Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 August 2011, 22:11   #1
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Evangelie naar Maria Magdalena

Ik heb een aantal evangeliën uit de kruik van Nag Hammadi nagevlooid en ik vind de meest treffende die van Maria Magdalena. Zij moet het, in mijn opvatting, begrepen, hebben gezien onderstaand geschrift. Hetgeen niet van de apostelen gezegd kan worden.

Evangelie volgens Maria Magdalena pagina 7 -10 Nag Hammadi I p 381-382

...zal de materie vernietigd worden of niet?
De Verlosser zei: " alle naturen, alle vormen en alle schepselen bestaan in en met elkaar en ze zullen weer teruggevoerd worden tot hun eigen wortel. Want in de natuur van de materie kan zich slechts tot haar eigen natuur terugvoeren. Wie oren heeft om te horen, die hore !"
Petrus vroeg hem:
"omdat u ons alles heeft uitgelegd, zeg ons nu nog dit: wat is de zonde van de wereld?"
De Verlosser zei:
"Zonde bestaat niet.Maar het zijn jullie die de zonde maken, namelijk wanneer jullie doen wat in wezen gelijk staan aan overspel,dat wat men de "zonde" noemt.
Daarom is het goed in jullie midden gekomen, naar het wezen van iedere natuur, om deze weer in zijn wortel te herstellen"
Toen ging hij voort en zei :
"daarom worden jullie ziek en sterven jullie, omdat jullie houden van wat jullie misleidt. Wie het vatten kan, vatte het!
De materie gaf geboorte aan een begeerte die haar gelijke niet kent omdat zij is uitgegaan van iets tegennatuurlijks. Zo heerst er verwarring in het gehele lichaam.
Daarom heb ik jullie gezegd : heb goede moed. En als jullie moedeloos zijn, vat toch moed tegenover de verschillende vormen van de natuur. Wie oren heeft om te horen, die hore!

Toen de Gezegende dit gezegd had, groette hij hen allen met de woorden:
Vrede zij met jullie, Breng mijn Vrede voort. Let erop dat jullie niemand misleiden door te zeggen "zie hier, "of "zie daar" want de Zoon des Mensen verblijft in jullie binnenste. Volg hem!
Die hem zoeken zullen hem vinden. Ga zo heen en verkondig het evangelie van het Koninkrijk. Leg geen andere bepaling op dan die welke ik jullie heb gesteld. En vaardig geen wet uit zoals de wetgever,opdat jullie daar geen gevangenen van worden"
Toen hij dit gezegd had ,ging hij heen.

Zij echter waren bedroef.Ze huilden heftig en zeiden:
"Hoe moeten we naar de heidenen gaan en het evangelie van het Koninkrijk van de Zoon des Mensen prediken? Als hij al niet werd gespaard,hoe zal men ons dan sparen?
Toen stond Maria Magdalena op en zij kuste hen allen en zei tegen haar broeders:
"Huil niet, wees niet bedroefd en twijfel niet, want zijn genade zal geheel met jullie zijn en jullie behoeden.Laten we liever zijn grootheid prijzen,want hij heeft ons voorbereid en ons tot mens gemaakt.'
Toen Maria dit zei richtten zij hun harten op het Goede. En ze begonnen de woorden van de Verlosser te bespreken.

Petrus zei tegen Maria:
"Zuster ,we weten dat de Verlosser meer van jou gehouden heeft dan van de andere vrouwen. Zeg ons de woorden van de Verlosser zoals jij je die herinnert, die jij kent maar wij niet kennen en die we ook nog niet hebben gehoord."

Maria antwoordde en zei:
"Wat voor jullie verborgen is zal ik jullie bekendmaken"
en ze begon hun het volgende te vertellen:
"Ik ,zei ze,ik zag de Heer in een visioen, en ik zei tegen hem: 'Heer , ik zie u vandaag in een visioen' Hij antwoordde en sprak tot mij: "Gezegend ben je dat niet wankelt bij mijn aanblik. Want waar het bewustzijn is, daar is de schat" Ik vroeg hem : "Heer ,ziet hij, die een visioen heeft, nu met de ziel of met de geest?" De Verlosser antwoordde en sprak : "Hij ziet noch met de ziel noch met de geest, maar met het bewustzijn,dat tussen de twee in ligt .Zo is het dat hij een visioen waarneemt en het is......


Hier ontbreken de pagina's 11- 14 van het oorspronkelijke handschrift en gaat het met de volgende pagina's verder;
Evangelie volgens Maria pagina 15-19 Nag Hammadi Geschriften I p 382-384


...het.
En de Begeerte zei:
"Ik heb je niet omlaag zien gaan,
maar nu zie ik je omhooggaan.
Waarom lieg je?
Want je hoort bij mij !"
De Ziel antwoordde en zei:
"Ik heb jou gezien
maar jij zag mij niet,
noch herkende je mij.
Je hebt mij als kleding gediend
en je kende mij niet"
Toen ze dat gezegd had ging ze met grote vreugde weg.

Toen kwam ze bij de derde macht,
die Onwetendheid genoemd wordt.
Deze wilde de ziel uithoren:
"Waarheen ben je op weg?
In slechtheid ben je vastgehouden en
je bent onderworpen aan mijn oordeel!"
Maar de ziel zei:
"waarom oordeel je over mij
terwijl ik niet geoordeeld heb.
Ik werd vastgehouden
hoewel ik niets vastgehouden heb.
Ik werd niet herkend
Maar ik heb wel herkend dat het Al opgelost zal worden
zowel de aardse dingen als de hemelse"

Toen de ziel zo de derde macht was voorbijgekomen,
steeg ze verder omhoog en zag de vierde macht.
Deze had zeven gedaanten:
De eerste vorm is de duisternis
De tweede de begeerte
De derde de onwetendheid
De vierde de prikkel van de dood
De vijfde is het koninkrijk van het vlees
De zesde is de domme wijsheid van het vlees
De zevende is de vertoornde wijsheid.
Dat zijn de zeven heerschappijen van de Toorn.

Ze vroegen de ziel:
"Vanwaar kom je ,moordenaares;
en waarheen ben je op weg,
jij die de ruimte bedwong?"
En de ziel antwoordde en sprak:
"Wat mij bindt is gedood
en wat mij omringt is overwonnen
Mijn begeerte heeft opgehouden te bestaan
en de onwetendheid is gestorven
In een wereld ben ik bevrijd
uit een andere wereld
en in een beeld
door een beeld van boven,
want de boeien der vergetelheid
hebben een tijdelijke duur.
Vanaf dit ogenblik af
zal ik de rust ontvangen,
los van het tijdsverloop van de eon;
in zwijgen"

Toen Maria dit had gezegd, zweeg ze,
want to zover had de Verlosser met haar gesproken.

Maar Andreas nam het woord en zei tegen de broeders:
"zeg eens, wat denken jullie over wat zij gezegd heeft?
Ikzelf geloof niet dat de Verlosser dit heeft gezegd,
want het is duidelijk dat het afwijkende ideeen zijn."
Petrus nam het woord en sprak over dezelfde dingen
Hij vroeg hun over de Verlosser:
"Zou hij werkelijk buiten ons om en niet openlijk met een vrouw gesproken
hebben? Moeten wij ons soms omkeren en allemaal naar haar luisteren?
Heeft hij aan haar de voorkeur gegeven boven ons?"

Toen huilde Maria en zei tegen Petrus:
"Mijn broeder Petrus,wat denk je? Denk je dat ik het zelf in mijn hart
bedacht heb of dat ik leugens vertel over de Verlosser?"
Levi nam het woord en zei tegen Petrus:
"Petrus ,jij bent altijd zo heetgebakerd!
En nu zie ik weer dat je redetwist met deze vrouw als met tegenstanders.
Als de Verlosser haar waardig bevonden heeft,
wie ben jij dan om haar te verwerpen?
Zeer zeker kende de Verlosser haar erg goed en
daarom heeft hij van haar meer gehouden dan van ons.
We moesten ons eerder schamen en ons bekleden
met de volkomen Mens en hem in onszelf verwerven,
zoals hij ons heeft opgedragen,en het evangelie verkondigen.
En laten we daarbij geen andere bepaling of wet opleggen
dan wat de Verlosser gezegd heeft.

Toen Levi dit gezegd had,
maakten ze zich op om te verkondigen en te prediken.

Het Evangelie volgens Maria
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 01:06   #2
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Petrus vroeg hem:
"omdat u ons alles heeft uitgelegd, zeg ons nu nog dit: wat is de zonde van de wereld?"
De Verlosser zei:
"Zonde bestaat niet.Maar het zijn jullie die de zonde maken, namelijk wanneer jullie doen wat in wezen gelijk staan aan overspel,dat wat men de "zonde" noemt.
Daarom is het goed in jullie midden gekomen, naar het wezen van iedere natuur, om deze weer in zijn wortel te herstellen"
Toen ging hij voort en zei :
"daarom worden jullie ziek en sterven jullie, omdat jullie houden van wat jullie misleidt. Wie het vatten kan, vatte het!
De materie gaf geboorte aan een begeerte die haar gelijke niet kent omdat zij is uitgegaan van iets tegennatuurlijks. Zo heerst er verwarring in het gehele lichaam.
Daarom heb ik jullie gezegd : heb goede moed. En als jullie moedeloos zijn, vat toch moed tegenover de verschillende vormen van de natuur. Wie oren heeft om te horen, die hore!

Toen de Gezegende dit gezegd had, groette hij hen allen met de woorden:
Vrede zij met jullie, Breng mijn Vrede voort. Let erop dat jullie niemand misleiden door te zeggen "zie hier, "of "zie daar" want de Zoon des Mensen verblijft in jullie binnenste. Volg hem!
Dank voor het plaatsen van een gedeelte van dit evangelie,

Ik vond het bovenstaande stukje het allermooist eerlijk gezegd. Het grondprobleem en de gevolgen die dat probleem/ziekte heeft wordt beschreven, terwijl in de laatste alinea de oplossing zichtbaar wordt.

Maar goed hoe doe je dat dan hé dat verwijzen naar binnen. Dat lijkt vooralsnog een lastig karweitje te zijn voor mensen die zelf nog onderweg zijn.

Gelukkig bemoei ik me alleen met mezelf, dat is al lastig genoeg met het stelletje zoemende vliegen dat rond mijn hoofd vliegt en mij als een prettige zitplaats zien en derhalve om mijn aandacht blijven vragen...strontvliegen zijn het, of zou ik ze als mijn vriendjes moeten beschouwen die mij helpen tot bewustzijn te komen....olalala

Het evangelie van Maria Magdalena....
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 10:29   #3
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb een aantal evangeliën uit de kruik van Nag Hammadi nagevlooid en ik vind de meest treffende die van Maria Magdalena. Zij moet het, in mijn opvatting, begrepen, hebben gezien onderstaand geschrift. Hetgeen niet van de apostelen gezegd kan worden.
DIT is werkelijk zo'n prachtig evangelie.
Ik ben blij dat een deel nog bewaard is gebleven en niet in zijn geheel verdwenen/vergaan is.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 11:00   #4
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Dank voor het plaatsen van een gedeelte van dit evangelie,

Ik vond het bovenstaande stukje het allermooist eerlijk gezegd. Het grondprobleem en de gevolgen die dat probleem/ziekte heeft wordt beschreven, terwijl in de laatste alinea de oplossing zichtbaar wordt.

Maar goed hoe doe je dat dan hé dat verwijzen naar binnen. Dat lijkt vooralsnog een lastig karweitje te zijn voor mensen die zelf nog onderweg zijn.

Gelukkig bemoei ik me alleen met mezelf, dat is al lastig genoeg met het stelletje zoemende vliegen dat rond mijn hoofd vliegt en mij als een prettige zitplaats zien en derhalve om mijn aandacht blijven vragen...strontvliegen zijn het, of zou ik ze als mijn vriendjes moeten beschouwen die mij helpen tot bewustzijn te komen....olalala

Het evangelie van Maria Magdalena....
Het is om redenen van het bovenstaande dat ik niet de induk heb dat je het bij jezelf houdt. Je merkt een stel zoemende vliegen op die het op je gemund hebben.

Je bent dientengevolge niet met jezelf bezig maar je bent bezig met de indruk die anderen op jou hebben, dat ligt bij anderen en niet bij jouzelf. Hetzelfde ben je aan het doen met Maria, het is jezelf aanpakken via een ander.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 11:03   #5
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
DIT is werkelijk zo'n prachtig evangelie.
Ik ben blij dat een deel nog bewaard is gebleven en niet in zijn geheel verdwenen/vergaan is.
Het is het mooiste wat ook ik tot nu toe heb gelezen idd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 11:34   #6
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is om redenen van het bovenstaande dat ik niet de induk heb dat je het bij jezelf houdt. Je merkt een stel zoemende vliegen op die het op je gemund hebben.

Je bent dientengevolge niet met jezelf bezig maar je bent bezig met de indruk die anderen op jou hebben, dat ligt bij anderen en niet bij jouzelf. Hetzelfde ben je aan het doen met Maria, het is jezelf aanpakken via een ander.
Ach ach ach Renoir, je voldoet opnieuw, jammer genoeg moet ik zeggen, wederom aan mijn verwachting van wat je deze keer zou gaan doen met wat ik schreef. Jammer jammer jammer.

Want je bent alweer bezig jezelf in de vorm van ene Maria aan het beschermen, in de vorm van in slaap sussen of proberen te houden, blijkt dat jij geen ore hebben om (helder) te kunnen horen en geen oge om (helder) te kunnen zien.

Ik zal je even opweg helpen....de belangrijkste zin uit het stukje wat je gequote hebt is, let op; gelukkig bemoei ik me alleen met mezelf.

Jij Renoir laat je afleiden door de frase; dat is al lastig genoeg ect., door daar een afgescheidenheid van mezelf/jezelf waar te nemen.

Iets dergelijks kan alleen wanneer je in afgescheidenheid gelooft en niet in de gaten hebt dat die niet bestaat.

So nogmaals thanks voor de bevestiging en ik hoop van harte voor je dat je nog eens in de gaten zal krijgen hoe het werkelijk zit. De/je wereld zal er van opknappen uiteindelijk, hoop ik, vermoed ik, heb ik het idee.

Gegroet
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 12:00   #7
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

O ja nog even toevoegend want je zult waarschijnlijk niet vragen of zelfs geen belangstelling hebben voor hoe het werkelijk zit dus ik ben zo lief.....

Renoir je bent feitelijk een drugsdealer die mensen, wanneer ze ergens op brute wijze geconfronteerd worden met zichzelf en het vervolgens, vanuit angst, op een gillen zetten, in een roesje houdt door ze een dormicum te geven/toe te dienen waardoor ze als dwazen/idoten verder leven.

Fraaie hulpverlener ben jij, echt één om jaloers op te worden.....neuh ik dacht het niet.

Om je toch ietwat gerust te stellen....ach je bent de enige niet die zo is.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 12:30   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ach ach ach Renoir, je voldoet opnieuw, jammer genoeg moet ik zeggen, wederom aan mijn verwachting van wat je deze keer zou gaan doen met wat ik schreef. Jammer jammer jammer.

Want je bent alweer bezig jezelf in de vorm van ene Maria aan het beschermen, in de vorm van in slaap sussen of proberen te houden, blijkt dat jij geen ore hebben om (helder) te kunnen horen en geen oge om (helder) te kunnen zien.

Ik zal je even opweg helpen....de belangrijkste zin uit het stukje wat je gequote hebt is, let op; gelukkig bemoei ik me alleen met mezelf.

Jij Renoir laat je afleiden door de frase; dat is al lastig genoeg ect., door daar een afgescheidenheid van mezelf/jezelf waar te nemen.

Iets dergelijks kan alleen wanneer je in afgescheidenheid gelooft en niet in de gaten hebt dat die niet bestaat.

So nogmaals thanks voor de bevestiging en ik hoop van harte voor je dat je nog eens in de gaten zal krijgen hoe het werkelijk zit. De/je wereld zal er van opknappen uiteindelijk, hoop ik, vermoed ik, heb ik het idee.

Gegroet

Het jammere betreft dan ook weer hetgeen je in jezelf hebt gevonden en op mij projecteerd, ik althans kan niks jammers ontdekken bij iets dat aan mijn verwachting voldoet.

Om welke reden denk je in termen van beschermen. Ik zeg allleen dat jouw verhaal niets met dat van Maria uitstaande heeft en dat je haar er tegen wil en dank iedere keer bijsleep. Dat is inmidels al zo markant dat ik dat zelfs ben gaan doen in bovenstaande quote.

Je kunt dat stukje wat je hebt gezegd nog weer eens quoten en opnieuw beweren dat je 'je gelukkig met jezelf bemoeit', ik zeg dat ik je iets anders zie doen. Je bemoeit je niet met jezelf als een ander, of anderen, daar een rol in speelt c.q. spelen. Je verhaaltje van afgescheidenheid is het zand dat je jezelf in de ogen strooit, in de dualiteit is er afgescheidenheid en je voelt je ook afgescheiden zodra er een ander om de hoek komt kijken die je waarneemt.

In werkelijke onafgescheidenheid zie je geen ander en is alles jezelf. In onafgescheidenheid zou je niet eens op een forum kunnen reageren, je zou de verschillen niet waarnemen.

Dus keep on dreaming.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 12:31   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
O ja nog even toevoegend want je zult waarschijnlijk niet vragen of zelfs geen belangstelling hebben voor hoe het werkelijk zit dus ik ben zo lief.....

Renoir je bent feitelijk een drugsdealer die mensen, wanneer ze ergens op brute wijze geconfronteerd worden met zichzelf en het vervolgens, vanuit angst, op een gillen zetten, in een roesje houdt door ze een dormicum te geven/toe te dienen waardoor ze als dwazen/idoten verder leven.

Fraaie hulpverlener ben jij, echt één om jaloers op te worden.....neuh ik dacht het niet.

Om je toch ietwat gerust te stellen....ach je bent de enige niet die zo is.
Haha dat is lachen, hoe onafgescheiden ben je als je dit kunt waarnemen ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 September 2011, 13:35   #10
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het jammere betreft dan ook weer hetgeen je in jezelf hebt gevonden en op mij projecteerd, ik althans kan niks jammers ontdekken bij iets dat aan mijn verwachting voldoet.
Nou Renoir het lijkt mij logisch dat dat jammere in mijzelf zit zo lijkt mij. Ik ben alleen zo vriendelijk jou mede te delen dat er zich een jammer in mij beweegt. Het staat jou natuurlijk verder vrij verder geen aandacht te hebben voor hoe ik dat jammer feitelijk bedoel, ookal staat het in hapklare brokken voor je op het witte vel.

Citaat:
Om welke reden denk je in termen van beschermen. Ik zeg allleen dat jouw verhaal niets met dat van Maria uitstaande heeft en dat je haar er tegen wil en dank iedere keer bijsleep. Dat is inmidels al zo markant dat ik dat zelfs ben gaan doen in bovenstaande quote.
Lieve schat waar heb jij mij hier er ene Maria zien bijslepen. Als ik me goed herinner was jij degene die er ene Maria bij sleepte (kijk even een paar postjes terug wil je om e.e.a. verifieren) om een bv aan mij te stellen.

Voor de rest blijkt ook hier weer dat je nog altijd niet begrepen/gezien hebt wat ik nu eigenlijk zeg/doe. Dat blijkt uit het feit dat je nog altijd niet ziet dat iets aan het beschermen bent dat geen bescherming behoeft m.i.

Waarschijnlijk heeft dat met je overweldigende bezitterigheid te maken.

Citaat:
Je kunt dat stukje wat je hebt gezegd nog weer eens quoten en opnieuw beweren dat je 'je gelukkig met jezelf bemoeit', ik zeg dat ik je iets anders zie doen. Je bemoeit je niet met jezelf als een ander, of anderen, daar een rol in speelt c.q. spelen. Je verhaaltje van afgescheidenheid is het zand dat je jezelf in de ogen strooit, in de dualiteit is er afgescheidenheid en je voelt je ook afgescheiden zodra er een ander om de hoek komt kijken die je waarneemt.
Renoir het is mij bekend dat jij mij, vanuit je geloof in afgescheidenheid, iets anders ziet doen dan ik werkelijk doe.

Citaat:
In werkelijke onafgescheidenheid zie je geen ander en is alles jezelf. In onafgescheidenheid zou je niet eens op een forum kunnen reageren, je zou de verschillen niet waarnemen.
Idd Renoir in onafgescheidenheid zie je geen ander. Het wil echter niet zeggen dat je niet meer zou kunnen reageren op jezelf in de zgn illusionaire afgescheidenheid om de onzuiverheden/ziekte die zich daar in zgn andere vormen/namen in voordoe(n)t uit te zuiveren, want dat is het doel volgens mij wanneer een ziekte zich openbaart of geopenbaart heeft.

En jij Renoir vertegenwoordigd in vele gevallen het zelfbeschermingsmechaniek van het virus/de ziekte. Ik snap natuurlijk best dat je dat niet onder ogen wenst te komen en jezelf als dienstbaar wilt blijven zien. Wat je in het geval van het beschermingsmechaniek (overlevings-instinct) van het virus overigens idd het geval is. Want zijn/haar doel is ziekte in stand te houden zodat wij de waarheid over onszelf maar niet zullen ontdekken.

Ach wat zal ik zeggen ieder heeft zo zijn eigen bewustwordingsprocesje door te maken.


Mijn dank aan jou is groot omdat ik in jou kan zien hoe het werkt.

Dank U.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Het Thomas Evangelie diane Overige religie 598 25 September 2013 20:36
Mijn visie op het Evangelie Nathan Overige religie 148 6 September 2011 11:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.