|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
18 October 2013, 07:59 | #221 |
Asprirant lid
|
Ik houd zo van die momenten van complete helderheid!
De laatste tijd was ik wat aan het "stoeien" met healing, alle therapieën die ik ooit gevolgd had, gekleurde flesjes die ik om me heen moest schudden, pijlen met mijn keel breken, over vuur lopen, hypnose, rebirthing, affirmaties opzeggen, langdurig op behandeltafels liggen om geschud, geheeld, ge-weet-ik-wat te worden en dat allemaal om mezelf beter te voelen. Maar hoe kan je in hemelsnaam dat ikje wat dat allemaal wil doen omdat het niet weet wie het werkelijk is tevreden en heel krijgen. Dat gaat natuurlijk nooit. En ja, op zo'n moment is het weer helemaal helder wie ik werkelijk ben. En ik hoef er helemaal niks aan te doen, want er is niets te doen. Lekker hoor. |
18 October 2013, 20:50 | #222 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
18 October 2013, 22:53 | #223 |
Asprirant lid
|
tja het lijkt er op dat ik me soms afzet dat het zo simpel is.
Het was zo'n pingpong dat alles toch niet voor niets geweest kon zijn. Maar het was voor niets want alles was er nog gewoon. En toen opeens was er een smash en ging de bal uit en was het gepingpong over. En dat was vanmorgen. Ook naar aanleiding van een interview wat ik van de week keek. Ik weet niet meer met wie. Hij zei: "het ego vind het eigenlijk nooit goed, of voldoende". Er is altijd een maar. En het was opeens helder. Ja en wat doe je dan met zo'n inzicht. Dat schrijf je gewoon even op het forum. Omdat het kan. |
19 October 2013, 22:23 | #224 |
Asprirant lid
|
|
20 October 2013, 13:39 | #225 | |
In memoriam
|
Citaat:
Verlichting komt bij toeval. Maar begrijp me niet verkeerd. Als ik zeg dat Verlichting bij toeval komt, bedoel ik niet dat je er niets voor moet doen. Dat betekent het niet! Als je er niets voor doet, zal zelfs het toeval niet gebeuren. Het toeval overkomt alleen hen die er veel voor gedaan hebben. Maar het doen op zich brengt geen Verlichting. Dit is het probleem; het doen op zich brengt geen Verlichting; en het gebeurt nooit zonder iets te doen. Het doen is geen proces om het te laten gebeuren. Het doen is alleen een proces waarbij een situatie wordt geschapen waarin je toeval-rijp wordt gemaakt. Dat is alles. |
|
20 October 2013, 18:55 | #226 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
20 October 2013, 22:05 | #227 |
Asprirant lid
|
|
20 October 2013, 22:24 | #228 |
Asprirant lid
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Incarnatie en verlichting. | Hein | Wolter Keers | 8 | 11 September 2010 11:54 |