Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Beginnend zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 July 2023, 13:36   #1
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Gedachteonderzoek.

Copyright betekent dat jij de ‘eigenaar’ bent van wat jij hebt gemaakt.

Op Waarheid berust geen copyright, het kan onmogelijk het eigendom zijn van een persoon. Het grappige daarbij is dat ont'dekt kan worden dat er helemaal geen persoon is. Kortom er helemaal geen eigenaar, oftewel een iemand die iets in eigendom heeft, is.

Zo'n fictieve wereld hebben we geschapen en daarin houden we het geloof overeind.


Waar het bovenstaande in een boek of geschrift staat te lezen kun je aan het lezen er van gerust voorbijgaan. De auteur er van weet kennelijk niet 'wat' hij is en kan derhalve niet in een staat worden geacht dat hij jou met je vraag 'wat' je bent verder kan helpen.

Mooi zo... alweer een gedachte om zeep dat er iets buiten jou om is waarvan je denkt dat het jou van dienst kan zijn met je onderzoek. En zo kun je kritisch al je aannames gaan beschouwen.
  Met citaat reageren
Oud 26 July 2023, 12:44   #2
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe kan iemand die probeert aan je te verdienen nou eigenlijk jouw belang voorstaan. Is ook zo'n kritische gedachte. De gedachte dat dat mogelijk is kun je gevoeglijk ook om zeep helpen.

Elimineren.

Daarin ontwikkel je je zelf gaandeweg.
Ontwikkelen... wat een mooi woord voor van een wikkel ontdoen. Zoals met een ui pel je onware gedachtes en aannames tot er een hard kern waar je niet meer omheen kunt over blijft.
  Met citaat reageren
Oud 26 July 2023, 18:55   #3
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Elimineren.
Goedenavond.

Ik zie dat er weer beweging is op het forum.

Mooi!

Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 July 2023, 22:18   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Goedenavond.

Ik zie dat er weer beweging is op het forum.

Mooi!

Hoi Rob.

Ja sinds kort is het forum weer in de lucht.
Ondanks aanpassing van de software lukte het niet om het forum bij Strato te blijven hosten. Nu staat de homepage alleen daar met een IP doorverwijzing naar de eigen server waar ik een lagere PHP versie, noodzakelijk voor deze software, geïnstalleerd heb waar het forum nog wel op draait.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.