|
Osho Introduceerde de Oosterse wijsheid voor de happy few die het zich konden veroorloven naar India te komen. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
5 December 2010, 23:09 | #11 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
'Wees echt' kan ook betekenen 'wees dat wat je echt bent, (niet de aangenomen identiteit) Maar het heeft niet mijn interesse uit hun verband gerukte teksten van overleden mensen uit te pluizen. |
|
5 December 2010, 23:21 | #12 |
Vicaris
|
foutje...
|
6 December 2010, 13:07 | #13 |
Vicaris
|
renoir, ik geef het voor nu even op om mezelf te forceren/frusteren hier te blijven proberen een berichtje te plaatsen...
het verst(r)ikt me. (je snapt waarschijnlijk wel dat dit niet met jouw te maken heeft...maar wil dit toch maar weer even geschreven hebben...) |
20 December 2010, 12:04 | #14 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ok |
|
20 December 2010, 12:07 | #15 | |
Missionaris
|
Citaat:
KiSs |
|
21 December 2010, 23:52 | #16 |
Asprirant lid
|
|
22 December 2010, 11:42 | #17 | |
Missionaris
|
Citaat:
De doener gaat inzien dat hij is overgeleverd aan het denken en daarvan afhankelijk. Evenwel wanneer het streven verlichting, oftewel Bewustzijn ZIJN, is kan de doener dat niet bereiken en zal hij, de zoeker, gaandeweg het onderzoek plaats moeten maken voor DAT WAT IS. Waar het me in deze draad om ging was dat het weinig zinvol is persoonondersteunend bezig te zijn waar de persoon juist aan een kritische beschouwing zou moeten worden onderworpen. De aanbeveling 'waarachtig te zijn' betreft jou als persoon. Op deze 'doenende' wijze zijn vele spirituele voormannen (waaronder ook Krishnamurti) actief geweest. Op het andere forum las ik dat de ene 'guru' vindt dat de wereld perfect is terwijl die voor de ander een gruwel is. Omdat daarover al verschillend wordt gedacht is het bewijs geleverd dat daarover duale standpunten zijn in te nemen en het dus een mening betreft. Alles wat er is kan kennelijk bestaan binnen Bewustzijn maar is niet specifiek als zodanig aanwijsbaar als Bewustzijn, toch is het dat ook weer wel, het is om gek van te worden. Niet te bevatten dus. |
|