objecten nog maar niet te spreken over de projecten en de injecten daar zou je subjectief gezien toch wel van uit of in de wereld van de dualiteit geslingerd kunnen worden en dat terwijl ik heel goed weet wat ik ben.
Niet ouwehoeren Aad, dan ben je hier niet welkom, dat lijkt me nogal logisch als je de boel probeert te verzieken.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 18:30   #4
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Blikje, mijn excuses m.b.t. een simpel en spontaan gebaar van mijn kant.

Ja ja zo leer je de mens kennen.

Ik ben nu eenmaal een rotzak.

Wat doe ik er aan, zelfmoord plegen is nog strafbaar ook m.a.w. geen optie.

Trouwens of ik of IK daarin al een keuze heb.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 18:33   #5
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Niet ouwehoeren Aad, dan ben je hier niet welkom, dat lijkt me nogal logisch als je de boel probeert te verzieken.
Renoir wil je zo goed zijn me aan te spreken bij mijn forumnaam en het woord 'Aad' vervangen door ***.

Renoir, je bent nog steeds onduidelijk.

Je bedoelt met 'niet welkom', een ban?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 19:05   #6
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Blikje, mijn excuses m.b.t. een simpel en spontaan gebaar van mijn kant.

Ja ja zo leer je de mens kennen.

Ik ben nu eenmaal een rotzak.

Wat doe ik er aan, zelfmoord plegen is nog strafbaar ook m.a.w. geen optie.

Trouwens of ik of IK daarin al een keuze heb.
Aart,

Een andere/volgende stap is dat mijn familie ten tonele wordt gevoerd.
En daar pas ik voor.
Daar heeft niemand om gevraagd en niemand toestemming voor gegeven.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 19:20   #7
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Aart,

Een andere/volgende stap is dat mijn familie ten tonele wordt gevoerd.
En daar pas ik voor.
Daar heeft niemand om gevraagd en niemand toestemming voor gegeven.
Blikje, zie/voel je zelf dat het niet waar is/klopt wat je zegt.

Dat enkel de angst aan het woord is en zichzelf goedpraat?

Het gaat hier enkel over jou, jij laat zien waar je staat.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 19:45   #8
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Dat wat er zich hier op het forum en elders afgespeeld heeft de laatste dagen heeft mij ook aan het denken gezet hoor.
Ik kan me de reactie van Blikje dan ook goed voorstellen.
En ben er zelf ook mee bezig.
Wat geef ik wel prijs en wat niet met betrekking tot mijn privacy.

Voor nu zet ik er mijn vraagtekens bij of daarbij het uitgangspunt 'angst' zou moeten zijn of 'respecteren'.
Blikje heeft wat mij betreft namelijk wel degelijk een punt.
Het gaat niet alleen om jezelf, het strekt zich verder uit dan dat.


@ Renoir.
Dank voor je heldere uiteenzetting.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 19:48   #9
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Blikje, zie/voel je zelf dat het niet waar is/klopt wat je zegt.

Dat enkel de angst aan het woord is en zichzelf goedpraat?

Het gaat hier enkel over jou, jij laat zien waar je staat.
'T klopt wel Aart.
Ik ga er verder niet op in.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 November 2011, 20:02   #10
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
'T klopt wel Aart.
Ik ga er verder niet op in.
Je zal wel gelijk hebben blikje, ik heb geen familie meer, ik ben de laatste dus ik heb makkelijk praten.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeeldingen gebruiken eerst verkleinen Renoir Mededelingen forumbeheer 0 5 January 2021 10:08


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.