tandem |
22 July 2014 15:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji
(Bericht 78156)
Gij bent echt geobsedeerd, wist ik al langer, maar ge bevestigd het nog maar is voor de zoveelste keer.Ik zeg mijn abonnement op dit topic van Sterre maar weer op vooraleer je weer met nog meer tabellen begint te smijten.@Sterre: groetjes!
|
Onder informatie (van Latijn informare: "vormgeven, vormen, instrueren") verstaat men in algemene zin alles wat kennis of bepaaldheid toevoegt en zodoende onwetendheid, onzekerheid of onbepaaldheid vermindert. In striktere zin wordt wel gesteld dat pas van informatie gesproken kan worden als die voor mensen interpreteerbaar is. Het interpreteren en integreren van deze informatie resulteert in kennis. Informatie wordt vaak verward met de begrippen gegevens en/of kennis. Hoewel deze begrippen veel met elkaar te maken hebben, zijn ze niet hetzelfde. Gegevens zijn rauwe feiten of symbolen. Gegevens worden pas informatie als de gegevens een betekenis of nieuwswaarde hebben voor de ontvanger. Bovendien zou het de ontvanger ook van praktisch nut moeten zijn, wat niet voor elk nieuws geldt. Een andere definitie stelt dat de mate waarin onzekerheid wordt opgeheven, een maat voor de hoeveelheid informatie is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Informatie
|