Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 August 2011, 12:10   #1
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Doe je het allemaal voor jezelf ?

Hi, ik lees de laatste tijd, ik weet niet overal waar, veelvuldig dat je het allemaal voor jezelf doet. Ik ga dat niet overal bestrijden want daar gevoel ik de lust niet toe, want het is maar een mening die je kunt hebben en misschien ben je iemand die van dat idee zelfs wel heel gelukkig wordt.

Maar het is een pertinente onwaarheid en wel omdat er geen je 'zelf' is. Wanneer je van mening bent dat iemand het voor zichzelf doet ben je in de identificatie modus met een 'jezelf', dat kleine nogal met zichzelf ingenomen 'ikje'. Maar ondervindt je niet langer de last van een zichzelf ondervindende identificatie dan zie je dat anderen zich ook alleen maar met iets verbonden moeten hebben dat ze 'zelf' noemen. Ze hebben zich even, voor lang, of misschien wel voor heel hun leven verbonden met iets waarvan ze zouden kunnen weten dat ze dat helemaal niet zijn.

En in het 'heilige' geloof van het zijn van dat manipulerende onderkruipsel doen ze andere heilig in zichzelf gelovende onderkruipsels geweld aan, of ondervinden zoiets aan den eigen lijve als pijnlijk.

Laten we iemand die niet in zichzelf geloofd nu, voor het gemak en de identificatie, eens 'onderkruipsel' noemen, klootzak of onbenul en iemand die in zichzelf geloofd 'prachtmens'. 'uniekeling', 'oogstrelend' dan zijn ze allemaal tevreden.. tot je het omkeerd want dan is het aantal tevredenen ineens gehalveerd.

Dualiteit heeft z'n nut voor het maken van onderscheid maar je bent niet datgene waar je je zelf voor aanziet. Je bent een doener vanwege het doen niet vanwege het voor jezelf of een ander doen. Leer gewoon af in termen te denken van iets voor elkaar doen, of beter nog leer ontdekken wat je werkelijk bent. Door in te zien wat je niet bent.
Rennie is offline  
Oud 10 August 2011, 12:35   #2
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hi, ik lees de laatste tijd, ik weet niet overal waar, veelvuldig dat je het allemaal voor jezelf doet.
Je mag hier ook lezen voor het zelf als je dat liever hebt. Per saldo is daar geen verschil. (Nadat gezien is, wel te verstaan)
Naadje is offline  
Oud 10 August 2011, 12:41   #3
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Je mag hier ook lezen voor het zelf als je dat liever hebt. Per saldo is daar geen verschil. (Nadat gezien is, wel te verstaan)
Ik gebruik zelf, hier met een kleine letter, dat een afspiegeling is van het grote Zelf, met een hoofletter. Zelf, met een hoofdletter, is hetzelfde als Bewustzijn, met een hoofdletter, om het allesomvattende aan te geven.

Uiteindelijk doen we helemaal niks voor het kleine zelf en doen we alles voor het grote Zelf, het is alleen het denken dat meent het voor zichzelf te doen.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.