|
Gedegen zelfonderzoek Dáár gaat het hier over. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
5 March 2021, 18:35 | #151 | |
Kasuaris
|
De waargenomen wereld *
Citaat:
(Kan het zijnde zich tot de verschijnselen gaan verhouden.) Dat is geen doorpakken, maar de realisatie (realisatie dat men niet het verschijnsel is) laten uitkristalliseren. Het gaat dan verder vanzelf. |
|
5 March 2021, 18:39 | #152 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Dit forum kan je er bij helpen. |
|
6 March 2021, 10:19 | #153 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Alles wat verschijnt is altijd wordend/veranderlijk. Kijk maar naar je uiterlijke verschijning. Die ziet er anders uit dan 10-20-30 jaar terug. In de verhouding verschijnsel tot verschijnsel is men geestelijk ook in 'wordende' staat. Door een einde te maken (elimineren) aan alles wat 'wordend' is geraakt men uiteindelijk in het zijnde. Dan verhoudt het zijnde zich tot het wordende. Dan kan er innerlijk de conclusie getrokken worden: ik ben dát. |
|
6 March 2021, 18:36 | #154 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ter vergelijking: warm verhoudt zich tot koud. D.w.z. dat om het éne te bepalen, je het andere nodig hebt. Relativiteit. Om het zijnde (bewustzijn) te bepalen is het wordende (de verschijnselen) nodig. Anders gezegd: bewustzijn aanschouwt de verschijnselen. Tussen bewustzijn en de verschijnselen is een relatie. Dus ja, verhouden betekent 'gerelateerd'. (Vergelijken vind ik niet zo'n mooi woord) |
|
6 March 2021, 18:51 | #155 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Vervolgens als je als een dominante wolf op mensen afstormt kan ik die twee kanten die je laat zien niet goed met elkaar rijmen. Goed, het is zoals het is.. |
|
26 September 2021, 12:55 | #156 | |
Geen lid
|
Citaat:
Mij verbaast het niet dat je discrepantie ziet. Er is een deel ontvankelijk voor Waarheid (allereerst waarheid nog als subjectieve beleving) en een ander deel dat in de ego modus blijft, doorgaans uit gewoonte. Maar toch hoopvol dat er een ander deel kan worden aangesproken. Merk op dat wanneer er geen dreiging van uit gaat ego ontvankelijker wordt. Dat ego eerst altijd eerst gepleased moet worden om zo'n ontvankelijkheid mogelijk te maken en dat hier niet het geval is. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
De 'als is' wereld en de 'alsof' wereld. | Aart | Overige religie | 0 | 5 December 2012 16:37 |