|
Jiddu Krishnamurti Krishnamurti bekend als onafhankelijk denker die zijn eigen weg ging en geen volgelingen wilde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
25 June 2010, 15:14 | #1 |
Asprirant lid
|
Als Krishnamurti sterft...
Als Krishnamurti sterft, wat onvermijdelijk is, zullen jullie regels in je hoofd gaan vormen, omdat het individu, Krishnamurti, jullie de Waarheid had voorgehouden. Jullie zullen dus een tempel bouwen, beginnen met het houden van ceremonie?n en zinsnedes, dogma?s, geloofssystemen, en geloofsbelijdenissen uitvinden en filosofieën creëren. Als je het fundament op mij, het individu, bouwt, zul je in dat huis gevangen raken, in die tempel, en dus zal er een andere Leraar moeten komen om jullie uit die tempel te ontwarren. Maar de menselijke geest zit zo in elkaar, dat jullie weer een tempel rond Hem zullen bouwen en zo zal het steeds doorgaan. |
26 June 2010, 11:16 | #2 | |
Missionaris
|
Citaat:
Werk daaraan gewoon niet mee. |
|
27 June 2010, 20:01 | #3 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Zeg ik dan tegen iedereen die het horen wil dat ik verlicht ben? - Ja, ik ben veranderd. |
|
27 June 2010, 21:13 | #4 | |
Missionaris
|
Citaat:
Jouw verandering is evident laat het alleen dynamisch blijven en maak er geen instituut van. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Uit: Totdat je sterft. | Rennie | Osho | 4 | 6 March 2018 13:51 |
Forums als gelezen aanmerken | Maria | Forum; regels, vragen, idee | 54 | 10 June 2010 18:27 |