|
We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
15 October 2016, 16:29 | #121 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wat ook het standpunt is dat in denkbeeldigheid gevonden wordt, het is geen doodlopende straat maar een voortzetting van denkbeeldigheid. |
|
16 October 2016, 12:23 | #122 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En Looro, het is zo klaar als wat dat je last hebt van denkbeeldigheid. Gedegen zelfonderzoek is met redelijke verbeelding kijken in de eigen onderbroek. Zo, die moest er nog even uit. |
|
17 October 2016, 01:27 | #123 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Er is voor een dialoog nog geen draagvlak gevonden. Altijd blijkt het 'ik ben' (ziener, gerealiseerd, verlicht, mijn eigen geschiedenis en evolutie, ...) de dialoog op te schorten in het belang van inzichten, ideeën of zienswijzen. Het concept 'ik ben' wordt niet doorzien. Ik kan het verwijt dat je mij maakt en de lol dat je eraan beleeft niet bevestigen noch ontkennen. Ik hecht geen belang aan het concept gedegen zelfonderzoek want in de omkering is doorzien dat er geen belang is om dat ik te zijn. Om dat doorzien van ego gaat het. Dialoog is geen oproep om aan iets te beginnen of aan iets deel te nemen. Het is verwerken van onmiddellijkheid en de dialoog ervan is als gedegen zelfonderzoek. |
|
17 October 2016, 03:13 | #124 |
Asprirant lid
|
De (mijn) vrouwelijke 'duit' die nog even IN (en niet uit) 'het zakje' moest : "gedegen zelfonderzoek is de redelijke hand in de eigen verbeeldingsboezem steken"
|
17 October 2016, 12:22 | #125 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Maar dat lijkt maar zo ... Een open blik laat van binnenuit het werk doen, de omkeerbaarheid verwerken. Alhoewel het concept overeind blijft, het is niet langer gevuld met inzichten en verbeelding. Het concept 'gedegen zelfonderzoek' is geen in-houd maar onmiddellijkheid zelf. Het concept staat er als verwijzing naar het onzegbare ander begin. Dat het niet om verbeelding gaat toont de omkeerbaarheid van denkbeeldigheid aan. Wat niet denkbeeldig is verwijst als van werkelijkheid. Het is niet 'de' werkelijkheid maar verwijzing ernaar. Concepten kunnen noch bevestigd noch ontkend worden maar zijn er als verwijzing naar het onzegbare. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Over een boer, een paard en een zoon ... | Rob | Boeddhisme | 2 | 25 November 2014 01:17 |