|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
12 February 2011, 16:42 | #1 |
Missionaris
|
Wat is Waarheid *
Waarheid is dat wat altijd onveranderlijk hetzelfde is.
Het is dat wat voor iedereen altijd en overal onder elke omstandigheid geldt. Waarheid is dat wat is, altijd is geweest en altijd zal zijn, absoluut onveranderlijk. Waarheid kan nooit iemand toebehoren. Dat wat Waarheid is, is ook datgene wat je in essentie bent als alles aangaande een 'ik' is verdwenen. Dit forum gaat er over dat je onderzoek gaat doen naar het waarheidsgehalte van de subjectief beleefde, veranderlijke, waarheid, hier ook wel waarheidvinding genoemd. Een reis om uit te komen op 'wat' je bent. |
21 September 2024, 10:10 | #2 | |
Jubilaris
|
Citaat:
In het ontdekken wat we allemaal 'kunnen' zijn we nooit uitgeleerd en over het uitwisselen van ervaringen dienaangaande kunnen we hele fora volschrijven. Toch is het allemaal betrekkelijk, vergankelijk en bovenal veranderlijk. Om op zoek te gaan naar wat we zijn hebben we een belangrijk aspect dat voor ogen kan worden gehouden, alles wat veranderlijk is zijn we niet. |
|
21 October 2024, 15:39 | #3 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Iemand die pretendeert waarheid te verkondigen en dit onder z'n geschriften zet heeft er of helemaal niets van begrepen oftewel hij/zij heeft het over iets totaal anders dan Waarheid. Dientengevolge in het kader van gedegen zelfonderzoek niet relevant te lezen. Iemand die zich laat voorstaan op z'n titel bedoeld anderen te imponeren hetgeen, zoals we inmiddels weten, egogedrag is. Aangesproken betekend dat dat het ego zich onder diens autoriteit veilig voelt en met het erkennen van superioriteit ook de eigen waarde voedt. Dit behoort allemaal tot het ritueel dat we hanteren om elkaar in ons bestaan als werkelijk te bevestigen.
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
De waarheid. | Rennie | Osho | 50 | 18 June 2011 00:32 |