![]() |
![]() |
#111 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
Daarentegen is dit specifiek een gericht antwoord aan Bassie op zijn voorgaande quote. Moeilijk hé brulapen van muilezels onderscheiden? |
|
![]() |
#112 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Ik heb dan geen zin meer om te gaan vertellen dat kennen helemaal geen doen is omdat een onwetende als jij geen idee hebt van 'kennen'.
![]() |
#113 | ||||||||
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 15 April 2016
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een potje semantisch ver plassen. Citaat:
In het verhaaltje schetsen dat geloof maar door blijft gaan. Citaat:
Citaat:
Wat voor verhaaltje ga je er nu van maken? Citaat:
Inderdaad: "geloof is iets voor waar houden" (dat iets kan trouwens ook een bevinding zijn), lijkt mij super klaar, toch? Citaat:
Ik heb nog nooit een Laurens in mijn nek weten hangen, jij wel? Hoe kom je dan tot zulke een bevinding? Citaat:
Bevindingen hoeven geen uiting te vinden, dat zijn gewoon maar verhaaltjes die geschetst worden. Wat wel gecommunideerd kan worden is dat geloof er in kan wegvallen. Dan komt er klaarheid.
Wat is is. Wijziging aangebracht door Dorje op 22 September 2022 om 00:08. |
||||||||
![]() |
![]() |
#114 | |||||
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 15 April 2016
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Als er niets te verdedigen valt, komt er ook niemand op de kruimels af.
Wat is is. Wijziging aangebracht door Dorje op 22 September 2022 om 00:02. |
|||||
![]() |
![]() |
#115 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Maar dan is mijn vraag, waarom heb je hiermee (Je Quote) dan nog de moeite genomen om van alles en nog wat als reactie te tonen, terwijl je weet dat wat je zegt toch niet waar is, net zo min als deze respons van mij? In welke veronderstelling verkeer je dan, dat wat je zegt nog 'geloofwaardig' zou kunnen zijn voor mij, of iemand anders? En waarom zou dit dan iets anders zijn als suggestie, wat je hier stelt is ook niet waar, als het jouw bevinding is dat het wel zo is, dan geloof je in een ervaring die jou laat blijken dat het wel zo is.. Dus wat is het Dorje? Je wilt toch iets overbrengen wat wel 'Waar' zou zijn, toch? Wat dan? |
|
![]() |
![]() |
#116 |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 31 August 2020
|
![]()
Dát! (=zelfkennis in een notendop ;) )
#117 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#118 | |
Geen lid
|
![]() Citaat:
Ik heb het vertaald als iemand die kent en de handeling van dat kennen is doen. |
|
![]() |
#119 |
Geen lid
|
![]()
Ik vind het een makkelijk te verteren verhaal, maar dit licht ik er even uit. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is zou ik persoonlijk liever toeschrijven aan eenieder zijn geaardheid en niet aan conditionering. Conditionering drukt zich natuurlijk ook ergens in uit maar dat is dan weer een andere vorm van uitdrukken (dan gebekt zijn).
|
![]() |
#120 | |||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Geloof is een ander chapiter, dat is meer een overkoepelend gebeuren. In het bestaansrechtelijke is er alleen maar sprake van geloof. Het probleem dat ik tussen jou mij en Guido zie ontstaan vanwege geloof ervaar ik als veroorzaakt door de hierin ingenomen positie. Zoals gezegd wil ik daarvan af door het woord vermeend in te voeren zodat we gewoon in dagelijkse omgang verder kunnen, zonder alsmaar menen te moeten memoreren dat er bij dit alles sprake is van geloof. Citaat:
Citaat:
|
|||