Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2013, 13:06   #1
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard Hoe staat het met mijn Zelfonderzoek?

In dit topic kun je aangeven dat je wilt weten hoe anderen hier tegen jouw Zelfonderzoek aankijken.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 13:07   #2
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Renoir en Mihaela willen jullie a.u.b. hier schrijven hoe jullie tegen Aart`s Zelfonderzoek aankijken.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 13:22   #3
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir en Mihaela willen jullie a.u.b. hier schrijven hoe jullie tegen Aart`s Zelfonderzoek aankijken.
Dat is makkelijk, dat doe je niet.

De vraag is of jij wel zelfonderzoek kunt doen, je laat maar weinig zelf zien. Het vreemde daarbij is dat je wel heel veel 'zelf' elders ziet, dat valt maar moeilijk te rijmen.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 13:25   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik vind jou jezelf voor de gek houden Aart, je angst en je dwingende houding neem ik nog steeds waar bij je. Je bent mogelijk anders dan je omgeving, maar dat maakt je nog niet vrij van je ego. Mogelijk nog steeds een beetje een zieke egotje..
Je ego is duidelijk aanwezig, hoe jij jezelf opdringt, hoe jij spelletjes speelt. Hoe jij altijd een kwassie ''grappige'' toon in je schrijven hebt, alsof jij jezelf niet zo serieus neemt. Het is een spelletje die uiteindelijk Aart geworden is, dus je bent vervolgens het spel geworden, niet uit vrijheid, maar uit waan, uit ontsnapping.
Je ontsnapt keer op keer toch net de dans, en je gaat naast zitten en kijkt naar iets wat een spel is geworden. Volgens mij is je angst nog aanwezig, en die doe je weg door spelletjes te spelen.
In bijna ieder tekst van je neem ik je ego waar, zie ik je spelletjes die je speelt, is je imago naar jezelf geworden. Je bent de speler en het publiek geworden, een klucht!..
Je bent een leugenaar, je ligt tegen jezelf, en je ligt tegen je omgeving, en je ligt tegen iedereen..
zo zie ik je, alsnog kan ik om je lachen.. je spel is amusant, want je agressie is minder fel dan bij anderen hier, je agressie is meer naar jezelf gericht lijk het.
Nu en dan wil je iemand bekeren, maar dat hoort niet standaard bij je spel... Het is meer een gekapte rol, dat bekeren..
Renoir is meer van het openbare rol van bekeren... maar dat is weer een ander verhaal..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 13:49   #5
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
In dit topic kun je aangeven dat je wilt weten hoe anderen hier tegen jouw Zelfonderzoek aankijken.
Geweldig initiatief Aar, dank !

Ahem...

Dear Shakira, I would like to know your thoughts on my self-enquiry,
or your thoughts on my lack of self-enquiry.
Of course, this forum might be a bit too "public" to discuss such private matters.
So, if you like, I can arrange a table for two in a nice Dutch restaurant... candlelight... some wine...
Just drop me an email, and I 'm all yours....

Love,
Mars
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 14:01   #6
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat is makkelijk, dat doe je niet.

De vraag is of jij wel zelfonderzoek kunt doen, je laat maar weinig zelf zien. Het vreemde daarbij is dat je wel heel veel 'zelf' elders ziet, dat valt maar moeilijk te rijmen.
Renoir, wat bedoel je met; 'dat doe je niet'.

Dat ik niet de bewustheid heb om zelfonderzoek te doen of dat er geen zelf is wat onderzocht worden kan of..........

Even voor de duidelijkheid; met 'zelf' bedoel je ego? Ik nam dat als vanzelfsprekend aan maar vraag het toch omdat voor mensen er zoiets is als ego en als dat ontstegen is er zoiets is als zelf, Zelf. Terwijl het voor mij 1 pot nat is m.b.t. 'het doorzien hebben of niet'.

Wat is vreemd Renoir, dat ik 'zelf' zien kan of dat ik 'zelf' zie terwijl er geen 'zelf' is of ............

Ik dender even door en neem alvast wat aan; ik weet toch wat 'zelf' is uit ervaring en als dat 'zelf' bij mij verdwijnt of verdwenen is dan herken je het toch des te beter bij de ander?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 14:04   #7
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind jou jezelf voor de gek houden Aart, je angst en je dwingende houding neem ik nog steeds waar bij je. Je bent mogelijk anders dan je omgeving, maar dat maakt je nog niet vrij van je ego. Mogelijk nog steeds een beetje een zieke egotje..
Je ego is duidelijk aanwezig, hoe jij jezelf opdringt, hoe jij spelletjes speelt. Hoe jij altijd een kwassie ''grappige'' toon in je schrijven hebt, alsof jij jezelf niet zo serieus neemt. Het is een spelletje die uiteindelijk Aart geworden is, dus je bent vervolgens het spel geworden, niet uit vrijheid, maar uit waan, uit ontsnapping.
Je ontsnapt keer op keer toch net de dans, en je gaat naast zitten en kijkt naar iets wat een spel is geworden. Volgens mij is je angst nog aanwezig, en die doe je weg door spelletjes te spelen.
In bijna ieder tekst van je neem ik je ego waar, zie ik je spelletjes die je speelt, is je imago naar jezelf geworden. Je bent de speler en het publiek geworden, een klucht!..
Je bent een leugenaar, je ligt tegen jezelf, en je ligt tegen je omgeving, en je ligt tegen iedereen..
zo zie ik je, alsnog kan ik om je lachen.. je spel is amusant, want je agressie is minder fel dan bij anderen hier, je agressie is meer naar jezelf gericht lijk het.
Nu en dan wil je iemand bekeren, maar dat hoort niet standaard bij je spel... Het is meer een gekapte rol, dat bekeren..
Renoir is meer van het openbare rol van bekeren... maar dat is weer een ander verhaal..
Mihaela, wat nu als ik niets in je schrijven hier bij mezelf herken?

Wat moet ik nu bij mezelf gaan doen om toch te gaan voelen, herkennen wat je schrijft?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 14:17   #8
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Geweldig initiatief Aar, dank !

Ahem...

Dear Shakira, I would like to know your thoughts on my self-enquiry,
or your thoughts on my lack of self-enquiry.
Of course, this forum might be a bit too "public" to discuss such private matters.
So, if you like, I can arrange a table for two in a nice Dutch restaurant... candlelight... some wine...
Just drop me an email, and I 'm all yours....

Love,
Mars
Mars, jij denkt enkel met je kleine zelfje wat gevestigd is tussen je benen.

Voor straf dien je 40 euro te doneren.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 14:19   #9
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mihaela, wat nu als ik niets in je schrijven hier bij mezelf herken?

Wat moet ik nu bij mezelf gaan doen om toch te gaan voelen, herkennen wat je schrijft?
Alles wat je doet Aart, voelt voor mij als een spel. Ook al meen je dat nu oprecht, de volgende moment glip je weer in een grappige bui, en gaat je ego weer vandoor met de illusie dat hij niet bestaat.. Ik heb gezegd wat ik te zeggen had..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 14:33   #10
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mars, jij denkt enkel met je kleine zelfje wat gevestigd is tussen je benen.

Voor straf dien je 40 euro te doneren.
Ja inderdaad, het is een stupide schrijven. En een gemiste kans.
Ik had me veel beter tot Kristina Rose kunnen wenden.
Mars is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.