Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 June 2021, 23:24   #1
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Wat is bewustzijn?

Bewustzijn is de Ene zonder de tweede - de Bron van alles.

Het 'wie', het 'wat', het 'waar' en het 'wanneer' zijn allemaal conceptuele beelden in Bewustzijn. Ze zijn allemaal 'echt' zoals elke luchtspiegeling of droom ... De totaliteit van manifestatie, en alles daarin, is Bewustzijn zelf, de Eenheid.

Alles wat er is is Bewustzijn, niet bewust van zichzelf in zijn noumenale Subjectiviteit, maar door zichzelf waargenomen als fenomenale manifestatie in zijn objectieve uitdrukking. Als dit diepgaand wordt begrepen, valt er niets meer te begrijpen. Waarom? Omdat een dergelijk begrip het besef moet ondersteunen dat er geen individuele entiteit als zodanig is. Wat we denken te zijn is slechts een verschijning, een niet-substantiële schaduw, terwijl wat we werkelijk en waarachtig zijn, Bewustzijn zelf is, het vormloze Brahman.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 10 June 2021, 10:42   #2
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Bewustzijn is de Ene zonder de tweede - de Bron van alles.

Het 'wie', het 'wat', het 'waar' en het 'wanneer' zijn allemaal conceptuele beelden in Bewustzijn. Ze zijn allemaal 'echt' zoals elke luchtspiegeling of droom ... De totaliteit van manifestatie, en alles daarin, is Bewustzijn zelf, de Eenheid.

Alles wat er is is Bewustzijn, niet bewust van zichzelf in zijn noumenale Subjectiviteit, maar door zichzelf waargenomen als fenomenale manifestatie in zijn objectieve uitdrukking. Als dit diepgaand wordt begrepen, valt er niets meer te begrijpen. Waarom? Omdat een dergelijk begrip het besef moet ondersteunen dat er geen individuele entiteit als zodanig is. Wat we denken te zijn is slechts een verschijning, een niet-substantiële schaduw, terwijl wat we werkelijk en waarachtig zijn, Bewustzijn zelf is, het vormloze Brahman.
De dag dat men weet dat de bevrijding niet komt, zelfs niet kan komen van ons verstandelijk vermogen, die dag heeft men al die zever niet meer nodig om te weten...
Het verstand komt altijd erna en bij alles wat het zelf zal uitvinden zullen er steeds meer vragen naar boven komen dan dat er antwoorden zijn...
marie is offline  
Oud 10 June 2021, 11:49   #3
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De dag dat men weet dat de bevrijding niet komt,...
Is dat dezelfde dag als in onderstaande van je?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De dag dat ik immer en altijd in het nu leef geloof ik niet dat ik hier nog zit te schrijven...
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 10 June 2021, 12:29   #4
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Gekopieerde rommel zonder GZO. Een never ending elkaar na schrijven en nooit een stap verder komen. Bewustzijn is niet de Ene zonder de tweede. Bewustzijn is altijd bewustzijn van iets buiten bewustzijn.

Kenner --->het gekende
Waarnemer--->het waargenomene
Subject--->object
Ziener--->het geziene
(En bedenk zelf ook nog maar een variatie.)

Geloof die "Alles is bewustzijn" roepers nu eens een keer niet.
Geloof alleen je zelf middels het GZO.
Niet-twee deelt zichzelf mede in het GZO.
En dat is niet bewustzijn al dan niet met een hoofdletter geschreven.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 June 2021, 13:03   #5
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard jij bent Dat wat de vrijheid zelf is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Bewustzijn is niet de Ene zonder de tweede. Bewustzijn is altijd bewustzijn van iets buiten bewustzijn.
Dat denk 'jij' dus.
Gedachten zijn slechts een aspect van bewustzijn. Er is geen denker.

Bewustzijn is de schepper van alle gedachten die opkomen, ze zijn in wezen bewustzijn. Er bestaat niet zoiets als "mijn gedachten", er is geen geest! En er is geen bewuste of onbewuste geest: er is nooit een geest geweest, vooral niet "mijn geest".
Toch is bewustzijn niet anders dan de geest.
Het probleem is dat je een voordeel wilt creëren: meer of minder bewustzijn. En deze die een voordeel kan hebben door meer bewust te zijn, heeft het absolute nadeel dat hij afhankelijk is van bewustzijn.
Vandaar je vraag naar andere 'user's hun vorderingen en je opmerkingen als dit..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Doe het deugdelijk onderzoek, Nowee. Je zit al jarenlang op dit forum en je hebt nog geen vorderingen gemaakt. Je hebt geen weet van het schijnsel, je hebt geen weet van 'wat' te zijn.

De forumbaas stelt gratis zijn forum aan jou ter beschikking. Ik ben bereid je te helpen waar nodig. Maar jij bent degene die het onderzoek daadwerkelijk -helemaal alleen- moet doen.
Dus vergeet dit allemaal! Meer of minder bewustzijn bestaat niet, het is een van de kenmerken ervan. In dat wat de realisatie is van dit Absolute, is bewustzijn alles wat er is. Het is een totaal functioneren, maar wat je bent is er, zelfs als er geen bewustzijn is. Wat je bent hangt niet af van bewustzijn, maar bewustzijn hangt af van dat wat het Zelf is. Daarom zeg ik: jij bent Dat wat de vrijheid zelf is.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 10 June 2021, 13:24   #6
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Is dat dezelfde dag als in onderstaande van je?

Wat heeft het één met het ander te maken... Twee keer niets, maar het verstand denkt alweer dat hij het goed gespeeld heeft... Arme dommerik...
marie is offline  
Oud 10 June 2021, 15:38   #7
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Er is niets anders dan Bewustzijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Geloof die "Alles is bewustzijn" roepers nu eens een keer niet.
De simpele situatie is dat de verschijning van het universum bestaat in oneindig Bewustzijn, net zoals het idee van afstand of leegte bestaat in de ruimte Het is alleen Bewustzijn dat bestaat. Het creëert de illusie van het wereldbeeld en het ego-gevoel, en neemt de illusie van diversiteit waar in wat echt pure Eenheid is Het lijkt moeilijk te begrijpen hoe het universum zou kunnen bestaan '‹'‹in het oneindige Bewustzijn dat verondersteld wordt transcendentaal te zijn.

Er is werkelijk niets anders dan Bewustzijn, en daarom kan Bewustzijn niet anders dan immanent zijn in alles wat lijkt te bestaan. En toch kan geen enkele fenomenale manifestatie enige relatie hebben met Bewustzijn, omdat er alleen een relatie kan bestaan '‹'‹tussen twee verschillende entiteiten. In die zin is Bewustzijn transcendentaal aan het gemanifesteerde universum. Het universum bestaat in Bewustzijn als toekomstige golven in een kalme zee - alleen schijnbaar anders in potentie.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 14 June 2021, 12:42   #8
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Alles wat er is, is Bewustzijn

Alles wat er is, is Bewustzijn. In die oorspronkelijke staat - noem het Werkelijkheid, noem het God, noem het Absoluut, noem het Niets - is er geen reden om je ergens bewust van te zijn. Dus Bewustzijn-in-rust is zich niet bewust van zichzelf. Het wordt zich pas van zichzelf bewust wanneer dit plotselinge gevoel, Ik Ben, opkomt. Ik Ben is het onpersoonlijke gevoel van bewust zijn. En dat is wanneer Bewustzijn-in-rust Bewustzijn-in-beweging wordt, wanneer Potentiële Energie gemanifesteerde energie wordt. Het zijn geen twee. Er komt niets aparts uit Potentiële Energie.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 15 June 2021, 00:46   #9
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard 'Waar is het 'ik'?

Waar is het 'ik'? Het 'ik' hangt altijd samen met het lichaam en als je het lichaam door een microscoop bekijkt, is het niet meer dan wat cellen die een spelletje 'delen en vernietigen' spelen()
Bewustzijn is het enige wat er is en de geest is slechts een afspiegeling van dit Bewustzijn.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.