Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 October 2022, 10:19   #1
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard De pedalen even helemaal kwijt geraakt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje
Ik had het niet over een samenvatting over wat Bassie allemaal insinueerde, ik had het over een samenvatting van wat is. Sam verwoorde dat voor een keer prima, en zette zich hiermee voor een keer af tegen Bassie.
Dat afzetten zag ik en daar ging het mij niet om.
Er bleef in je reactie geen spaan heel van wat Sam quote en dus moest er iets anders aan de hand zijn dat je veren in haar kont staat te prikken.
Ik ben dan met jou bezig en niet met wat je denkt dat ik heb met Sam.

Citaat:
Jij, als door een wesp gestoken, kon dat alleen maar interpreteren als tegen jou gericht.
Incorrect.
Daarmee is de kous af en heb ik alleen nog maar interesse in het waarom je dat zo ziet.

Citaat:
Je hebt een prima zicht op Waarheid, alleen staat zoals iedereen hier ego (zich aangevallen, bedreigd, benadeeld, onterecht behandeld) nog wel eens voor.
Ik begon je potentie in te zien maar dit onderdeel, het zien van ego en bij wie, is volstrekt achtergebleven gebied bij je. Mijn inspanningen ego aan te tonen deed ik feitelijk alleen voor jou, in de rest hier heb ik al lang geen belangstelling meer. Dat kletst en leutert alleen nog maar.

Citaat:
Dat gebeurt de besten. Het kan gewoon niet door de beugel dat je mensen begeleidt om vooraf aan ik te geraken, terwijl je, als het zich dan eens voordoet bij jou, niet zelf gaat aanpakken. Dat is een regelrechte verkrachting van waar je voor staat.
Het is hier een forum met zijn beperkingen maar het is desondanks heel erg goed te zien bij wie ego de kop op steekt en bij wie niet. Die kundigheid mis je. Ik gaf dat regelmatig aan maar je deed er ogenschijnlijk niks mee. Kennelijk accepteer je dat overal waar je het ziet. Behalve bij mij waar er geen ego aanwezig is. Daar ben ik pertinent zeker van dus ligt de gemiste kans bij jou.

Citaat:
Ik weet dat je dit niet kan hebben, dat je er alles aan zal doen om dit weer af te doen met je klassiek, maar zeer hardnekkig verdedigingsmechanisme, ik hoef het niet te benoemen, het is dat wat zich nu gaat voordoen op dit schrijven.
Je hardnekkige geloof daarin ga ik niet knakken, dat moet je zelf doen.

Citaat:
Ik geef het je alleen terug uit appreciate voor waar je voor staat. Het is helemaal perfect. Gedegen zelfonderzoek is helemaal ok.
Ik heb gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond en weet wat ik ben, Als er iets terug genomen moet worden is dat een 'ik' die dat moet doen en dan moet ik er een gaan aannemen en het spel met je meespelen. Daar pas ik voor, ik ben allesbehalve een egopleaser.

Citaat:
De afgezonderde zelfonderzoeker is echter het laatste bastion van ego. Als ook dat komt weg te vallen, doet pedalen verliezen zich wel nog eens voor, maar is dat meteen gezien als wat je niet bent, en wordt het niet nog meer gevoed. Dan hoeft het ook niet 'verdedigd' te worden als "onmogelijk, want ik ben afgerond". Dan heb je niets hoog te houden en dus ook echt niets meer om te verdedigen.
Je bewandelt een andere weg en ik zeg niet dat je niet ver bent gekomen maar met je zienswijze hoe dat is aan te pakken zit je er naast. Je hebt het ego nooit onder de loep genomen want je ziet ego bij mij waar je denkt het te zien in een mededeling afgerond te zijn. Verder doemen hier alsmaar egokwesties op waar je kennelijk blind voor bent of die je wilt negeren. Ik heb middels gedegen zelfonderzoek alle in en outs gehad, ik ben afgerond en dat betekend dat je je pijlen elders op kunt richten. Met al mijn gestuntel over autoriteit accepteren is dat evenmin gelukt over te brengen.

Je bent bang voor voeden, terwijl ze juist de kop op moeten steken.

Citaat:
En belangrijkste van alles: dan toon je met wat zich voordoet waar de praktijk van gedegen zelfonderzoek echt om gaat, in plaats van een zelfgecreerd iemand die afgerond zou zijn hoog te gaan houden.
Je visie zit je kennelijk in de weg correct te zien, zeg ik maar even om je van dienst te zijn. Ik veronderstel zomaar dat je de kracht in mij herkent door het 'weten wat ik ben' en dat je daar een voorstelling van hebt dat dat ego moet zijn. Een andere verklaring van deze denkwijze kan ik, binnen mij, daarvoor niet vinden. Dat moet je overigens zelf onderzoeken, niet ik.

Dit is al vaker gezegd dus dat is een impasse geworden. Mijn visie daarover heb je maar het onderzoek daarnaar is binnen jou en ligt bij jou. Het heet hier gedachtenonderzoek te zijn en mijn aandeel aangaande mijn gedachten doe ik (indien nodig) of heb ik gedaan.

Citaat:
Het maakt niet uit dat Laurens zich eens als een wesp gestoken voordoet, er mee gaan identificeren dat jij dat bent en dat dit niet meer kan omdat die Laurens zijn zelfonderzoek afgerond heeft en dus dat te gaan verdedigen dat het niet zo is, door allerlei verhaaltjes over angst en benadeeld zijn te gaan produceren én gaan geloven, zijn de laatste stuiptrekkingen die Waarheid niet hoeven blijven bedekken, maar verdwijnen als ze gezien worden.
Dacht je dat het mij ook maar iets kan schelen als irritatie zich voordoet, het wordt gezien. Identificeren doe ik mij er niet mee. Het als verdedigen zien ligt niet als onderzoeksitem bij mij, ik heb er naar gekeken en het is, zoals herhaaldelijk gezegd, niet als verdediging te vinden. Weer die impasse, mijn onderzoek tegen jouw gedachte.

Citaat:
Heel dat subjectief terugkoppelen op toch nog iets te te zijn afgerond, ik-loos, zuiver, waarachtig, ... moet er ook nog aan. Het is niet gedaan voor dat er ook nog aan is, en dat is er aan als wat men over Laurens schrijft geen enkele invloed meer heeft. Laurens en zijn "afgerond zelfonderzoek" mag dan zo diep door het slijk gehaald worden als maar wil, als er geen enkele identificatie mee is, hoeft het ook geen enkele invloed te hebben. Het is niet wat je bent.
Ik heb met mededelen afgerond, ik-loos te zijn, zuiver zien, waarachtig zijn geen enkele moeite want er zit geen 'ik' in mij die zich dat toe eigent. Wat moet er dan nog gedaan worden, aan wie?

Dat ik niet accepteer dat het gedegen zelfonderzoek door het slijk gehaald word is geen 'ik' of 'ego' gebonden kwestie. Waarheid is tot de laatste fractie door mij uitgezocht en de weg er naar toe heeft zich bewezen. De weg er naar toe zal jou dat eveneens bewijzen maar je gaat hem niet, dus ik accepteer slechts geen 'ongefundeerd' afkraken. Als je steekhoudende argumenten hebt ga ik daar wel op in maar lukraak afkraken accepteer ik niet.

Citaat:
Nu het actief gedeelte van het forum afgesloten is, gaat er hier toch niet veel meer gebeuren, dus doe met bovenstaande maar wat je niet laten kan. Het is gezegd en op wat er als reactie al dan niet nog gaat volgen. Ik ben er mee weg.
Ik heb geen enkele fiducie dat het iets gaat worden met Bassie, Marie, Guido, Sam op het zien van een mogelijkheid op realisatie, het leren doorzien van ego of het worden van bewust. Jij was de reden nog door te gaan als je dat slappe geouwehoer eens achter je laat en aan het werk gaat.

Citaat:
Het ga je goed, hopelijk raak je snel die laatste stuiptrekkingen kwijt, wie weet, komen we mekaar dan nog wel ergens eens tegen.
Maak je om mij maar geen zorgen, ik red me wel. Ik hoopte je als Waarheid te ontmoeten.

Citaat:
En laat het klassieke antwoord maar uit, ik (iedereen) kent het al vanbuiten. Er is er maar één die niet ziet wat het is.
Bij mij werkte dat zo, jarenlang las ik er over heen tot op die enkele split second na dat het tot me door drong wat er werkelijk al die tijd al had gestaan. Daar reken ik ook wat betreft anderen op.

Citaat:
En als je het toch niet kan laten, ga dan maar je gang. Waar je tegen tekeer gaat is niet wat ik ben. Ik heb het dus ook niet hoog te houden het kan alles hebben wat je er op projecteren zal, het is als een spiegel. Kijk er ook even in, als het even kan.
Je maakt je zelf zo veel wijs Dorje dat je ingevolge je perceptie denkt dat anderen hetzelfde doen als jij. Iedereen kan zich zelf attitudes aanleren, zie of dat het geval is.
  Met citaat reageren
Oud 9 October 2022, 12:25   #2
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Bassie

Een figuur als Bassie die iedere correctie negeert, alleen maar afkraakt om het eigen bevinden kracht bij te kunnen zetten. Gebruik maakt van onderhand ieder mogelijk ego foefjes om een ander af te serveren. Daarbij niet schroomt ook een persoonlijke hetze te starten. Allemaal omstandigheden die niemand kennelijk kan zien (?), zelfs ondanks alsmaar daarop wijzen geen belangstelling krijgt.

Het is dat nu dat zijn aanbeveling aan anderen vooral geen gedegen zelfonderzoek te doen mij een doorn in het oog zijn geworden. Heb ik een forum als dit opgericht om een methode waarin ik heil zie te laten afbranden? Door een onbenul die maar wat aan ligt te klooien op het gebied van zelfkennis? Die geen idee heeft waar het hier om gaat, maar vooral daarin totaal geen enkele interesse toont? Inmiddels ook de terminologie van hier overneemt om zijn eigen waarheid te laten inburgeren.

Die een kans heeft gekregen om zijn zegje te doen op een forum voor gedegen zelfonderzoek en daar alleen maar op afgeeft. Zijn gastheer negeert en blokkeert zodat hij hem niet meer hoeft te lezen.

Vinden we dat dat de norm voor dit forum kan zijn?
  Met citaat reageren
Oud 9 October 2022, 12:46   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Marie

Die niet bereid is gedachten te onderzoeken maar dankzij veelvuldig forumbezoek juist een groot arsenaal gedachten heeft ontwikkeld die alsmaar vastere vorm hebben gekregen. Die deze vastere vorm aan gedachten overal elders weer toetst om te zien of ze wel stand kunnen houden in haar eigen beleving. Die dus op geen enkele wijze voornemens zal zijn die gedachten aan het wankelen te brengen. Argumenten zoekt om dat niet te hoeven doen in hier gehoorde uitslagen van gedegen zelfonderzoek zoals onder andere dat het 'ik' niet werkelijk bestaat en daartegen dus fel van leer moet trekken om stand te houden geen gedegen zelfonderzoek te moeten, hoeven (c.q. te zullen gaan) doen. En zo gaat dat hier al 10 jaar onveranderlijk en op dezelfde voet door met Marie.

Marie ga je tijd nuttiger besteden dan hier je onwil te blijven verkondigen. Je gaat dat gedegen zelfonderzoek van zijn lang zal ze leven nooit doen. Dus waarom hier telkens weer verschijnen?

Je hebt alle argumenten al zo'n keer of 100 gehoord en er zijn geen nieuwe meer.
  Met citaat reageren
Oud 9 October 2022, 13:00   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Sam

Sam zit in hetzelfde schuitje als Bassie, ze doet wat aan zelfkennis en heeft geen idee waar het hier werkelijk over gaat. Bassie probeert dat wat hij hier leest in zijn eigen bevindingen te verwerken om de uitslagen van gedegen zelfonderzoek met zijn eigen theorie en gedachten daarover kloppend te maken. Het is wat Guido psychologie van de kouwe grond noemde die Sam wel in Bassie aanspreekt. Sam heeft moeite met strakke rechtlijnige autoriteit (waar ze niet de enige in is). Ze worstelt met 'zo is het en niet anders'. Daar kan geen enkel ego tegen, je moet altijd wat water bij de wijn doen. Bij tijd en wijlen laten ontvallen dat je ook maar een mens bent en fouten maakt, dan is alles weer vergeven bij ego of i.c. Sam. Tegen in haar ogen optredende starheid wordt zij onverbiddelijk en dan gaat ze als een onderwijzeres fouten en tegenstrijdigheden zoeken. Die zijn er door onkunde altijd wel te vinden en dan is Sam weer even blij. Tot de volgende frustratie zich aandient.

Zal Sam gedegen zelfonderzoek gaan doen? Welnee, Sam zoekt wat verstrooiing na haar nachtdiensten en komt wat one liners plempen en de volgende dag kijken wat de oogst is.
  Met citaat reageren
Oud 9 October 2022, 21:27   #5
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje
Als je het toch niet kan laten, ga dan maar je gang. Waar je tegen tekeer gaat is niet wat ik ben. Ik heb het dus ook niet hoog te houden het kan alles hebben wat je er op projecteren zal, het is als een spiegel. Kijk er ook even in, als het even kan.
...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 October 2022, 00:04   #6
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Sam zit in hetzelfde schuitje als Bassie, ze doet wat aan zelfkennis en heeft geen idee waar het hier werkelijk over gaat. Bassie probeert dat wat hij hier leest in zijn eigen bevindingen te verwerken om de uitslagen van gedegen zelfonderzoek met zijn eigen theorie en gedachten daarover kloppend te maken. Het is wat Guido psychologie van de kouwe grond noemde die Sam wel in Bassie aanspreekt. Sam heeft moeite met strakke rechtlijnige autoriteit (waar ze niet de enige in is). Ze worstelt met 'zo is het en niet anders'. Daar kan geen enkel ego tegen, je moet altijd wat water bij de wijn doen. Bij tijd en wijlen laten ontvallen dat je ook maar een mens bent en fouten maakt, dan is alles weer vergeven bij ego of i.c. Sam. Tegen in haar ogen optredende starheid wordt zij onverbiddelijk en dan gaat ze als een onderwijzeres fouten en tegenstrijdigheden zoeken. Die zijn er door onkunde altijd wel te vinden en dan is Sam weer even blij. Tot de volgende frustratie zich aandient.

Zal Sam gedegen zelfonderzoek gaan doen? Welnee, Sam zoekt wat verstrooiing na haar nachtdiensten en komt wat one liners plempen en de volgende dag kijken wat de oogst is.
Wederom veel aannames.

Oneliners kúnnen niet meer dan oneliner lijken, ze bieden echter ruimte voor (zelf)onderzoek.

Wie zoekt er als onderwijzer, en zet zonder enige nuance (enkel op ego-gedachten, want GZO afgerond???) forumdeelnemers in de hoek (met een ferme GZO-lineaal-tik)..??
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 October 2022, 00:06   #7
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Sam zit in hetzelfde schuitje als Bassie, ze doet wat aan zelfkennis en heeft geen idee waar het hier werkelijk over gaat. Bassie probeert dat wat hij hier leest in zijn eigen bevindingen te verwerken om de uitslagen van gedegen zelfonderzoek met zijn eigen theorie en gedachten daarover kloppend te maken. Het is wat Guido psychologie van de kouwe grond noemde die Sam wel in Bassie aanspreekt. Sam heeft moeite met strakke rechtlijnige autoriteit (waar ze niet de enige in is). Ze worstelt met 'zo is het en niet anders'. Daar kan geen enkel ego tegen, je moet altijd wat water bij de wijn doen. Bij tijd en wijlen laten ontvallen dat je ook maar een mens bent en fouten maakt, dan is alles weer vergeven bij ego of i.c. Sam. Tegen in haar ogen optredende starheid wordt zij onverbiddelijk en dan gaat ze als een onderwijzeres fouten en tegenstrijdigheden zoeken. Die zijn er door onkunde altijd wel te vinden en dan is Sam weer even blij. Tot de volgende frustratie zich aandient.

Zal Sam gedegen zelfonderzoek gaan doen? Welnee, Sam zoekt wat verstrooiing na haar nachtdiensten en komt wat one liners plempen en de volgende dag kijken wat de oogst is.
Is het waar?
Weet je zeker dat het waar is?

Wat doet dat met je?

Keer het om.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 October 2022, 00:08   #8
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard Rob is een huichelaar



Edit: dit is een mening, gebaseerd op waargenomen feiten:
Rob heeft niet de ballen om Laurens aan te spreken op zijn subjectieve 'waarheid'-bevinding.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...

Wijziging aangebracht door Sam op 10 October 2022 om 01:01.
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 October 2022, 00:11   #9
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Een figuur als Bassie die iedere correctie negeert, alleen maar afkraakt om het eigen bevinden kracht bij te kunnen zetten. Gebruik maakt van onderhand ieder mogelijk ego foefjes om een ander af te serveren. Daarbij niet schroomt ook een persoonlijke hetze te starten. Allemaal omstandigheden die niemand kennelijk kan zien (?), zelfs ondanks alsmaar daarop wijzen geen belangstelling krijgt.

Het is dat nu dat zijn aanbeveling aan anderen vooral geen gedegen zelfonderzoek te doen mij een doorn in het oog zijn geworden. Heb ik een forum als dit opgericht om een methode waarin ik heil zie te laten afbranden? Door een onbenul die maar wat aan ligt te klooien op het gebied van zelfkennis? Die geen idee heeft waar het hier om gaat, maar vooral daarin totaal geen enkele interesse toont? Inmiddels ook de terminologie van hier overneemt om zijn eigen waarheid te laten inburgeren.

Die een kans heeft gekregen om zijn zegje te doen op een forum voor gedegen zelfonderzoek en daar alleen maar op afgeeft. Zijn gastheer negeert en blokkeert zodat hij hem niet meer hoeft te lezen.

Vinden we dat dat de norm voor dit forum kan zijn?
Als we het over 'waarheid-vinding' hebben, kan er nooit met persoonlijke maten worden gemeten

Ergo: ergens 'heil in zien' kan alleen een persoonlijke visie zijn.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...

Wijziging aangebracht door Sam op 10 October 2022 om 00:58.
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 October 2022, 09:38   #10
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt alle argumenten al zo'n keer of 100 gehoord en er zijn geen nieuwe meer.
Argumenten, Laurens, argumenten; maar geen waarheid... en geen weg naar waarheid...

Hewel, ik ben misschien de enige die hier veel, heel veel heeft opgestoken... Niet zozeer dank zij de aangedragen argumenten maar wel omdat al die argumenten, goede en slechte, mij uitnodigde om dieper bij mijzelf door te stoten op zoek naar waarheid... En dat is wat ik gedegen onderzoek noem... Hylarisch is dan dat mij steeds weer en opnieuw verweten werd dat ik geen gedegen onderzoek zou doen; erger nog dat ik weigerde dat te doen...

In ieder geval, indien dit forum verder afgesloten zou worden voor mij, bedankt voor de jaren dat ik hier mijn hart heb mogen ophalen...
En, ik kan verkeerd zijn, maar ergens diep in mij, denk ik dat mijn bijdragen hier, zelfs voor derden niet totaal vruchteloos zijn geweest...

Het ga jullie goed.

Wijziging aangebracht door marie op 10 October 2022 om 11:46.
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.