|
Gedegen zelfonderzoek Dáár gaat het hier over. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
22 July 2021, 13:06 | #111 | |
Kasuaris
|
Citaat:
22 July 2021, 15:15 | #112 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Zo werkt dat in de wordende wereld van de zelven. En dat jij er in trapt zegt ook wel wat. Of ben je net zo 'wordend' als Miha?
22 July 2021, 15:18 | #113 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Uiteindelijk zal iedere overtuiging als onwaar moeten worden gezien door de onderzoeker zelf. Ook de overtuiging dat er een 'zelf' aanwezig is. Jij hebt het GZO niet afgerond, want ik zie nog overtuigingen bij je.
23 July 2021, 12:27 | #114 | |||||||
Geen lid
|
Citaat:
Je perceptie luidt inmiddels na al het gedoe er over meteen de alarmklok wanneer er aan het 'ik' getornd wordt en heeft de standaard antwoorden al klaar om iedere aanval op het 'ik' te pareren. Wat er aan je geschreven is doet er dan helemaal niet meer toe, je zit in de verdedig modus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee dus, vandaar wordt als de kleintjes. |
|||||||
23 July 2021, 12:36 | #115 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
23 July 2021, 13:49 | #116 |
Kasuaris
|
Beter dan jezelf op de troon zetten is het om ook eens anderen aandachtig te lezen, Marie. Iemand schrijft hier:
Ik heb ook ontdekt dat je zelfs een bondgenoot hebt bij waarheidvinding namelijk de invloed van Waarheid zelf die je op je pad begeleid. Ik kan dat onderschrijven. Degene die dat schreef heeft hetzelfde ondervonden als ik. Ik kan dat te uit en te na gaan beschrijven, maar dat is anekdotes schrijven. In het GZO kom je tegen hoe zoiets in zijn werk gaat. Waarbij de onderzoeker ook vast stelt dat men niet bij toeval tot Waarheid komt. Door het onderzoeken zelf stelt men zichzelf open voor Waarheid. En komt men ook op verschillende wijzen er achter wat zowel 'zijn' als 'worden' voor betekenis heeft. Zodat er een zeker weten is dat het zijnde nooit zal worden. En het wordende nooit zal zijn.
23 July 2021, 22:37 | #117 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dan weet je vanzelf dat er in het 'ik ben' een 'ik' te veel is. |
|
23 July 2021, 23:29 | #118 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|