|
Osho Introduceerde de Oosterse wijsheid voor de happy few die het zich konden veroorloven naar India te komen. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
27 January 2014, 12:37 | #11 | |
Missionaris
|
Citaat:
Wanneer je ziende bent doorschouw je dat alles in zijn geheel tegen de zuiverende achtergrond van Bewustzijn. Je laatste en een na laatste zin getuigen niet van ziende zijn, ze tonen een door ego georienteerd beperkt zien. Ik kan je wel uitleggen waarom maar aan foefjes aanleren om je zelf als ziende te kunnen profileren heb je niks. |
|
27 January 2014, 13:36 | #12 | |||||
Asprirant lid
|
Citaat:
Met het hart lezen is hetzelfde als intuitie, gnosis. In de weg naar kennis van het Zelf kom je dit tegen. Als jij dat nog niet bent tegengekomen, dan moet dat nog plaatsvinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of dat jij überhaupt Karma niet begrijpt. Vermoedelijk het laatste, anders zou je de erfzonde er niet bij halen of het 'boekhouden'. Sterre heeft het daar ook helemaal niet over. Ik kan uit haar tekst afleiden dat zij de werking van Karma begrijpt. Ik ga met jou geen wedstrijdjes verpissen houden wie er verlicht is. Ooit vond ik je interessant om te kijken waar je stond in je ont-wikkeling en hoe dat zich verhield met mijn ont-wikkeling. Ik zie waar je de afslag naar Rome hebt gemist. Maar er op wijzen of er over discusieeren heeft geen enkele zin. Het zal zijn natuurlijke verloop hebben. Er zijn geen kortste of langste wegen?er is slechts 1 weg. |
|||||
27 January 2014, 18:02 | #13 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ik had eerder, toen je onder een ander naam schreef, begrepen dat je niks op had met een weg en nu zeg je dat je het 'met je hart lezen' tegen komt op de weg naar kennis van het Zelf. Het is niet iets waar advaita zich mee bezig houdt dus ben ik dat niet tegen gekomen. Ik denk niet dat het nog gaat plaatsvinden er ontbreekt niets. Wat betreft dat 'herkauwen' en dat 'verstillen' aan wie doet zich dat voor ? Misschien dat je hier toch toevallig het ego over het hoofd ziet ? Het is wel evident dat je mijn woorden over Karma niet met je hoofd maar met je hart leest want je hebt er helemaal niks van begrepen. Ik ga je de betekenis hoe dat 'erfzonde' en 'boekhouding' wel te verstaan is dan ook niet uit de doeken doen wanneer je je hersenen daarvoor niet wenst te gebruiken en je hart daartoe incapabel is. Het is duidelijk dat je wel degelijk ingaat op een wedstrijdje 'ver pissen' zoals je dat in ontkennende zin pretendeert niet te doen, anderzijds heb je kennelijk ook geen bedenkingen tegen het steken van veren in welgevormde konten. Ik gaf niet de aanzet om te spreken over wegen, het was Sterre die aangaf dat de enige weg niet bestaat. Dit als reactie omdat ik ooit zei dat advaita de kortste weg is. Dat er slecht 1 weg is, dat is niet mijn item, dat moet je maar met haar uitvechten. |
|
27 January 2014, 19:16 | #14 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
28 January 2014, 00:02 | #15 |
Asprirant lid
|
|
28 January 2014, 00:21 | #16 |
In memoriam
|
|
28 January 2014, 00:24 | #17 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Qua zelfkennis. En dat een discussie geen zin heeft. En Renoir is niet op een discussie uit denk ik. Dat zie je goed. |
|
28 January 2014, 00:54 | #18 | |
Missionaris
|
Citaat:
Zoals bijvoorbeeld dat 'herkauwen' en verstillen, dat zich afspeelt in een subjectief beleefde realiteit. Ik kan me in zo'n realiteit ook wel indenken dat het onnoemelijk vervelend is dat er aan je vermeende staat van zelf-loos-heid wordt getwijfeld maar ja ik heb de verschijnselen die je vertoont en daartoe aanleiding geven niet zomaar verzonnen. Dus mijn intentie is slechts je te bewegen dat onder ogen te komen, dat je ver kunt plassen boeit mij in genen dele, de wedstrijd heb je dus alvast gewonnen. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Osho over wetenschap. | Nadje | Osho | 1 | 20 January 2014 12:06 |
Probeer te luisteren als bewustzijn. | Rennie | Hans Laurentius | 21 | 27 June 2010 13:14 |