![]() |
Citaat:
Ik was gewoon blij met jouw tekst, omdat het me zoveel her-kenning bracht :) |
Noumenon
Citaat:
Ik denk dat ik me eerdaags aanmeld bij Mara's forum. Het lijkt mij een verademing om gewoon te mogen zeggen en zijn...... zoals ik ooit voorbestemd ben door mijn schepper. Pfffft, wat een gedoe hier. Nu moet ik steeds uit- en inloggen om dit forum te kunnen volgen en te kunnen reageren vanwege de sturende/dicterende/controlerende moderator. Citaat:
|
Citaat:
kHeb me al aangemeld :) |
.... gewoon omdat het kan.... tussen alle tumult van strijd, begin en einde door.....
Freudvoll Und leidvoll, Gedankenvoll sein, Hangen Und bangen in schwebender Pein, Himmelhoch jauchzend, zum Tode betr?bt - glücklich allein Ist die Seele, die liebt. .... en omdat ik het een mooi gedicht vind, wat "beschrijft" wat IS..... |
Dit bericht kreeg ik per PB
Citaat:
Sterre wil je dit geschrevene even bevestigen voordat ik je uitschrijving effectueer? Wat betreft de reactie aan jou Sterre bedankt voor je deelname maar dit was al niet het ge?igende forum voor je. Je hield je van het begin af aan al krampachtig vast aan een subjectief beleefde waarheid om voor Waarheid bereikbaar te kunnen zijn. Je kunt door die subjectieve beleefde (door ego aangestuurde) waarheid slechts een door ego gestuurde strijd zien en dat is een groot gemis voor je levensruimte hetgeen dan ook blijkt door je uitschrijving. Je geeft dus te kennen niet meer hier (of mogelijk zelfs elders) te kunnen zijn zonder die (ego)bedreiging te kunnen weerstaan en gaat steeds als het te spannend wordt aan ego te kunnen verliezen weer vertrekken. Dit is evengoed inzetten van egogedrag waarmee je kunt leren inzien hoe ego jou alsmaar beperkt in je levensruimte en je mogelijkheden en verhindert te kunnen zijn 'wat' je bent. Maar dan moet je uiteraard niet gaan lopen maar jezelf onder ogen durven komen. Zo niet, ook dan hoop ik het beste voor je. |
Ik ontving het volgende bericht van Sterre.
Citaat:
Citaat:
Maar kijk dan ook naar jou zelf en zoek geen oorzaak buiten je zelf. Dat zijn al beginselen uit de psychologie. Maar goed, zoals je weet ziet en herkend ego overal elders de van zichzelf bekende trekjes, dus wat je vervolgens ziet ben je zelf in jouw eigen egogedrag. Al mag je gerust suggesties doen om iets voor mij inzichtelijk te maken maar als je als ego kijkt weet ik al wel uit welke hoek de wind waait en is het geziene meestal niet iets dat mij toebehoort maar in jou zelf is te vinden. Om eerlijk te zijn ik hou niet van vluchters en maak het je dus minder makkelijk om dat te doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Beste Sterre,
Ik las het volgende citaat van jou en als uitspraak mij dermate intrigeerde dat ik een bescheiden commentaar gaarne deel: Citaat:
Alhoewel, ik ben, zo moet ik diep in mijzelf bekennen, helemaal niet klaar, niet voor deze wereld en niet voor de wezenlijke, de goddelijke wereld. Maar ieder moment vind ik weer een andere sluitende redenering die net dat tikkeltje anders is, net dat beetje meer licht uitstraalt en mijn ik een beter aanschijn geeft. En toch zeg ik gaarne, vol overgave 'ik ben klaar', ik zie wat ik ben en wat ik kan. Maar waarom stel ik in mijn wezen vast dat ik helemaal niet klaar ben om het ik op te geven en louter klaarte te zijn? Waartoe is er het ik dat zich in alles vermengt en in een soort roes van zelfgenoegzaamheid steeds weer zegt 'ik ben klaar'? Omdat ik dronken van mijzelf ben en in die verregaande dronkenschap de klaarte als mijn loon verdien. Ik wil alleen nog klaarte zijn en dronken zijn van die klaarte. Maar deze klaarte ben ik niet. Ik ben de schaduw van iets in mijn wezen. Dat iets is onzichtbaar en kan in geen enkel licht klaarte zijn. Mijn ik en alles van de wereld is van die duisternis de schaduw. Om die schaduw te zijn ben ik niet klaar zolang er in het ik nog klaarte is. Een goede reis, Looro |
Sterre als je dit nog leest, alles goeds voor jou! KiSsHuG
|
Citaat:
Het was overigens ook een persoonlijk bericht aan Renoir, niet aan alles en iedereen... Het zij zo.... Citaat:
Ik ben niet klaar met alles, slechts met dit forum ....Hic et Nun. Maar alles kan veranderen.... Het universum dijt uit ;) Goede reis Looro, we'll meet again.... Dank voor het delen van je ervaring en je tijd. |
Citaat:
Er spelen op dit moment een paar zaken in mijn persoonlijke leven die mogelijk in na- of voorjaar een 'retraite' behoeven. Wie weet op Ameland.... En wie weet ontmoeten we elkaar dan..... Ik weet je te vinden ;) |
Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:34. |
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.