Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 November 2014, 12:24   #1
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard onvoorwaardelijk levensvoorbeeld.





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puppetji:
Jaja, 'Liefde, licht' die elk persoon is, van zijn gedrag scheiden. 'Een mens is niet wat hij doet'.
Ik ken em al heel lang uit de Westerse psycho-filosofie hoor. WiNk
Al meer dan een paar decennia.
Vanuit Indische advaita III hoek kreeg ik er 10 jaar geleden nog is een bevestiging van in het concept 'you are not the doer'.

Citaat:
Events happen, deeds are done, but there is no individual doer thereof

Boeddha

Moi beantwoord:
Bekent of niet bekent,op dat moment was het vanuit onbekendheid een natuurlijk gegeven vanuit mezelf.
Een gebaar van onvoorwaardelijke liefde die ik ervoer in al zijn grootsheid.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 12:30   #2
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji


Mijn God, waar is toch die onvoorwaardelijke liefde!!!??? Zijn we dan niet allen broeders en zusters?
"Is dat niet de waarheid waar we allen naar op zoek zijn maar de pil die niemand wil slikken?"
Ja ja, dat is de waarheid, maar we hebben allemaal zo onze persoonlijke voorkeuren.
Zo zijn we allemaal nu éénmaal uniek geprogrammeerd om in de poppenkast dat wel leven noemen een rol te spelen.

Moi haar omschrijving:

Hier puppie,

In mijn beleving zo'n 18 jaar geleden , toen mijn jongste dochter in de pubertijd was, (ik voor verrotte vis werd uitgemaakt etc.) dat doorzag en de volgende opstelling, vanzelf innam en haar aan te geven, lieve schat ik hou ongelooflijk veel van je ,maar dat wat je doet vind ik verschrikkelijk.

( hoe onvoorwaardelijker kan het zijn, zo'n gedrocht WiNk lief te hebben)

Ze na de pubertijd en drie kinderen verder, er zich soms nog voor schaamt, zo schaamteloos ten opzichte van mij te hebben gedragen.

Heerlijk toch achteraf te ervaren dat die momenten, dat het aanwezig is/was er mocht zijn in onvoorwaardelijk liefde.

I.p.v totale escalatie ,wat het gevolg (normaal) zou zijn, ik er tegenaan geschopt zou hebben, in wat zij mij wel niet allemaal aandeed en haar daarvoor te straffen en een wederwoord te geven.

De openstaande lijn van verbintenis, nooit en te nimmer is verbroken.

Dus in liefde met de (klein)kinderen als ik boos ben, hun altijd op hun hart druk de slogan:

Ik hou ongelooflijk veel van je,
enkel dat wat je nu doet vind ik vreselijk.


Voor de goede orde dit bovenstaand voorbeeld ging eraan vooraf.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 12:37   #3
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi
Zeker weten

Ulla zegt:
Fijn zo een moeder te hebben en te zijn!


WiNk Deze Quote ook op terugwerkende kracht.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 12:38   #4
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Poe he Rennie,(noir) wat een boel werk moet jij eigenlijk allemaal verrichten he.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 13:29   #5
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi
Zeker weten

Ulla zegt:
Fijn zo een moeder te hebben en te zijn!


WiNk Deze Quote ook op terugwerkende kracht.
Over onvoorwaardelijke liefde tussen moeder en kind heb ik hier ooit een stukje geschreven. N.a.v. van een besproken boek. Het gaat hand in hand, is het kind gelukkig is moeder ook gelukkig. Zit m.i. besloten in onze eerste levensbehoeften, instincten zoals de drang naar voortplanting en overleven.

Is onvoorwaardelijke Liefde er dan niet als je als mens voor jezelf grenzen moet stellen? Wellicht vanuit dezelfde onvoorwaardelijke Liefde die ook je eigen bestaan omhult en doordringt? Daar kom je toch weer uit op de allesomvattende eenheid die ook dat doorziet. Zoals een (liefdes) relatie be?indigen omdat je er niet meer in kunt vinden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 13:50   #6
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Over onvoorwaardelijke liefde tussen moeder en kind heb ik hier ooit een stukje geschreven. N.a.v. van een besproken boek. Het gaat hand in hand, is het kind gelukkig is moeder ook gelukkig. Zit m.i. besloten in onze eerste levensbehoeften, instincten zoals de drang naar voortplanting en overleven.

Is onvoorwaardelijke Liefde er dan niet als je als mens voor jezelf grenzen moet stellen? Wellicht vanuit dezelfde onvoorwaardelijke Liefde die ook je eigen bestaan omhult en doordringt? Daar kom je toch weer uit op de allesomvattende eenheid die ook dat doorziet. Zoals een (liefdes) relatie be?indigen omdat je er niet meer in kunt vinden.
Citaat:
Is onvoorwaardelijke Liefde er dan niet als je als mens voor jezelf grenzen moet stellen?
Ten eerste onvoorwaardelijke liefde stelt geen grenzen, vandaar onvoorwaardelijk.

Citaat:
Wellicht vanuit dezelfde onvoorwaardelijke Liefde die ook je eigen bestaan omhult en doordringt? Daar kom je toch weer uit op de allesomvattende eenheid die ook dat doorziet.
Een mens stelt zijn eigen grenzen en zal alle consequenties ervan in onvoorwaardelijkheid kunnen en moeten dragen, als vanzelf.
Good or Bad.
Zoals je aangeeft in alles omvattend.

Citaat:
Zoals een (liefdes) relatie be?indigen omdat je er niet meer in kunt vinden
Dat is een keuze die gemaakt wordt, ook weer met consequensies die daaruit voortkomen. Te dragen en accepteren zonder enige ervarende weerstand.
Good or Bad.
Is ook onvoorwaardelijke acceptatie.

Bied je onoverkomelijke weerstand in dit gebeuren is het ego verantwoordelijk die zijn of haar zin niet krijgt of wil verkrijgen.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 14:18   #7
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Ten eerste onvoorwaardelijke liefde stelt geen grenzen, vandaar onvoorwaardelijk.

Een mens stelt zijn eigen grenzen en zal alle consequenties ervan in onvoorwaardelijkheid kunnen en moeten dragen, als vanzelf.
Good or Bad.
Zoals je aangeeft in alles omvattend.

Dat is een keuze die gemaakt wordt, ook weer met consequensies die daaruit voortkomen. Te dragen en accepteren zonder enige ervarende weerstand.
Good or Bad.
Is ook onvoorwaardelijke acceptatie.

Bied je onoverkomelijke weerstand in dit gebeuren is het ego verantwoordelijk die zijn of haar zin niet krijgt of wil verkrijgen.
M.i. is er gewoon Liefde en acceptatie en staan de begrippen voorwaardelijk en onvoorwaardelijk daar los van. Allesomvattende Liefde en acceptatie betekent niet automatisch dat je daarom jezelf moet vergeten en alles maar goed moet vinden waar je je niet in kunt vinden. Met iemand bv. niet samen kunnen leven omdat je welzijn of derden er ernstig onder lijdt en je voor jezelf moet of wilt kiezen is in die zin net zo goed Liefde. Voorwaarden komen in het spel als jezelf of iemand anders dat zo formuleert. In die zin staat Liefde los van alle concepten en omvat idd alles.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 14:27   #8
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
M.i. is er gewoon Liefde en acceptatie en staan de begrippen voorwaardelijk en onvoorwaardelijk daar los van. Allesomvattende Liefde en acceptatie betekent niet automatisch dat je daarom jezelf moet vergeten en alles maar goed moet vinden waar je je niet in kunt vinden. Met iemand bv. niet samen kunnen leven omdat je welzijn of derden er ernstig onder lijdt en je voor jezelf moet of wilt kiezen is in die zin net zo goed Liefde. Voorwaarden komen in het spel als jezelf of iemand anders dat zo formuleert. In die zin staat Liefde los van alle concepten en omvat idd alles.
Lieve Ulla, ik heb nergens gezegd dat je alles maar goed moet vinden.
In Good or Bad zit alles, ook de strijd die er volgens jou niet in besloten ligt.

En zo mooi dat je het antwoord zelf al geeft:

Citaat:
Met iemand bv. niet samen kunnen leven omdat je welzijn of derden er ernstig onder lijdt en je voor jezelf moet of wilt kiezen is in die zin net zo goed Liefde
Verder staat er niets los van Liefde ,zelfs geen concepten.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 14:47   #9
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Zoals ik aan het uitvogelen ben, ik of gevoelloos of gewoon vanzelf gevoelig ongevoelig geraakt ben.

Vanuit onvoorwaardelijkheid kijk ik wat nu voor mij werkelijk waar is over het feit niets meer te voelen.
Ongeacht er situaties ontstaan in momenten, onlangs nog totaal over de toeren raakte , me in een machteloze situatie te zien verkeren.
Trek ik me dan even later terug in gevoelloosheid ,mede door het verleden?
Of is het een natuurlijk gevoelsleven.
Onderzoek gaande.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2014, 15:04   #10
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Lieve Ulla, ik heb nergens gezegd dat je alles maar goed moet vinden.
In Good or Bad zit alles, ook de strijd die er volgens jou niet in besloten ligt.

En zo mooi dat je het antwoord zelf al geeft:

Verder staat er niets los van Liefde ,zelfs geen concepten.

Ja daar kom ik op uit. Het eerste waar je op reageert waren gewoon mijn bevindingen, maar niet dat jij dat zegt. En die opmerking met de strijd begrijp ik niet, waar ik dat gezegd moet hebben. Allesomvattend is allesomvattend.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.