|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
14 November 2011, 00:29 | #11 | |
Vicaris
|
Citaat:
De Idee van het Goede is geen bestaand "zijnde" maar ligt aan "gene zijde van het zijn", overstijgt het geheel van alle essenties en hun tegendelen. Licht/het Goede kent dus geen tegendeel. En aangezien Kerst vol met lichtjes is hou ik daarom van Kerst |
|
14 November 2011, 00:31 | #12 |
Vicaris
|
|
14 November 2011, 03:06 | #13 |
Asprirant lid
|
|
14 November 2011, 06:51 | #14 | |
Actuaris
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=gro8rikicP4 |
|
14 November 2011, 08:53 | #15 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Maar dit: "alleen in het licht van bewustzijn is er de 'waan' van bereiken' (wording) of bezwijken' (dood)........sensaties, 'ervaringen', 'belevingen', die het STRALENDE LICHT' van de duisternis (''LEVEN') onbekentd zijn." is echt taal van een mysticus. Ja, wat is licht eigenlijk zonder een fysiek oog dat het interpreteert? Zo kennen we licht ook slechts als de "voorstelling'" die ons lichaam met zintuigen, brein en geheugen er van maakt. Wat is licht voor een blinde? Staat die dichter bij de waarheid?
14 November 2011, 22:10 | #16 | |
Jubilaris
|
Citaat:
door het licht van bewustzijn' is de mens vervreemd geraakt van het LICHT' van de duisternis...''LEVEN'' zelf. let wel.....alles wat we kwaad, verschrikkelijk, nachtmerrie, boos, angstig , e.n.z noemen' zijn vertoningen uit en in het licht van bewustzijn. het licht van bewustzijn is de gevangene van haar eigen creatie'(s)...van een quark' tot een sterrenstelsels cluster' en alles wat er tussen deze twee geduide grootheden bestaat. (ook de ijlere sferen ) het licht van bewustzijn is een 'werkelijkheid'....geen absolute REALITEIT. bij het menselijke aan 'beleving/'ervaring' doen zich de mooiste en verschrikkelijkste vertoningen voor, fysiek, emotieoneel/gevoelig, mentaal en geestelijk.... door het opmerken van een 'gelatenheid' bij al dat vertoon neutraliseert het zelf'bewustzijn van een mens de schijnbare tegengesteldheden (merkbaar subjectief) waardoor de onverdeelde 'werkelijkheid' van bewustzijn als één licht......het gefragmenteerde persoonlijkheids besef...individualiseert', dan pas bestaat een mens'...'werkelijk' objectief héél !. (p.s als je bovenstaande serieus neemt...dan zit je midden in een mindfuck', want het is mijn 'beleving'...niet de jouwe.) |
|
14 November 2011, 22:39 | #17 |
Jubilaris
|
|
14 November 2011, 23:17 | #18 | |
Asprirant lid
|
Mede"delen" heeft vele verschijningsvormen. Romantisch, dramatisch, nachtmerrie-achtig, kleurrijk, lyrisch, beknopt, onverstaanbaar, etc. etc.... Pick and choose
Citaat:
Mijn beide ouders waren blind en door het omgaan met hen (en andere visueel gehandicapten) weet ik dat licht en donker voor blinden niet bestaat. Degenen die blind geboren worden, kunnen zich onmogelijk een voorstelling maken van licht noch van duisternis, en dus evenmin van "kleur". Toch beschikten zij over het vermogen tot "voorstellen", maar dan vooral via de "tastzin". Alles had wel vorm (en er was geur, smaak en geluid) en kon dus worden "geïnterpreteerd" omdat er "denken" (voorstellingsvermogen) was. Via het "begeleidster" zijn, heb ik ook kennis gemaakt met mensen die niet konden "denken" of "doen" (zwaar mentaal gehandicapten) en geen voorstellingsvermogen hanteerden, waardoor er voor hen slechts "het moment" bestond. Zij leefden in het zogenaamde "eeuwige nu". Ook zij waren in staat tot lachen en wenen (beleven), omdat hun fysieke zintuigen wel nog "functioneerden". Er was geen denken, er was geen eigenhandig (zelfstandig) doen en toch was er leven omdat er voelen (als de wisselwerking tussen pijn en genot) was. O.a. dankzij het leven met (fysisch beperkte) ouders en het "werken" met (mentaal beperkte) mensen, heb ik veel geleerd over in-leven-zijn. Zonder denken geen voorstellingsvermogen en geen vermogen tot het interpreteren van die voorstellingen (geen innerlijke wereld). Er is wel nog een kunnen ervaren (beleven) van het leven "dankzij" de buitenwereld. Zonder zintuigen echter is er geen echt beleven van die buitenwereld mogelijk. Zonder denken en zonder zintuigen, rest slechts een "gewaar zijn", een buiten jezelf, buiten het leven staan, als toeschouwer ervan... |
|
14 November 2011, 23:48 | #19 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Maar ik heb nog meer geleefd... Het lezen "gebeurde" slechts in functie van het willen (kunnen) begrijpen van het (mijn) leven. Een toeschouwer (van dat-wat-is) "vertelt" andere dingen dan degene die dat-wat-is effectief beleeft... Het zijn gewoon andere invalshoeken, andere ge"zicht"spunten, niet meer, niet minder... |
|
15 November 2011, 02:56 | #20 | |
Vicaris
|
Citaat:
....maak je geen zorgen...... |
|