|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
2 October 2011, 21:52 | #1 |
Asprirant lid
|
De Ribhu Gita
Waarlijk, Ik ben de essentie van alles
Ik manifesteer me in alles Ik ben het Ene, er bestaat niets anders Ik ben het Zelf van alles Waarlijk, Ik ben het ondeelbare, oppermachtige Brahman Ik ben non-duaal van aard Ik besta enkel als mezelf. Door een dergelijke overtuiging dat men Brahman is, wordt men ondergedompeld in rust en helderheid. Waarlijk, Ik ben louter wijsheid Ik ben opperste gelukzaligheid Ik ben onverwoestbaar Ik ben het ondeelbare Absolute Waarlijk, Ik ben het ene Absolute Ik ben, zonder dat er iets anders bestaat Ik ben enkel mezelf. Door een dergelijke overtuiging dat men het Absolute is, wordt men ondergedompeld in rust en helderheid. Waarlijk, Ik ben de verheven Shiva Ik ben ook het vereren van de verheven Shiva Ik ben ook Vishnu Ik ben ook de aanbidding van Vishnu Waarlijk, Ik ben ook de grote Brahma Ik ben de verscheidenheid van alle dingen Ik ben het oppermachtige non-duale Brahman. Door een dergelijke overtuiging dat men het Absolute is, wordt men ondergedompeld in rust en helderheid. Waarlijk, ik ben de goden, de demonen en de mensen Ik ben alle rondzwervende dieren Ik ben alle werelden die vergaan Ik ben de miljoenen universa Waarlijk, Ik ben alle bewegende en bewegingsloze dingen Ik ben de wereld, het individu en het Ultieme Ik ben het oppermachtige non-duale Brahman. Door een dergelijke overtuiging dat men het Absolute is, wordt men ondergedompeld in rust en helderheid. Waarlijk, Ik ben wat verschijnt als dit Ik ben ook wat verschijnt als 'ik' en ?jij? Ik ben ook wat verschijnt als dat Ik ben ook wat verschijnt als iets anders Waarlijk, Ik ben wat verschijnt als wat dan ook Ik ben altijd alles Ik ben het wonderbaarlijke, oppermachtige Brahman. Door een dergelijke overtuiging aangaande het ongedeelde Absolute, wordt men ondergedompeld in rust en helderheid. Waarlijk, Ik ben datgene wat wordt gedacht en gezien Ik ben de getuige die slechts uit Bewustzijn bestaat Ik ben alle activiteiten van de geest Ik ben alle gedachten die ontspringen Waarlijk, ik ben alles in deze wereld van dualiteit Ik ben zowel het 'zijn' als het ?niet-zijn? Ik ben het non-duale, oppermachtige Brahman. Door een dergelijke overtuiging aangaande het ongedeelde Absolute, wordt men ondergedompeld in rust en helderheid. Nooit is er iets ontstaan Waar kan datgene wat niet ontstaan is zich bevinden? Hoe kan er evolutie zijn van ongeboren en niet bestaande dingen? Er is totaal niets gescheiden van het ongedeelde Brahman Alles is Brahman En Dat ben Ik. Door een dergelijke overtuiging wordt men ondergedompeld in rust en helderheid. Uit: The song of Ribhu, translated from the original Tamil version of the Ribhu Gita, Society of Abidance in Truth, 2003