Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 February 2018, 23:26   #1
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard Wat is beter dan ik

De patron legt mij meer werk op dan voorzien. Daardoor ben ik binnenkort een onbepaalde tijd van dit huis weg, dit huis waar wij in vriendschap triomferen over putten die voor anderen zijn gegraven maar waar wij zelf het meest zijn ingetuimeld.

Ik weet hoezeer wij aan elkaar gehecht zijn en het is genegenheid die mij zal verblijden in dat verre-gescheiden-zijn.
Hoewel tegen wil en dank dat ik dit zwijgen voor een tijd vrijwillig opneem en een stap opzij zet, elke stonde daarvan zal ik in vergetelheid mij herinneren hoe wij tezamen zijn begonnen aan deze verwachtingsvolle verbondenheid in het diepe van ons wezen.

De rede die wij elkaar gunnen is nooit echt tot ontwikkeling gekomen waardoor er zoveel over mij in schijn is veroordeeld.
Jullie zijn nooit goed in de plaats van een ander te denken waardoor jullie wat jullie voelen, uitten in jaloersheid, ijdele verontwaardiging, wanhoop zelfs en razernij.

Ik ontken halsstarrig aan deze schijnvertoning te willen meewerken.
Zelfs onder jullie vermanen, aandringen en bedreigen ben ik niet bezweken want de schijn spreekt teveel tegen jullie.
Mijn verzekeringen blijven vruchteloos en jullie straffen mij als een koppige en kwaadaardige leugenaar. Ik kan geen God als getuige oproepen voor mijn onschuld en alleen nog jullie nederig vragen deze onbillijke behandeling te laten ophouden.

Ik ben niet langer koleirig maar heb een affectie opgevat voor jullie, ook al blijven jullie het onrechtvaardige en schijnheilige verdedigen.
Ik beken dat ik beter ben dan wat jullie van mij verwachten en uitspreken. Zo eenvoudig en oprecht als ik ben en al eens kwajongensachtig wil doen, zo staan jullie klaar met jullie veroordeling en uitsluiting.

Ik toon mij zoals ik ben; laag waar ik laag ben; groot waar ik groot ben; ik heb ego ontsluierd zoals jullie hebben gezien en ik heb aangewezen wat zelf tot weten brengt.
Maar jullie zijn verstokt en horen noch zien maar gaan bij elkaar zitten in een kwade verzameling. Jullie zijn mijn medemensen die ik elke dag moet horen zeggen: 'Laat hem maar zuchten over zijn mistasten', 'Laat hem maar blozen over zijn ellende',
Maar in kleinheid richt ik mij naar jullie en vraag oprecht om op jullie beurt ego te ontsluieren en te ontbloten in de leegheid waarin het mag verdwijnen. Wie van jullie kan zeggen: 'Ik ben beter dan die man! Ik ben beter dan ik!'?

Weerleggen kan ik jullie niet waar ik jullie noden wil begrijpen.
O, zo graag wil ik ontdekken wat jullie lotgevallen zijn en hoe jullie, als kinderen van deze tijd het verdienen om 'mens' te zijn en menszijn weten als herauten van de toekomst.
Maar jullie zijn geen voorbeelden, jullie zijn niemand toegenegen dan jullie zelf. Hoe meer ik onderneem hoe meer jullie karakter versteend in een troosteloze horizon van eigenliefde.

In mijn leven doen zich geen bijzonderheden voor en toch ondernemen en verzinnen jullie schaamteloze pogingen jullie eigen leed keer op keer naar mij toe te schuiven.
Ik kan jullie niet vertrouwen zolang jullie je een leven verzinnen van leugens en halve waarheden.

Waarheidsliefde is mijn drijfveer die mij om dit schrijven vraagt.
Ik wil jullie niet overtuigen of vragen iets te overwegen wat buiten de aard van mensen ligt.
Ik wil met jullie treuren om de vele indrukken van afstomping die jullie nalaten en mij laten zien hoe armoedig jullie gevoelsleven is.

Jullie waarheid raakt mij niet ook al liegen jullie uit de mooiste ervaringen van iemand anders.
Mijn ervaringen daarentegen zijn van geheel andere aard en leiden tot waarheid en weten na gedurig onderzoek.
Ik sluit jullie niet uit maar wijs jullie aan onder de beste van mijn vrienden.

Dit aanwijzen is menszijn dat ons allen omgeeft.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 08:37   #2
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
De patron legt mij meer werk op dan voorzien. Daardoor ben ik binnenkort een onbepaalde tijd van dit huis weg, dit huis waar wij in vriendschap triomferen over putten die voor anderen zijn gegraven maar waar wij zelf het meest zijn ingetuimeld.

Ik weet hoezeer wij aan elkaar gehecht zijn en het is genegenheid die mij zal verblijden in dat verre-gescheiden-zijn.
Hoewel tegen wil en dank dat ik dit zwijgen voor een tijd vrijwillig opneem en een stap opzij zet, elke stonde daarvan zal ik in vergetelheid mij herinneren hoe wij tezamen zijn begonnen aan deze verwachtingsvolle verbondenheid in het diepe van ons wezen.

De rede die wij elkaar gunnen is nooit echt tot ontwikkeling gekomen waardoor er zoveel over mij in schijn is veroordeeld.
Jullie zijn nooit goed in de plaats van een ander te denken waardoor jullie wat jullie voelen, uitten in jaloersheid, ijdele verontwaardiging, wanhoop zelfs en razernij.

Ik ontken halsstarrig aan deze schijnvertoning te willen meewerken.
Zelfs onder jullie vermanen, aandringen en bedreigen ben ik niet bezweken want de schijn spreekt teveel tegen jullie.
Mijn verzekeringen blijven vruchteloos en jullie straffen mij als een koppige en kwaadaardige leugenaar. Ik kan geen God als getuige oproepen voor mijn onschuld en alleen nog jullie nederig vragen deze onbillijke behandeling te laten ophouden.

Ik ben niet langer koleirig maar heb een affectie opgevat voor jullie, ook al blijven jullie het onrechtvaardige en schijnheilige verdedigen.
Ik beken dat ik beter ben dan wat jullie van mij verwachten en uitspreken. Zo eenvoudig en oprecht als ik ben en al eens kwajongensachtig wil doen, zo staan jullie klaar met jullie veroordeling en uitsluiting.

Ik toon mij zoals ik ben; laag waar ik laag ben; groot waar ik groot ben; ik heb ego ontsluierd zoals jullie hebben gezien en ik heb aangewezen wat zelf tot weten brengt.
Maar jullie zijn verstokt en horen noch zien maar gaan bij elkaar zitten in een kwade verzameling. Jullie zijn mijn medemensen die ik elke dag moet horen zeggen: 'Laat hem maar zuchten over zijn mistasten', 'Laat hem maar blozen over zijn ellende',
Maar in kleinheid richt ik mij naar jullie en vraag oprecht om op jullie beurt ego te ontsluieren en te ontbloten in de leegheid waarin het mag verdwijnen. Wie van jullie kan zeggen: 'Ik ben beter dan die man! Ik ben beter dan ik!'?

Weerleggen kan ik jullie niet waar ik jullie noden wil begrijpen.
O, zo graag wil ik ontdekken wat jullie lotgevallen zijn en hoe jullie, als kinderen van deze tijd het verdienen om 'mens' te zijn en menszijn weten als herauten van de toekomst.
Maar jullie zijn geen voorbeelden, jullie zijn niemand toegenegen dan jullie zelf. Hoe meer ik onderneem hoe meer jullie karakter versteend in een troosteloze horizon van eigenliefde.

In mijn leven doen zich geen bijzonderheden voor en toch ondernemen en verzinnen jullie schaamteloze pogingen jullie eigen leed keer op keer naar mij toe te schuiven.
Ik kan jullie niet vertrouwen zolang jullie je een leven verzinnen van leugens en halve waarheden.

Waarheidsliefde is mijn drijfveer die mij om dit schrijven vraagt.
Ik wil jullie niet overtuigen of vragen iets te overwegen wat buiten de aard van mensen ligt.
Ik wil met jullie treuren om de vele indrukken van afstomping die jullie nalaten en mij laten zien hoe armoedig jullie gevoelsleven is.

Jullie waarheid raakt mij niet ook al liegen jullie uit de mooiste ervaringen van iemand anders.
Mijn ervaringen daarentegen zijn van geheel andere aard en leiden tot waarheid en weten na gedurig onderzoek.
Ik sluit jullie niet uit maar wijs jullie aan onder de beste van mijn vrienden.

Dit aanwijzen is menszijn dat ons allen omgeeft.
Ik zie dat je opgestaan bent. Doet me deugd.
Nowee dank voor je getuigenis.
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 09:26   #3
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

@Nowee,

Ik lees dit nu pas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Dit aanwijzen is menszijn dat ons allen omgeeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik ben niet vrij van persoonlijke issues, ook niet omtrent jou, Nowee, ..., maar het wordt niet meer geloofd. De ego issues, zowel bij mij als bij jouw, spelen zich af in denkbeeldigheid, begrijp mij niet verkeerd: in die van mij. Het geloof erin is er echter niet meer. Vandaar dat ik nu kan openstaan voor je vakmanschap.
Juist nu stap je op. Jammer. Maar ik begrijp het.
Als je je nog bedenkt, ik wil die vriendschap, die ik nooit heb kunnen aangaan door het verzand zijn in veroordeling, graag aangaan en schijn laten voor wat ze is: schijn.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 12:51   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
De patron legt mij meer werk op dan voorzien. Daardoor ben ik binnenkort een onbepaalde tijd van dit huis weg,

gegraven maar. zelf ingetuimeld.

Jullie zijn nooit goed



Ik ontken halsstarrig


.
Ik beken dat ik beter ben .

Ik

, jullie zijn niemand





Ik
Ga jij weer zwijgen?
Tot over een korte tijd, ik ben benieuwd welke naam dan onstaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Al een tijd lees ik liever de berichten, in de vele draadjes die aangeboden worden, dan dat ik nog tot schrijven kom en een weerwoord aanbied.


,word ik een zwijger
Looro
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 13:07   #5
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Gevoel voor drama heb je wel, en medelijden opwekken is zeker een talent.

Mooi..

Maar niet getreurd, ik zie dat ' niemand', en nieuw forum lid, zich aangemeld heeft.
Plaats gemaakt, zo gevuld..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 13:09   #6
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Gevoel voor drama heb je wel, en medelijden opwekken is zeker een talent.
Mooi..
Niks moois aan te vinden als je daardoor zelf niets ziet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 13:12   #7
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Niks moois aan te vinden als je daardoor zelf niets ziet.
Onderzoek het Ulla, Wat doet het met je?

Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 13:12   #8
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Onderzoek het Ulla, Wat doet het met je?

Niets.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 13:13   #9
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Niets.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2018, 13:27   #10
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
zelf niets ziet.
Ik zie dat Toon, Looro, Turrio, Nowee, steeds vertrekt, en dan snel weer terug is met een nieuwe naam.
Ik zie dat jij verbolgen, verbaasd, verbouwereerd naar het scherm kijkt,
Iona ook.


Wat een goed bespeelde toneelstuk.
Ego op en top.
Een medelijwekkende daad van Nowee.
Wat een gevoel voor drama, hij weet goed de sfeer te bespelen..


Voor jullie:
De Messias die Martelaar wordt.


Het is een geweldige kans om het te onderzoeken.
Onderzoek wat het met jou doet, voel dat, want mensen sterven, vertrekken, zeggen het af..
Het is het leven...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
...hoe de schoorsteen nog beter rookt jan Advaita 3 15 June 2011 23:07


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.