|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
18 September 2022, 17:56 | #41 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Een worsteling is er ook al niet. En Sam noch ikzelf is egoloos. Omdat zowel bij Sam als bij mij in de dagdagelijkse praktijk de persoon Sam en de persoon Bassie 'tussenpersoon' is tussen 'dat wat egoloos is' en 'dat wat waargenomen wordt'. Sam is een andere 'tussenpersoon' dan Bassie. Om de eenvoudige reden dat Sam andere waarnemingen doet dan Bassie.
19 September 2022, 13:24 | #42 | |||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Terugkoppeling of dat al dan niet het geval is bij je is niet perse noodzakelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
19 September 2022, 15:54 | #43 |
Kasuaris
|
Jij weet dat niet omdat het je ontbreekt aan zelfkennis. De persoon is nooit egoloos. Dat jij jezelf egoloos verklaart geeft alleen maar die onwetenheid aan.
19 September 2022, 16:05 | #44 | |
Geen lid
|
Citaat:
Je maakt eerst een persoon van mij en zegt dan dat de persoon nooit egoloos kan zijn. Ik 'verklaar' mij zelf niet egoloos, ik kan alleen maar geen egokenmerken binnen mij vinden. Alleen als we het, bijvoorbeeld, over zoiets als spiegelen hebben is er een noodzaak te zeggen dat ik egoloos ben opdat je weet dat ik mij zelf niet mee spiegel. |
|
19 September 2022, 17:56 | #45 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Kenmerken genoeg, je ontkent ze alleen.....
19 September 2022, 23:34 | #46 | |
Actuaris
|
Citaat:
Serieus?
20 September 2022, 12:26 | #47 |
Geen lid
|
Waar doelt je serieus zijn op? Is dat:
a. 'nou doe je het weer' b. 'je maakt eerst een persoon van mij' c. 'dat hij zegt dat de persoon nooit egoloos kan zijn' d. de combinatie van beiden e. 'ik verklaar (het zou een verklaring zijn) mij zelf niet egoloos' f. 'ik kan geen egokenmerken binnen mij vinden' g. 'dat het alleen bij spiegelen noodzakelijk is op te merken egoloos te zijn' h. 'dat je weet dat ik mijn ego niet mee spiegel' Antwoord: a. serieus b. ik zie het gebeuren dus ja serieus c. dat zegt hij (ja serieus) d. dat zeg ik (ja serieus) e. het is zijn bewering over mij, dus moet je hem vragen (ik kan geen ego binnen mij vinden) f. klopt die kan ik niet vinden, dus serieus g. dat blijkt zo te zijn, dus ja serieus h. ja dat is de intentie, dus serieus. Oneline gebruikers wat maken ze het zichzelf toch altijd makkelijk... Je laat gewoon anderen jouw werk doen. |
22 September 2022, 01:03 | #48 | |
Actuaris
|
Citaat:
22 September 2022, 11:14 | #49 |
Geen lid
|
|