|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
4 October 2022, 10:51 | #51 | |
Geen lid
|
Citaat:
Even voor de serieuze onderzoekers. Op dit forum wordt hier en daar uit dienstbaarheid om te bestuderen waar ego de kop op steekt, ego handelingen aangetoond en verklaard. Het ego aantonen is functioneel omdat ego een correct zien in de weg zit. Er zijn op dit forum nogal wat ego's die dat aantonen als een persoonlijke aanval, uitdaging, belediging, wegzetten of iets dergelijks opvatten en dat met gelijke munt menen te moeten terug betalen (let op de gebruikte ego terminologie). Het hoeft natuurlijk geen betoog dat dit de nogal gebruikelijke kinderachtige vorm van ego, lekker terug doen, handelen is. |
|
4 October 2022, 12:53 | #52 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Je zou ook eerst eens kunnen navolgen waar het ontstaat dat je dit gezegt wilt hebben. Je hebt iets te verdedigen, 'jouw belang en investering met en in zoiets als gedegen zelfonderzoek. Het propageren ervan is je subjectieve kindje, en omdat het voor jou ook nog eens door Waarheid bevestigd wordt, is het met hart en ziel verdedigen en beschermen van die methode, niet ingegeven door ego, maar door Waarheid zelf, zoals jij ervaart dat het werkzaam is middels jouw verschijning. Zo werkt dat in jouw beleving.. Dus, wat gewoon een ego werking is bij jouw (Het behoeden en verdedigen van gegevens in de subjectieve 'zelf-beleving.) Camoufleert je met 'een vrijgesteld zijn van eigen belang, want.. Waarheid werkt in en door jou, en daarom kun jij de banaliteiten van ego bij jou eenvoudig ontkennen, waar je er op gewezen wordt, of als het met je op de loop gaat, tevens onder het mom van.. de geconditioneerde aard van jouw karakter. Wat jij zelf maar niet door lijkt te hebben is dat je juist met en in al jouw quotes het summum van ego laat zien, nergens is Waarheid (Wat je er ook maar onder verstaat) zichtbaar, alleen een zeer behoedzaam vertoon van grammaticale verhaal opzetjes, en 1001 achterdeurtjes waar jouw banale ego belang in en uit verdwijnen kan, al gelang je stemmingen daar aanleiding toe zijn.. net zo als bij iedereen. We zitten hier in een 'vermeende wereld Laurens, dus laten we daar gewoon ff de puntjes op de i zetten. Oh ja, no worry's, 'hier is het perfect 'onbewogen.. dat behoeft geen ont'dekking meer. |
|
4 October 2022, 13:16 | #53 | |
Kasuaris
|
Citaat:
De forumbaas verdraagt niet alleen geen tegenspraak, als je het niet met hem eens bent, krijg je het verwijt dat je last hebt van je ego. Dit spelletje duurt nu al weer 10 jaar. Wat op zich geen probleem is, dit forum is maar een spel. Lau speelt de afgeronde egoloze forumbaas, wij spelen de met ego behepten.
4 October 2022, 13:26 | #54 | |||||||
Geen lid
|
Citaat:
Dat zeg ik dan, doorgaans ten behoeve van onbekwame leken, om er mee te staven dat ik weet waarover ik spreek. Om zo op je strepen te staan zou niet nodig zijn indien anderen dat onderzoek ook zouden doen. In dat geval dragen we die kennis gemeenschappelijk en hoeft geen enkel ego zich achtergesteld te voelen. Nu dat dus niet het geval is ben ik genoodzaakt alsmaar dingen te verklaren en te duiden. Tja helaas. Is dat verklaren en duiden dan een pareren, wegzetten dan wel zich verschonen. Welnee, maar de 'weigerachtigen om gedegen zelfonderzoek te doen' kunnen nou eenmaal niet met zuiverheid zien, behept als ze zijn en blijven met hun innig geliefde ego. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn advies zou zijn om dat, in dat geval, maar liever na te laten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
4 October 2022, 14:39 | #55 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dat moge duidelijk zijn. Ben je al aan het bekokstoven hoe je mij weer buitenspel kunt zetten? Omdat jouw subjectieve vondst bedreigt cq aangevallen wordt.. |
|
4 October 2022, 16:07 | #56 | |
Jubilaris
|
Citaat:
De enigste dienstbaarheid die er is voor ieder mens, is het leven te leven voor zo lang of kort het duur krijgt. De rest aan dienstbaarheid is gebaseerd op manipulatieve verzinsels, en zinvol overleven, zodat we met ons geweten door sociale ,asociale, mystieke, religieuze, spirituele, humanitaire, deurtjes kunnen.. alle verzonnen dienstbaarheid is in de kern, hypocriet. Dat kun je ongecamoufleert 'Zien. |
|
4 October 2022, 16:53 | #57 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dus adieu Guido je hebt het weer eens veel te bont gemaakt. Het ga je goed. |
|
4 October 2022, 18:56 | #58 | |
Actuaris
|
Citaat:
|