|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
20 December 2011, 09:18 | #11 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Hoe gaat het nu dan met je? |
|
20 December 2011, 09:31 | #12 |
Actuaris
|
Prima, dank je!
Ik heb op het Remonforum verteld wat de impact is geweest en wat ik heb gedaan of aan het doen was om mijn levensstijl aan te passen. Dat lukt nog steeds behoorlijk goed. De belangrijkste 'winst' is wel wat ik lichaamsbewustzijn noem, namelijk het in contact zijn met wat er in het lijf gebeurt en daarop meebewegen. Bij ontslag uit het ziekenhuis wordt verteld dat veel mensen na een eerste infarct binnen het jaar een tweede hebben. Dat komt omdat het lastig blijkt te zijn om patronen blijvend te veranderen en het makkelijk is om in oude patronen te vervallen. Tot nu toe wordt bij iedere controle vastgesteld dat het nog steeds goed / beter dan voorheen gaat. Daar ben ik erg content mee. |
20 December 2011, 09:42 | #13 | |
Actuaris
|
Citaat:
net zo goed voor voelen en denken; het toont je bestaan niet aan, maar bestaan is een voorwaarde voor denken en voelen. Met je eens dat er met geheugen niks mis is, sterker nog, het is een zegen. Ik zou me anders elke keer een bult zoeken naar mijn sleutels. Ook als je geheugen je in de steek laat, is dat iets wat lading heeft of gegeven wordt. |
|
27 December 2011, 13:38 | #14 |
Asprirant lid
|
Mijn verleden is een verhaaltje.
Ik heb verhaaltjes geleefd. Dit gaat de laatste dagen steeds door mijn hoofd. Telkens als ik probeer me te herinneren hoe het was toen ik depressief was. Hoe dat kwam, en hoe ik eruit gekomen ben. Ik weet het niet meer exact. Dat, terwijl ik toentertijd veel geschreven heb. Er middenin zat. En het werkelijkheid was. Hoewel er momenten zijn geweest waarop ik dacht. Dit kan mijn leven niet zijn. Ik leef in een film. Het lijkt onmogelijk voor mij me terug in te voelen in die periode. Hoewel ik het echt was, hoewel het mij echt gebeurde, hoewel het echt een deel van mij is, ik lijk er niets meer mee te kunnen, waardoor ik weet dat ik het gebeuren van toen niet ben. Nu terugkijkend. Heb ik een verhaaltje geleefd. Half beseffend dat het een verhaaltje was, denk ik. Ik weet niet of ik dat verhaaltje zelf geschept heb. Aan de ene kant wel, denk ik. Aan de andere kant voelt het nog steeds als iets waar ik geen zeggenschap over had. Dus kan ik iets met 'je doet het allemaal zelf' en ook iets met 'er is niemand die iets doet'. Maar dat is 'iets' en niet 'alles'. Ik kan alles met 'ik heb een verhaaltje geleefd'. Waardoor ik weet dat ik nog steeds verhaaltjes leef. Waarmee ik niets af wil doen aan de donkerte, en aan de schoonheid, van het leven. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het komt dat ik dit stukje hier plaats. Ik zat hier opeens te tikken. Mocht het ergens anders dienen te staan... zie ik het elders wel weer verschijnen. |
27 December 2011, 19:16 | #15 |
Vicaris
|
Heel mooi om te lezen, Danique.
|
28 December 2011, 12:06 | #16 |
Missionaris
|
|
28 December 2011, 19:52 | #17 |
Asprirant lid
|
|
28 December 2011, 20:46 | #18 |
Kasuaris
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Forum een jaar (foto's Noord Holland) | Renoir | Forum; regels, vragen, idee | 48 | 11 August 2011 09:55 |