Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 January 2015, 18:43   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Nadje's zelfonderzoekvrije hoekje

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt aan citaten en andere zaken. Hier geen geneuzel over het onvolprezen zelfonderzoek. Hier geen ellenlang geleuter over hoe je van alle ego te ontdoen. Hier kun je het gewoon rechtstreeks over de Waarheid hebben. En ook nog op een normale manier met elkaar discussiëren en converseren. Kom maar op Pup.
Nadje is offline  
Oud 3 January 2015, 19:11   #2
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Aha!
Hier zulle we is serieus gaan babbelen zie!
Maar heu, 'k weet op het moment niet wat zeggen.
Maar effe een liedje als intermezzo dan; Zin uit het plaatje dat ik opleg:

"talkin' is cheap, people follow like sheep, even thoug there is nowhere to go".

Ra ra ra, welk liedje is het? > link.
Puppetji is offline  
Oud 3 January 2015, 19:15   #3
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt aan citaten en andere zaken. Hier geen geneuzel over het onvolprezen zelfonderzoek. Hier geen ellenlang geleuter over hoe je van alle ego te ontdoen. Hier kun je het gewoon rechtstreeks over de Waarheid hebben. En ook nog op een normale manier met elkaar discussiëren en converseren. Kom maar op Pup.
Haha het gehele forum is al vergeven van berichten die helemaal niet gaan over gedegen zelfonderzoek. Misschien 5% op het totaal aan geOH hier gaat uiteindelijk over gedegen zelfonderzoek. Maar doe er gerust nog een draadje bij eentje meer maakt dan niet uit.
Rennie is offline  
Oud 3 January 2015, 19:23   #4
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Aha!
Hier zulle we is serieus gaan babbelen zie!
Maar heu, 'k weet op het moment niet wat zeggen.
Maar effe een liedje als intermezzo dan; Zin uit het plaatje dat ik opleg:

"talkin' is cheap, people follow like sheep, even thoug there is nowhere to go".

Ra ra ra, welk liedje is het? > link.
Ik ga straks raden. Eerst even voor het eten zorgen.
Nadje is offline  
Oud 3 January 2015, 20:32   #5
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Haha het gehele forum is al vergeven van berichten die helemaal niet gaan over gedegen zelfonderzoek. Misschien 5% op het totaal aan geOH hier gaat uiteindelijk over gedegen zelfonderzoek. Maar doe er gerust nog een draadje bij eentje meer maakt dan niet uit.
Nou breekt me de klomp. Open ik speciaal een topic om jouw onvolprezenonderzoek niet te dwarsbomen, kom je me hier weer achterna. Stalker.
Nadje is offline  
Oud 3 January 2015, 20:35   #6
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
@Nadje: Haha het gehele forum is al vergeven van berichten die helemaal niet gaan over gedegen zelfonderzoek. Misschien 5% op het totaal aan geOH hier gaat uiteindelijk over gedegen zelfonderzoek. Maar doe er gerust nog een draadje bij eentje meer maakt dan niet uit.
H?laba, wij zijn nog niet begonnen h?. Wacht tot als we op dreef zijn.
Ge zult is zien wat we allemaal vinden tijdens de zoektocht in ons zelf.
Zie maar uit of alle forumleden komen alleen nog in dit topic mee doen en de rest op je forum ligt stil. All?, behalve de topics van Juul dan, die doet zijn monologen wel verder.

Iedereen dus naar hier binnenkort want al wat Nadje en ik vinden geven wij weg!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik ga straks raden. Eerst even voor het eten zorgen.
Smakkelijk.
Ik zet de volgende plaat al op intussen. Is een soundtrack met lyrics; Zitten een paar supergave zinnen tussen.
Youtube > I HAVE A DREAM-common ft. Will.I.Am LYRICS (Freedom writers)

Voor wie de film heeft gezien (ik pas vorige week voor het eerst) zal de soundtrack zeker herinneringen oproepen. Tenminste, als hij / zij er diep door geraakt is zoals ik. pink er alweer een traantje van weg!

Nu, vooruit dan met de geit, aan het werk. Nadje heeft dit topic o.a. geopend zodat wie wil er citaten in kwijt kan. Ik als eerste dan:

'Wat is de zin van dit alles?

Just when I found out the meaning of life,
they changed it ?
GEORGE CARLIN

Wanneer je enige afstand kunt nemen van de gekte van het geconditioneerde denken en de levensdrama?s die daaruit voortkomen, dan getuigt de vraag ?wat is de zin van dit alles?? van intelligentie. Het concept ?zin hebben? is echter typisch iets wat behoort tot het domein van het verstand. Het denken heeft er moeite mee als dingen zomaar gebeuren, als ze geen zin of doel hebben. Het denken is causaal; alles heeft een reden, oorzaak en gevolg. Alles moet ergens naar toe, het moet ergens toe dienen, anders is het zinloos. Dus ook het leven zelf moet een uiteindelijk hoger doel hebben. Maar is het niet de zoektocht naar betekenis die van het leven een probleem maakt en die het leven soms zinloos doet lijken?

'Wanneer we de vraag stellen ?wat is de zin van het bestaan?? dan gaan we eigenlijk al uit van een bepaalde aanname; namelijk dat er überhaupt een bedoeling achter zit, dat het leven een hoger doel dient, dat het ergens naar toe dient te gaan. Maar het is de vraag of de grotere intelligentie achter het leven op dezelfde manier functioneert als het ?verstandige? menselijke intellect. Wat, als het leven helemaal geen hoger doel dient? Wat, als het leven helemaal geen zin heeft, anders dan de betekenis die wij er zelf aan toedichten? Voor sommige mensen is dit een ondraaglijke gedachte die leidt tot gevoelens van zinloosheid en fatalisme. Om deze gevoelens te vermijden zoekt men troost in religie of andere levensbeschouwelijke stromingen waarbij men een hoger toekomstig doel in het vooruitzicht krijgt gesteld.

'Maar het leven heeft geen zin! Het leven is! Alleen de mind kan niet zonder een zin of betekenis. Zingeving is een conceptuele laag die het denken over het leven legt, om zichzelf gerust te stellen. Het is geen existentieel gegeven. Het leven zelf heeft geen zingeving nodig. Het leven is meer als een dans. Wat is de zin van dansen? Je danst toch puur voor het plezier? Meer niet. We dansen toch niet met een bepaalde bedoeling, anders dan voor het genoegen? We dansen toch niet om bij het laatste akkoord van de muziek aan te komen? Zodra we gaan dansen met een agenda in ons achterhoofd, de intentie om er iets uit te halen, dan gaat het er een beetje vreemd uitzien. Dan is het gedaan met het plezier, dan is het geen dans meer maar een deal. Hoe kun je nog ontspannen dansen als je tijdens het dansen gericht bent op een bepaalde uitkomst?'

Uittreksel van: Erik van Zuydam. 'De ontdekking van het Nu'. iBooks.
Puppetji is offline  
Oud 3 January 2015, 20:38   #7
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Renoir: Nou breekt me de klomp. Open ik speciaal een topic om jouw onvolprezenonderzoek niet te dwarsbomen, kom je me hier weer achterna. Stalker.
Ha!
Ik meende het ook bijna te schrijven!

Maar 't is zijn forum en wie weet ziet hij hier wel iemand nieuw bijkomen die kandidaat lijkt te zijn om het gedegen zelfonderzoek onder zijn begeleiding te doen.
Theo zal hier ook wel snel komen opdagen wanneer hij 'verse prooi' ruikt!
Puppetji is offline  
Oud 3 January 2015, 21:19   #8
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mooi Pup. De wolf is mijn krachtdier geen idee wat dat zegt, maar het klinkt goed, vind je niet?
Nadje: om het uit de 'klauwen' te houden van begrip & weerstand zoekend forumlid-Juul... je bracht me op een boek dat ik nog niet heb van Beerlandt. Wist niet dat het bestond, ziet er interessant uit.
Als de Dieren spreken konden...Oersymboliek in droom en werkelijkheid
Puppetji is offline  
Oud 3 January 2015, 21:30   #9
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Ik vind van Zuydam zo gek nog niet. Jouw quote over het dansen doet me aan Osho denken. Het leven dient gevierd te worden. Maar nee, je mag niet zorgeloos zijn, volgens Rennie, dan heb je t niet begrepen. Ik zeg keep on dreaming. Ik ken de titel van het boek van Beerlandt wel, maar heb het nooit gelezen. Maar krachtdieren is ook iets van het sjamanisme.
Nadje is offline  
Oud 3 January 2015, 21:51   #10
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vind van Zuydam zo gek nog niet. Jouw quote over het dansen doet me aan Osho denken. Het leven dient gevierd te worden. Maar nee, je mag niet zorgeloos zijn, volgens Rennie, dan heb je t niet begrepen. Ik zeg keep on dreaming. Ik ken de titel van het boek van Beerlandt wel, maar heb het nooit gelezen. Maar krachtdieren is ook iets van het sjamanisme.
Wat bedoel je met het leven dient gevierd te worden?
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.