Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 April 2017, 10:04   #1
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard Over keerpunt en Gedegen Zelfonderzoek

Ruim drie jaar geleden maakte ik een bijzondere ervaring mee welke dicht aansluit bij wat het forum voor mij betekent: doordringen tot de diepere betekenis en beleving van wat en wie ik ben.
Terwijl ik in een discussie een bericht aan het schrijven was, drong het met een directheid en klaarheid tot in de toppen van mijn tenen door dat waarover ik schreef of nadacht ik 'niets' wist. Dat de woorden die ik schreef niet mijn woorden waren maar ook de gedachten die deze woorden uitdrukten niets te maken hadden met wat ik ben.
Deze ervaring van niets-weten was in die bijzonder dat ik het 'niets' kon vaststellen, op een of andere manier kon zien. De afwezigheid van iets kon ik bekijken vanuit een ander standpunt. Een standpunt dat de aantrekking en klaarheid heeft van een ander begin, een tweede geboorte.

De daarop volgende tijd heb ik gebruikt om al lezende in de vele gangen en draadjes van dit forum klaarheid te vinden in wat het Gedegen Zelfonderzoek is en hoe het te benutten in wat ik ben.
Kort gezegd is het Gedegen Zelfonderzoek een doen, een praktijk van doorzien van ego tot het verwerken is als van ander begin.

In dit draadje ben ik er toe gekomen het verwerken zelf nader te bekijken. Dit verwerken wordt vaak omschreven als doorpakken op wat is doorzien. Dit wil zeggen dat individualiteit niet langer gehecht is aan subjectiviteit maar losgekomen is in de aandacht voor wat ik ben.
Hoe deze aandacht tot een basis te maken voor ander begin?

Iedereen is uitgenodigd over dit keerpunt van gedachten te wisselen of ervaringen te delen.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 11:35   #2
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Ruim drie jaar geleden maakte ik een bijzondere ervaring mee welke dicht aansluit bij wat het forum voor mij betekent: doordringen tot de diepere betekenis en beleving van wat en wie ik ben.
Terwijl ik in een discussie een bericht aan het schrijven was, drong het met een directheid en klaarheid tot in de toppen van mijn tenen door dat waarover ik schreef of nadacht ik 'niets' wist. Dat de woorden die ik schreef niet mijn woorden waren maar ook de gedachten die deze woorden uitdrukten niets te maken hadden met wat ik ben.
Dit bewijst weer hoe krankzinnig dit forum is.
Tot drie jaar geleden schreef je, en presenteerde jij een denkwijze op een stellige, overtuigde manier.
Voor jou was dat de waarheid, en jouw intentie was om mensen mee te raken, en te inspireren toen.
Je wilde je medemens iets geven, en daarmee helpen, met iets wat jij nu ontdekt dat het een 'illusie' was, en niets met 'dat wat je bent' te maken had.
Nu heb je een ander 'waarheid' die je op een overtuigde, stellige/ dwingende manier over wilt brengen..
Niets is veranderd dus, je blijft een eigen waarheid aankondigen, en een ander daarvan wilt overtuigen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 11:39   #3
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Ruim drie jaar geleden maakte ik een bijzondere ervaring mee welke dicht aansluit bij wat het forum voor mij betekent: doordringen tot de diepere betekenis en beleving van wat en wie ik ben.
Terwijl ik in een discussie een bericht aan het schrijven was, drong het met een directheid en klaarheid tot in de toppen van mijn tenen door dat waarover ik schreef of nadacht ik 'niets' wist. Dat de woorden die ik schreef niet mijn woorden waren maar ook de gedachten die deze woorden uitdrukten niets te maken hadden met wat ik ben.
Deze ervaring van niets-weten was in die bijzonder dat ik het 'niets' kon vaststellen, op een of andere manier kon zien. De afwezigheid van iets kon ik bekijken vanuit een ander standpunt. Een standpunt dat de aantrekking en klaarheid heeft van een ander begin, een tweede geboorte.

De daarop volgende tijd heb ik gebruikt om al lezende in de vele gangen en draadjes van dit forum klaarheid te vinden in wat het Gedegen Zelfonderzoek is en hoe het te benutten in wat ik ben.
Kort gezegd is het Gedegen Zelfonderzoek een doen, een praktijk van doorzien van ego tot het verwerken is als van ander begin.

In dit draadje ben ik er toe gekomen het verwerken zelf nader te bekijken. Dit verwerken wordt vaak omschreven als doorpakken op wat is doorzien. Dit wil zeggen dat individualiteit niet langer gehecht is aan subjectiviteit maar losgekomen is in de aandacht voor wat ik ben.
Hoe deze aandacht tot een basis te maken voor ander begin?

Iedereen is uitgenodigd over dit keerpunt van gedachten te wisselen of ervaringen te delen.
Ik zie er naar uit om jou over drie jaar te lezen, als je weer ontdekt dat dit wat je nu schrijft, niets met 'dat wat je bent' te maken heeft..En drie jaar later weer..En ga zo door.
De vele waarheden en namen van Turrio/Looro/Toon
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 11:51   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht

Iedereen is uitgenodigd over dit keerpunt van gedachten te wisselen of ervaringen te delen.
Jouw text is geen uitnodiging, maar weer een verborgen opdringen van dat wat jij als 'waarheid' ziet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 12:10   #5
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jouw text is geen uitnodiging, maar weer een verborgen opdringen van dat wat jij als 'waarheid' ziet.
Heb je nu, uit pure wraakzucht, jezelf verplicht om het forum met jouw voortdurend gekwebbel te komen saboteren???
Heb je iets te vertellen of niet en in het laatste geval zwijg...
Renoir, bestaat er een manier om een nietszeggende lastpost niet te moeten lezen of zijn we verdoemd om dat kinderlijk calimerogedracht te ondergaan of anders hier weg te blijven???
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 12:41   #6
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Renoir,
Het is wat ik in de tekst van Turrio zie, en hem aanreik.
Wat doet het met je marie?
Raakt het je? Brengt dat jou in verwarring?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
???...
.....
???

Ga dat onderzoeken..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 12:46   #7
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
zwijg...

Het is jouw onbehagen gevoel dat jij het zwijgen wilt opleggen.
Kijk dieper naar de werkelijke bron van ergernis,want er zijn maar letters die je hier ziet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 13:05   #8
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
zijn wij verdoemd
hier weg te blijven???
Je slachtofferrol, noem je het zelf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
kinderlijk calimerogedracht
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 13:37   #9
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Terwijl ik in een discussie een bericht aan het schrijven was, drong het met een directheid en klaarheid tot in de toppen van mijn tenen door dat waarover ik schreef of nadacht ik 'niets' wist. Dat de woorden die ik schreef niet mijn woorden waren .
Ik wou het nog schrijven in een ander topic dat marie het mis had, want nog steeds onbewust als een vet varken, toen ze schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Turrio... soms vind ik dat je nog teveel vanuit het hoofd praat...
@marie: ik hoop dat je nu begrijpt dat Turrio channelt!
Hij staat kanaal voor een hogere entiteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
.... Een standpunt dat de aantrekking en klaarheid heeft van een ander begin, een tweede geboorte.
...
Kort gezegd is het Gedegen Zelfonderzoek een doen, een praktijk van doorzien van ego tot het verwerken is als van ander begin.
Wedergeboorte in de geest als gevolg van gedegen zelfonderzoek.
Mooi. Ook Rob moet al een tweede geboorte ondergaan zijn, hij geeft degelijke aanwijzingen volgens jou.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Een degelijke aanwijzing Rob !
Ergens toch wel een beloning voor al het harde werk dat jullie gedaan hebt vind ik.
Veel lezen met de juiste intentie en zonder verwachting, veel denken, (hard) werken aan gedegen zelfonderzoek en dan wordt men niet alleen wedergeboren maar wordt men ook een autoriteit op het gebied van intenties doorzien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Alles staat of valt bij 'de intentie' van degene die leest ..
Jij en Rob hebt zolang doorgepakt op wat is doorzien dat je kanaal staat voor hogere gidsen.
Proficiat!
De wereld kan meer gidsen gebruiken in de omwenteling naar een nieuw bewustzijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Iedereen is uitgenodigd over dit keerpunt van gedachten te wisselen of ervaringen te delen.
Ik heb nog veel werk te doen.
Nog veel aanwijzingen tot gedegen zelfonderzoek te volgen.
Ik ben nog niet klaar met de wereld, ben nog niet thuisgekomen en heb de menselijke verschijning nog niet afgerond.
Ik heb nog veel door te pakken met al wat is tot aan het verwerken van 'Ik-Ben-Dat'.

Alles op zijn tijd Looro / Turrio. God is nooit te vroeg of te laat.
Tegen de tijd dat ik klaar ben heb jij de naam Centurion aangenomen op dit forum.
Je weet wel, een centurion of honderdman was in het Romeinse legioen de hoogste officiersrang die door mannen van gewone komaf bereikt kon worden.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 April 2017, 14:02   #10
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Renoir, bestaat er een manier om een nietszeggende lastpost niet te moeten lezen...?
Daar ga je weer klagen bij de directeur.
Zet Miha op negeer zoals je met mij doet. Zo simpel is het.

Dacht je dat ik jouw nietszeggende schrijfsels interessant vind om lezen?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.