Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 May 2010, 18:03   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Madelief

Ik ben zo vrij.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L...

Ik merk dat het me stoort als er voortdurend wat laatdunkend (in elk geval niet prijzend) over Ego wordt gesproken.
Volgens mij bestaat er niet zoiets, waar zou het moeten zitten?
Het is niet meer dan een concept.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke

Wat ik apart vind L. is hoe het iemand kan storen dat er laatdunkend over iets gedaan wordt wat volgens hem of haar niet bestaat.

Door het puur en alleen al over zoiets als een concept te hebben roep je iets wat niet bestaat volgens jou tot leven.

Ik raak daar van in de war eerlijk gezegd. Want wat is het nu bestaat ik/ego nu wel of niet volgens jou of probeer je je eigen ogeo bestaan goed te praten of iets dergelijks en heb je feitelijk geen idee waar je het over hebt en ben je misschien wel delusional bent geworden na al dat niemand gereciteer wat je achter de kiezen hebt en steigert nu het ego-ikje een beetje..

Ik begrijp het namelijk niet want als er iemand het ego/ik genegeerd en het als minderwaardig betiteld heeft, vanuit de hogere waarden en normen, dan ben jij het wel in mijn ogen.

Svp graag antwoord op mijn vraag want ontwijk marietje kennen we nu wel. Want dat:" nou ja pot op met het Ego," lijkt mij niet helemaal aan de waarheid te raken eerlijk gezegd waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je niet je stinkende best doet het waarheid te laten worden.

Vriendelijke groet Marijke.
Sorry dat ik er even tussendoor kwam met mijn dingetje.
Dit vond ik dus een schitterende bijdrage van je Marijke......alsnog
Die ontwijk Marietje die deed het hem.
Nadje is offline  
Oud 8 May 2010, 02:28   #2
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Ja ik had al de indruk dat juist dat bericht je goedkeuring zou hebben Naadje na alles wat gebeurd is .

Tot hier de roddel en achterklap wat mij betreft

( ik mis wel die kussmiley, dan maar hartjes tis niet anders )

Wijziging aangebracht door Marijke op 8 May 2010 om 02:40.
Marijke is offline  
Oud 8 May 2010, 10:10   #3
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Ik zie de roddel en achterklap niet. Het is simpelweg zo'n bericht waar jij onvervalst jezelf en dus op je best bent, in je reactie naar die ander. Dat was mijn punt.

Natuurlijk moet ik daarom gniffelen omdat het L. betreft, maar zoals ik elders al heb aangegeven, heb ik contact gehad met L., omdat ik ook sommige bijdrages van haar enorm kan waarderen en dus ook niet schroom om haar dat te vertellen.

En ze heeft zowaar toegegeven dat ze mij ook miste. Ze heeft aangegeven het momenteel erg druk te hebben, maar zeker niet uit te sluiten zich ook op dit forum te laten registreren.

De reden dat ik dit bericht van jou naar hier heb verplaatst was om je een compliment te maken met je geheel eigen manier van schrijven die ik somtijds enorm weet te waarderen. That's all.
Nadje is offline  
Oud 9 May 2010, 14:11   #4
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Ik ben blij dat je het naar jezelf terug vertaald Nada want ik wil het hier niet over L. hebben.
L. heeft aan zowel jou als mij op heel persoonlijke manier laten zien dat zij fake is. Hoewel ik niet wil ontkennen dat het uiteindelijke uitkomen daarvan in haar niet zoiets als een verandering teweeg heeft gebracht zou ik L. niet op haar woord geloven wanneer ze zegt dat ze jou mist want ik geloof er geen barst van eerlijk gezegd.

Ik zie eerder dat zij er alles voor over heeft jou van haar, in mijn idee, breekbare nekje te krijgen. Ik weet natuurlijk niet wat er in de privé catacomben tussen jullie heen en weer geschreven is maar als jij haar gelooft staat je dat natuurlijk vrij.

Nu dit gezegd hebbende lijkt het mij beter in het kader van zelfonderzoek ons eigen gif te neutraliseren onafhankelijk van ene L. die in principe nietszeggend is binnen het geheel en feitelijk enkel een spiegelbeeld is waar wij van gaan steigeren ( gniffelen ergens over is steigeren in mijn idee ). Dat is in elk geval de weg die ik wil bewandelen.

Groetjes van een mede ontwijk marietje?
Marijke is offline  
Oud 9 May 2010, 16:09   #5
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Bekijk bericht
Ik ben blij dat je het naar jezelf terug vertaald Nada want ik wil het hier niet over L. hebben. L. heeft aan zowel jou als mij op heel persoonlijke manier laten zien dat zij fake is. Hoewel ik niet wil ontkennen dat het uiteindelijke uitkomen daarvan in haar niet zoiets als een verandering teweeg heeft gebracht zou ik L. niet op haar woord geloven wanneer ze zegt dat ze jou mist want ik geloof er geen barst van eerlijk gezegd.

Ik zie eerder dat zij er alles voor over heeft jou van haar, in mijn idee, breekbare nekje te krijgen. Ik weet natuurlijk niet wat er in de privé catacomben tussen jullie heen en weer geschreven is maar als jij haar gelooft staat je dat natuurlijk vrij.

Nu dit gezegd hebbende lijkt het mij beter in het kader van zelfonderzoek ons eigen gif te neutraliseren onafhankelijk van ene L. die in principe nietszeggend is binnen het geheel en feitelijk enkel een spiegelbeeld is waar wij van gaan steigeren ( gniffelen ergens over is steigeren in mijn idee ). Dat is in elk geval de weg die ik wil bewandelen.

Groetjes van een mede ontwijk marietje?
Voor mij is niets nietszeggend. Verder heb ik geen probleem met gniffelen, noch met steigeren for that matter. Soms vind ik iemand een enorme eikel of een trut of fake. Tuurlijk heeft dat (ook) alles te maken met mijn manier van kijken op dat moment. Maar aangezien alles een momentopname is, is niemand constant een eikel of voortdurend een trut.

Soms schrijft iemand de meest schitterende dingen en soms de grootste bagger, uiteraard alles vanuit mijn perspectief. Ik heb namelijk geen ander dan dat.

Verder kan ik uit de grond van mijn hart zeggen dat ik gifvrij ben. Al mijn gif is er wel uit. Er kan sprake zijn van pijnlijke geraaktheid, die zich vertaalt in verdriet. (Allemaal oud zeer).

Soms in frustratie of irritatie, maar nooit (meer) in gif. Dat een ander dat soms (nog) anders vertaalt, so be it. Uiteindelijk ben ik alleen aan mezelf verantwoordeing schuldig. En zolang ik met mezelf door één deur kan, weet ik dat het snor zit.
Nadje is offline  
Oud 14 May 2010, 14:11   #6
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Jij ziet en zag misschien geen gif maar ik zeker wel. Ik ben blij wanneer ik in mezelf mag waarnemen dat er nog dingen zijn waar ik giftig om kan worden hoewel dat natuurlijk niet zo aangenaam is om waar te nemen als je er nog betekenis aan hecht.

Met andere woorden een ander doet maar lekker wat hij/zij niet laten kan. Ik trek er ten voordele van mezelf mijn conclusies wel uit. Deze zin is natuurlijk weer heel veel betekend wanneer het om gif gaat.

Het is gif in mij dat ik een ander net zo betekenisloos maak als ik het idee heb dat de ander mij betekenisloos maakt. En ik zit natuurlijk behoorlijk vastgeroest in mijn ideeen.

Hoe dan ook het is mijn dingetje wat ik uit te vechten heb en dat heeft niks met de ander te maken. Ik geloof dat dat alles is wat ik wilde zeggen.

Voor de rest zoekt ieder het maar lekker uit

Eens even kijken dit is mijn hoofdspersoonlijke draadje eens kijken wat ik er van ga maken.

Ik ben van plan hier mijn heerlijke eigenste vermoeiende, drammerige zelf voorlopig nog even te handhaven denk ik, dat zal wat leven in de brouwerij brengen.

Verder lijkt het me leuk van deze draad zelfkennis kunstwerk te maken met allerlei rotzooi want daar ben ik goed in. Om nog een beetje sociaal over te komen nodig ik bij deze natuurlijk ook anderen uit hun bijdrage te leveren aan dat kunstwerk
Marijke is offline  
Oud 16 May 2010, 13:08   #7
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard De jacht?


Katten en muizen.

We vallen in halverwege het spel.....

De muis die vanuit mijn ooghoeken had waargenomen heb ik tussen mijn poten en onder mijn bek liggen. Ik speel wat met de muis die dood lijkt te zijn. Ervaring heeft me echter geleerd dat de muis alles behalve dood is en volgens zijn natuur alleen doodzijn speelt, ik ruik echter zijn leven en laat me niet bedotten door zijn bewegingloosheid. Ik mep wat tegen het lichaampje......nog altijd geen beweging. Voorzichtig schamp ik met mijn tanden langs zijn velletje terwijl ik de muis tgt met een poot in positie hou. Niet om te doden maar om te spelen, het uit te dagen weg te rennen zodat ik er achteraan kan om het opnieuw te vangen in het medogenloos spel van leven en dood........Nog altijd geen beweging lijkt het.

Ik hou net als de muis een achteloze concentratie vast elkaar in evenwicht houdend wachtend op het moment........Roetssssss en weg is de muis. Ik maak me klaar voor de sprong met mijn achterwerk zoek ik balans voor de sprong die ik zal maken terwijl de muis een schuilplaats zoekt.

In de seconde dat alle beweging stil valt maak ik mijn sprong en daar is hij weer de muis tussen mijn poten onder mijn bek. We weten alletwee dat de strijd gestreden is en de dood zijn intrede zal doen. We kijken elkaar een laatste keer aan en zien de weerspiegeling van onszelf in elkaar ogen. Heel even ben ik de muis en is de muis de mij. In dat ene ogenblik geven we ons aan onszelf over terwijl mijn kaken zich sluiten en het nekje van de muis breekt.

Wiens nek we ook breken we breken altijd onze eigen nek beseften de kat en de muis terwijl de muis naar de muizenhemel glijd en de kat zich tevreden terugtrekt op zijn kattekussen om zijn kattendromen te dromen waar zij elkaar opnieuw zullen vinden
Marijke is offline  
Oud 16 May 2010, 21:59   #8
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Bekijk bericht
Hoe dan ook het is mijn dingetje wat ik uit te vechten heb en dat heeft niks met de ander te maken. Ik geloof dat dat alles is wat ik wilde zeggen.
Marijke, ik geloof dat dat wel bekend is. Uiteindelijk strijd ieder zijn eigen strijd. Maar we leven hier nu eenmaal niet alleen. Een dergelijke uitspraak vind ik in discussies altijd zo'n dooddoener. Ik bedoel het nu niet specifiek naar jou toe, maar in zijn algemeenheid. Met zo'n opmerking ben je uitgeluld. In interactie met onze medemens, kunnen we stellen dat het altijd ook voor de helft iets over die ander zegt.

Ook al fungeert die ander louter als onze spiegel. Dat is vanzelfsprekend omgekeerd evenzo het geval. Ik merk dat ik stilaan een soort van allergie aan het ontwikkelen ben aangaande dergelijke uitspraken. Tuurlijk zegt dat van alles over mij, maar als jij het leest en er op reageert , zegt het ook iets over jou. Zo dan, dat was, voor nu, alles wat ik wilde zeggen.
Nadje is offline  
Oud 17 May 2010, 11:22   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Zo Marijke, een open eigen draadje en nog wel in een toppositie.

Alleen ontbreekt het je hier (vooralsnog) aan de nodige oponenten. Je bent natuurlijk wel pas op je best als je flink kunt dwarsliggen.


KiSs
Rennie is offline  
Oud 17 May 2010, 21:35   #10
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zo Marijke, een open eigen draadje en nog wel in een toppositie.

Alleen ontbreekt het je hier (vooralsnog) aan de nodige oponenten. Je bent natuurlijk wel pas op je best als je flink kunt dwarsliggen.


KiSs
Gelukkig ben jij nu terug. Uitgerust en wel. Dat belooft wat!
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Madelief kan niet inloggen Aart Forum; regels, vragen, idee 51 14 September 2011 19:26


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.