Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 September 2022, 01:28   #1
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zoals de laatste tien quotes telkens maar verduidelijkt is het enige verschil ons geloof in de wereld. Jij geloofd in zijn werkelijkheid en ik doe hetzelfde, alleen weet ik dat de wereld niet bestaat en jij weet dat niet. Dus ik doe net als jij gewoon mee in het geloof in de wereld alleen denk jij daar anders over.
En ja ik vind dat er heel wat te verbeteren valt aan deze wereld en waarom niet, hij is, vermeend of niet, toch maar mooi maakbaar gebleken.

Wat een vreselijke misvatting hanteer je daar. Dat de wereld naar de kloten gaat ligt aan de mensheid, ik denk niet dat het tij nog is te keren, zo'n idealist ben ik dan weer niet. Wat ik denk is dat de wereld er zonder ego een stuk aangenamer uit zal gaan zien, dus als gedegen zelfonderzoek er aanleiding toe is het aantal ego's te decimeren is dat mooi meegenomen.

Wat een boute uitspraak. Je moet allereerst maar eens zelfkennis definiëren dan zul je zien dat iedereen tot zelfkennis kan komen. Willen hoeft ook geen ego kenmerk te zijn, er kan sprake zijn van een wens om een betere wereld omdat er te zien is hoe bezopen deze wereld er bij staat.

Ik zou dat Jezus niet in de mond durven leggen waar hij toch verondersteld mag worden in Waarheid te zijn en als zodanig ook veelvuldig kenbaar is (niet alles is aan Jezus toe te schrijven).
Hij gedroeg zich ook als een wereldverbeteraar, farizeeërs de tempel uit jagen bijvoorbeeld.
OMG..

Wat een berg aannames, wat een hoop hypocrisie, wat een ellende voor de mensheid als de waarheid van Laurens/Renoir Waarheid zou zijn.

Zalig zijn zij, die niet geloven

Edit: Larens/Renoir dénkt beter te zijn dan de 'gemiddelde mens, want 'afgerond'.. Poetin en Baudet dénken dat ook..

Pffft, goddank is het hier een onbetekenend forum, waar door de forumbaas zelfbenoemde dissidenten iig nog langs de zijlijn mogen confronteren met de 'genoemde onwaarheden.. (lees: zelfbenoemde waarheden van de forumbaas)

En ja, ik zou kunnen vertrekken
Maar als liefhebber/kenner van waarheid blijf ik graag alert en attent op plaatsen waar schijnheiligheid als waarheid wordt gepropageerd.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 24 September 2022, 09:44   #2
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

We zien bij de forumbaas wat geloof met een mens kan doen.
Binnen dat geloof valt ook de bewering dat zijn geloof geen geloof is.

Waarheid (Daadwerkelijke Waarheid) gééft zich dan ook te kennen. Waarmee ik zeg dat het initiatief niet van 'de persoon' uit gaat. Daarmee kun je ook nooit zelf Waarheid/God zijn. Waarheid is het 'zichzelf-schenkende' , waarmee er ook een ontvanger (ontvankelijkheid) is. Die ontvankelijkheid is kennende leegte.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 September 2022, 10:57   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
OMG..
De afkorting van de uitroep Oh My God, ook wel Oh My goodness, of O mijn god in het internetjargon of in SMS-taal. Bij jongeren wordt dit veel gebruikt.

Citaat:
Wat een berg aannames, wat een hoop hypocrisie, wat een ellende voor de mensheid als de waarheid van Laurens/Renoir Waarheid zou zijn.
Ik zou het zelf visie noemen maar als je het wilt degraderen kun je dat beter maar aannames noemen inderdaad. Voor hypocrisie hanteer ik graag de definitie.

Citaat:
Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen.
Dus dan moet ik mijn post daar weer op nalopen en specifieke vragen stellen die je vervolgens toch niet beantwoord. Dus dat is tevergeefse moeite.

Je bedient je toch maar van oneliners om een beetje rond te kunnen trappen zonder je zelf in the picture te spelen (stel je voor dat jij onderwerp van je eigen kritiek zou worden, daar moet je toch niet aan denken).

Ik kan geen goodwill bij je ontdekken mij ergens behulpzaam bij te zijn.

Het leuke van gedegen zelfonderzoek is dat er geen eigen waarheid meer overblijft.

Maar ja een visie heeft iedereen wel toch?

Citaat:
Zalig zijn zij, die niet geloven
Of dat het geval is hangt af van de positie waarin je verkeert.
Jezus zei tot de melaatse 'uw geloof heeft u gered'.

Citaat:
Edit: Larens/Renoir dénkt beter te zijn dan de 'gemiddelde mens, want 'afgerond'.. Poetin en Baudet dénken dat ook..
Hoe kun jij weten wat Laurens, Poetin en Baudet denken?

Citaat:
Pffft, goddank is het hier een onbetekenend forum, waar door de forumbaas zelfbenoemde dissidenten iig nog langs de zijlijn mogen confronteren met de 'genoemde onwaarheden.. (lees: zelfbenoemde waarheden van de forumbaas)
Je bent niet bepaalt een boegbeeld voor gedegen zelfonderzoek dus ik ben ook wel blij dat dit geneuzel zich achter de schermen afspeelt.

Citaat:
En ja, ik zou kunnen vertrekken
Maar als liefhebber/kenner van waarheid blijf ik graag alert en attent op plaatsen waar schijnheiligheid als waarheid wordt gepropageerd.
Mooi om iets van jezelf te laten zien, daar kan ik wel wat mee. Wel spannend toch?

Je hebt daarbij kennelijk helemaal geen achtergrond informatie nodig, dus de conclusie kan zijn dat alleen je eigen, subjectief beleefde, bevindingen je graadmeter zijn voor wat je zegt te zien.

Ook een conclusie zou kunnen zijn dat je ogenschijnlijk nog veel genoegen aan je subjectief beleefde waarheid beleeft om die op te willen geven.

Geen kritiek hoor, lees het maar als een horoscoop, je kunt er op reflecteren.
 
Oud 24 September 2022, 11:55   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
We zien bij de forumbaas wat geloof met een mens kan doen.
Je wilt me als afschrikwekkend voorbeeld neerzetten met alle narigheid die Sam mij zojuist heeft toegedicht, tja dat kan. Je kunt alles geloven.

Citaat:
Binnen dat geloof valt ook de bewering dat zijn geloof geen geloof is.
Oh mijn geloof is ook het als geloof bekend staande hoor. Ik geloof in mijn bestaan en dat heeft een reden want het 'weten' vertelt mij wat anders.

Citaat:
Waarheid (Daadwerkelijke Waarheid) gééft zich dan ook te kennen.
Wat ik middels gedegen zelfonderzoek ont'dekt heb is dat Waarheid zich heeft verhuld en ontdekt wil worden. Dat moet je niet zomaar overnemen hoor zodat ik dat straks als bewering weer in jouw post terug lees. Zelf ont'dekken is hier het motto.

Citaat:
Waarmee ik zeg dat het initiatief niet van 'de persoon' uit gaat.
Zo zeg jij dat?
Ik heb ont'dekt dat het initiatief om te gaan ont'dekken van de persoon moet uitgaan. Dat wat geen waarheid is moet namelijk eerst van waarheid gescheiden worden. Bij dat proces komt er iets van Waarheid doorschemeren zoals dat het geval is bij een klompje goud als dat alsmaar meer gaat blinken wanneer het van zijn zanderige bodem wordt ontdaan. Dat noem ik Waarheid herkennen en het helpt je verder op je zoektocht. Moet je ook zelf ontdekken.
Dus niet van alles na kraaien op een forum maar aan de slag, hup werken.

Citaat:
Daarmee kun je ook nooit zelf Waarheid/God zijn. Waarheid is het 'zichzelf-schenkende' , waarmee er ook een ontvanger (ontvankelijkheid) is. Die ontvankelijkheid is kennende leegte.
Ook hier weer onjuiste parameters die niet anders dan naar een onjuiste conclusie leiden.
 
Oud 24 September 2022, 12:26   #5
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard De valse profeet

Beste mensen..
Het is "Game over" voor Laurens.
Hij heeft zichzelf opgehangen aan de waslijn, en ik stel voor hem daar geruime tijd lekker te laten opdrogen..

Laurens heeft voor en middels 'zichzelf' (want daar geloofd hij nog 100% in)
een manier gevonden om wat hij ego noemt overvloedig gevoed te krijgen.. bij zichzelf.
En wel middels de 'corresponderende' aandacht die wij hem geven. Veel meer dan psychologie van de koude grond en een wijsgerig spiritueel tintje is er dan ook niet gaande op dit forum. En dan bedoel ik met name al de bijdrages van Laurens op 'zijn forumpje.

Al dat gekronkel, geneuzel, gedraai, pareren, wegzetten, corrigeren, etc etc, is niets anders dan het gedrag van een rasechte 'potentaat.
Dat gedegen zelfonderzoek is gewoon een verzinsel en stokpaardje van hemzelf, inclusief de benadrukking van zoiets als 'afronding'.
Laurens is 'afgerond' (lees, 'heeft zichzelf afgesloten') en onbenaderbaar waar hij zich zelfverklaard 'in bevind, het 'Niets van het.. INTELLECT.


Gezien het zijn verzinsel is, kan geen ander daar 'echt wat mee, voor hem is het een super gunstige (ego) positie, maar door een welhaast narcistische geaardheid (zoek de term maar op) weet hij op dit forum alles naar zijn hand te zetten, en zogauw daarin allerlei ongerijmdheden opvallen, dan is dat uiteraard bij de ander aan te rekenen en nooit bij hem.

Nou is het zo dat zelfbewuste en dan vooral spiritueel zoekenden nogal egocentrisch zijn ingesteld, wat maakt dat het enigszins lang kan duren alvorens duidelijk te hebben onderhevig te zijn aan de fratsen en frazen van een narcistische potentaat. Het spirituele en filosofisch wijsgerige wereldje zit er vol mee.

Ik zie prima bijdrages van Marie, Dorje, Bassie, Sam, en vooral ook oprechtheid, enthausiasme, en ongedwongen speelsheid met deze materie.. bij Laurens daarentegen stuit ik en anderen alleen maar op 'berekening' en grammaticale kunstjes.

Nou klinkt dit allemaal nogal zwaar en serieus, dat is communicatief ook de bedoeling, dat het zo overkomt.. Er is tenslotte ondertoon nodig om de intentie van een quote werkzaam te 'maken' en dat zo over te brengen.
To the point blijft het allemaal spelerij, ook voor mij, no worry's.
Ik hoef nergens te komen noch ergens mee te beginnen.. en dat geldt voor ieder mens, geen mens heeft een guru, gids, leraar, meester, autoriteit etc nodig om bewust te 'worden, noch om te 'zijn..
Ieder mens is bewust, is alreede dat 'zijn, geen mens kan 'bewuster of méér 'zijn dan wat al zo is.

Al die guru's, gidsen, autoriteiten, leraren, you name it, bombarderen de goedbedoelende zoekers met 'verzinsels en fantasieën van bewust'wording.. Dat is ooit ergens begonnen lang voordat er 'wijze' grieken, Boeddha's Jesussen, Ramana's en Nissargadata's rond liepen, die op hun beurt er nog een schepje bovenop hebben gelegd.
Zo, ik heb gezegt.

Mijn vraag is.. hoe zien jullie dit?
Guido is offline  
Oud 24 September 2022, 12:33   #6
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Beste mensen..
Het is "Game over" voor Laurens.
Hij heeft zichzelf opgehangen aan de waslijn, en ik stel voor hem daar geruime tijd lekker te laten opdrogen..

Laurens heeft voor en middels 'zichzelf' (want daar geloofd hij nog 100% in)
een manier gevonden om wat hij ego noemt overvloedig gevoed te krijgen.. bij zichzelf.
En wel middels de 'corresponderende' aandacht die wij hem geven. Veel meer dan psychologie van de koude grond en een wijsgerig spiritueel tintje is er dan ook niet gaande op dit forum. En dan bedoel ik met name al de bijdrages van Laurens op 'zijn forumpje.

Al dat gekronkel, geneuzel, gedraai, pareren, wegzetten, corrigeren, etc etc, is niets anders dan het gedrag van een rasechte 'potentaat.
Dat gedegen zelfonderzoek is gewoon een verzinsel en stokpaardje van hemzelf, inclusief de benadrukking van zoiets als 'afronding'.
Laurens is 'afgerond' (lees, 'heeft zichzelf afgesloten') en onbenaderbaar waar hij zich zelfverklaard 'in bevind, het 'Niets van het.. INTELLECT.

Gezien het zijn verzinsel is, kan geen ander daar 'echt wat mee, voor hem is het een super gunstige (ego) positie, maar door een welhaast narcistische geaardheid (zoek de term maar op) weet hij op dit forum alles naar zijn hand te zetten, en zogauw daarin allerlei ongerijmdheden opvallen, dan is dat uiteraard bij de ander aan te rekenen en nooit bij hem.

Nou is het zo dat zelfbewuste en dan vooral spiritueel zoekenden nogal egocentrisch zijn ingesteld, wat maakt dat het enigszins lang kan duren alvorens duidelijk te hebben onderhevig te zijn aan de fratsen en frazen van een narcistische potentaat. Het spirituele en filosofisch wijsgerige wereldje zit er vol mee.

Ik zie prima bijdrages van Marie, Dorje, Bassie, Sam, en vooral ook oprechtheid, enthausiasme, en ongedwongen speelsheid met deze materie.. bij Laurens daarentegen stuit ik en anderen alleen maar op 'berekening' en grammaticale kunstjes.

Nou klinkt dit allemaal nogal zwaar en serieus, dat is communicatief ook de bedoeling, dat het zo overkomt.. Er is tenslotte ondertoon nodig om de intentie van een quote werkzaam te 'maken' en dat zo over te brengen.
To the point blijft het allemaal spelerij, ook voor mij, no worry's.
Ik hoef nergens te komen noch ergens mee te beginnen.. en dat geldt voor ieder mens, geen mens heeft een guru, gids, leraar, meester, autoriteit etc nodig om bewust te 'worden, noch om te 'zijn..
Ieder mens is bewust, is alreede dat 'zijn, geen mens kan 'bewuster of méér 'zijn dan wat al zo is.

Al die guru's, gidsen, autoriteiten, leraren, you name it, bombarderen de goedbedoelende zoekers met 'verzinsels en fantasieën van bewust'wording.. Dat is ooit ergens begonnen lang voordat er 'wijze' grieken, Boeddha's Jesussen, Ramana's en Nissargadata's rond liepen, die op hun beurt er nog een schepje bovenop hebben gelegd.
Zo, ik heb gezegt.

Mijn vraag is.. hoe zien jullie dit?
Wat Laurens betreft ben ik het eens. De lering voor ons allen kan zijn dat vermeende zelfkennis tot het tegendeel resulteert. Er is geen guru die wie dan ook de weg kan wijzen. Er is geen methode die naar realisatie leidt.

Het grote probleem is 'geloof'. Maar ja, als iedereen beweert zonder geloof te zijn dan ben je weer terug bij 'af'.

Toch heb je wat aan bv Jezus. Je dient alleen te beseffen dat het wijsheid achteraf is. Alleen achteraf kun je zien waar hij het over heeft. En dan moet je nog voorzichtig zijn, vertalers hebben mogelijk foutief vertaald of geïnterpreteerd.

Er zit niks anders op dan zelf 'de weg' te begaan.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 September 2022, 15:01   #7
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Zo, ik heb gezegt.

Mijn vraag is.. hoe zien jullie dit?
Ik zie dit als één groot drama-gedoe.

Enkele weken terug kom je getuigen dat je het licht nog maar eens hebt gezien en Laurens en zijn forum opeens volledig vat. Dat je het lang niet altijd eens bent met Laurens, maar dat je wel staat achter wat hij op zijn manier doet.

Maar als wat hij doet zich dan eens tegen jou keert, dan schiet er ineens niet meer veel over van dat licht dat je gezien hebt.

Voor mij is het klaarhelder: Ik lig vaak in de clinch met Laurens omdat hij zo ontzettend fan is van zijn eigen manier van verwoorden en de flexibiliteit vaak mist om een andere manier van verwoorden te laten voor wat het is. Maar als ik daar een probleem mee krijg, dan kan ik dat niet op hem afschuiven, dan zegt dat iets over dat ik er een probleem over maak en niet de flexibiliteit heb om het te laten voor wat het is.

Om het ongeveer met jouw woorden te zeggen toen je het licht had gezien en dit hier zo in geuren en kleuren kwam delen: dan kan ik Laurens daar eigenlijk alleen maar dankbaar voor zijn.

Wat mij betreft kan heel dat drama-gedoe hier gestolen worden. Heb je moeite met iemand (zijn schrijven) zoek er dan zelf een weg mee om mee om te gaan. Laat het dan niet aan jouw koude kleren komen, want dan gaat daar heel wat energie naar toe. Laat het eens los, stap eens uit de lus en gebruik de zo vrijgekomen energie om te communiceren wat kan doen dagen in plaats van in een heen en weer drama-gedoe te blijven hangen.

Zo zie ik dat.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 September 2022, 15:14   #8
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Wat Laurens betreft ben ik het eens. De lering voor ons allen kan zijn dat vermeende zelfkennis tot het tegendeel resulteert. Er is geen guru die wie dan ook de weg kan wijzen. Er is geen methode die naar realisatie leidt.

Het grote probleem is 'geloof'. Maar ja, als iedereen beweert zonder geloof te zijn dan ben je weer terug bij 'af'.

Toch heb je wat aan bv Jezus. Je dient alleen te beseffen dat het wijsheid achteraf is. Alleen achteraf kun je zien waar hij het over heeft. En dan moet je nog voorzichtig zijn, vertalers hebben mogelijk foutief vertaald of geïnterpreteerd.

Er zit niks anders op dan zelf 'de weg' te begaan.

..
Guido is offline  
Oud 24 September 2022, 15:15   #9
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik zie dit als één groot drama-gedoe.

Enkele weken terug kom je getuigen dat je het licht nog maar eens hebt gezien en Laurens en zijn forum opeens volledig vat. Dat je het lang niet altijd eens bent met Laurens, maar dat je wel staat achter wat hij op zijn manier doet.

Maar als wat hij doet zich dan eens tegen jou keert, dan schiet er ineens niet meer veel over van dat licht dat je gezien hebt.

Voor mij is het klaarhelder: Ik lig vaak in de clinch met Laurens omdat hij zo ontzettend fan is van zijn eigen manier van verwoorden en de flexibiliteit vaak mist om een andere manier van verwoorden te laten voor wat het is. Maar als ik daar een probleem mee krijg, dan kan ik dat niet op hem afschuiven, dan zegt dat iets over dat ik er een probleem over maak en niet de flexibiliteit heb om het te laten voor wat het is.

Om het ongeveer met jouw woorden te zeggen toen je het licht had gezien en dit hier zo in geuren en kleuren kwam delen: dan kan ik Laurens daar eigenlijk alleen maar dankbaar voor zijn.

Wat mij betreft kan heel dat drama-gedoe hier gestolen worden. Heb je moeite met iemand (zijn schrijven) zoek er dan zelf een weg mee om mee om te gaan. Laat het dan niet aan jouw koude kleren komen, want dan gaat daar heel wat energie naar toe. Laat het eens los, stap eens uit de lus en gebruik de zo vrijgekomen energie om te communiceren wat kan doen dagen in plaats van in een heen en weer drama-gedoe te blijven hangen.

Zo zie ik dat.
..
Guido is offline  
Oud 24 September 2022, 18:34   #10
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Beste mensen..
Het is "Game over" voor Laurens.
Hij heeft zichzelf opgehangen aan de waslijn, en ik stel voor hem daar geruime tijd lekker te laten opdrogen..

Laurens heeft voor en middels 'zichzelf' (want daar geloofd hij nog 100% in)
een manier gevonden om wat hij ego noemt overvloedig gevoed te krijgen.. bij zichzelf.
En wel middels de 'corresponderende' aandacht die wij hem geven. Veel meer dan psychologie van de koude grond en een wijsgerig spiritueel tintje is er dan ook niet gaande op dit forum. En dan bedoel ik met name al de bijdrages van Laurens op 'zijn forumpje.

Al dat gekronkel, geneuzel, gedraai, pareren, wegzetten, corrigeren, etc etc, is niets anders dan het gedrag van een rasechte 'potentaat.
Dat gedegen zelfonderzoek is gewoon een verzinsel en stokpaardje van hemzelf, inclusief de benadrukking van zoiets als 'afronding'.
Laurens is 'afgerond' (lees, 'heeft zichzelf afgesloten') en onbenaderbaar waar hij zich zelfverklaard 'in bevind, het 'Niets van het.. INTELLECT.

Gezien het zijn verzinsel is, kan geen ander daar 'echt wat mee, voor hem is het een super gunstige (ego) positie, maar door een welhaast narcistische geaardheid (zoek de term maar op) weet hij op dit forum alles naar zijn hand te zetten, en zogauw daarin allerlei ongerijmdheden opvallen, dan is dat uiteraard bij de ander aan te rekenen en nooit bij hem.

Nou is het zo dat zelfbewuste en dan vooral spiritueel zoekenden nogal egocentrisch zijn ingesteld, wat maakt dat het enigszins lang kan duren alvorens duidelijk te hebben onderhevig te zijn aan de fratsen en frazen van een narcistische potentaat. Het spirituele en filosofisch wijsgerige wereldje zit er vol mee.

Ik zie prima bijdrages van Marie, Dorje, Bassie, Sam, en vooral ook oprechtheid, enthausiasme, en ongedwongen speelsheid met deze materie.. bij Laurens daarentegen stuit ik en anderen alleen maar op 'berekening' en grammaticale kunstjes.

Nou klinkt dit allemaal nogal zwaar en serieus, dat is communicatief ook de bedoeling, dat het zo overkomt.. Er is tenslotte ondertoon nodig om de intentie van een quote werkzaam te 'maken' en dat zo over te brengen.
To the point blijft het allemaal spelerij, ook voor mij, no worry's.
Ik hoef nergens te komen noch ergens mee te beginnen.. en dat geldt voor ieder mens, geen mens heeft een guru, gids, leraar, meester, autoriteit etc nodig om bewust te 'worden, noch om te 'zijn..
Ieder mens is bewust, is alreede dat 'zijn, geen mens kan 'bewuster of méér 'zijn dan wat al zo is.

Al die guru's, gidsen, autoriteiten, leraren, you name it, bombarderen de goedbedoelende zoekers met 'verzinsels en fantasieën van bewust'wording.. Dat is ooit ergens begonnen lang voordat er 'wijze' grieken, Boeddha's Jesussen, Ramana's en Nissargadata's rond liepen, die op hun beurt er nog een schepje bovenop hebben gelegd.
Zo, ik heb gezegt.

Mijn vraag is.. hoe zien jullie dit?
Het zat er al weer aan te komen Guido, deze uitbarsting na alweer een tijdje van lijdzaam grommen. Ik nam kennis van je verhaal en keek toe of het waarheid voor me bevat. Het globale antwoord is dat het dat nauwelijks doet. Het klopt dan wel dat ik graag schrijf en blij ben met de aandacht die het verhaal krijgt zodat ik inmiddels beter ben gaan formuleren (naar mijn idee beter dan ik ooit gedaan heb) maar ego is daar niet mee gemoeid. Ik ben daarbij gaan hechten aan nauwkeurigheid want er ontstaat telkens opnieuw weer een spraakverwarring door misplaatst gebruik van woorden. Daar leg ik erg veel nadruk op en dat is natuurlijk hoogst irritant voor iemand die dat niet zo nauw neemt en/of daardoor niet ongestoord zijn verhaal meer kwijt kan.

Aan een juiste beoordeling van gedegen zelfonderzoek hecht ik veel, het is een waanzinnig goed en effectief onderzoek gebleken. Jawel het heeft zich bewezen.

Dus Guido ben jij daar ooit mee bezig geweest of iemand anders hier achter de schermen? Ik weet het antwoord al en dat is nee is mij al wel duidelijk want ik ken het verloop. Je doet het grandioos tekort door te beweren dat het een verzinsel is en ik betreur dat mijn kennelijk inadequate manier van forum leiden heeft veroorzaakt dat er een negatief beeld over is ontstaan. Mijn falen hoeft daarmee niet in verband te worden gebracht want over gedegen zelfonderzoek zelf heeft het nog niet gegaan. Ik priegelde hier zelf maar een beetje mee in de marge.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.