|
Sri Nisargadatta Het 'Wie ben ik' stond centraal, niet het tijdelijk 'ik' maar onze wezenlijke kern, het 'Ik' dat alles omvat. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
14 September 2012, 16:00 | #1 | |
Forumbaas
|
Ramesh Balsekar
Ramesh Balsekar komt niet voor in dit rijtje, hoewel hij toonaangevend heet te zijn in de Advaita scene.
In mijn stukje van vandaag over Jan van Rossum gaf ik voorbeelden over wie er zoal als toonaangevend bekend staat en het niettemin wel eens niet begrepen (konden) hebben en zocht op internet of ik er niet een lezenswaardige tekst bij kon toevoegen. Wie schetst mijn verbazing toen ik deze site tegenkwam ? Niemand ? Dan zal ik het zelf maar even schetsen. Het is in het Engels en het heeft mijn voorkeur niet stukjes die niet voor iedereen leesbaar zijn te plaatsen. Maar mijn bek viel open van verbazing want het geeft zo'n beetje mijn tegenwerpingen ten opzichte van het gedachtegoed van Keen en Ogenbliksem weer. Het heeft een naam neo- of pseudoadvaita, want het heeft niets uitstaande met Advaita Vedanta. Van dat neo, laat het vooral nieuw zijn, lijkt het tegenwoordig vergeven. Helaas is het erg verleidelijk om je daar mee in te laten, je hoeft namelijk niks te doen. Citaat:
Een ander verhaal, datgene wat neoadvaitisten propageren c.q. aanhangen, ondermijnt ook hier in belangrijke mate de doelstelling van het forum.
15 September 2012, 11:20 | #2 | |
Actuaris
|
Citaat:
http://www.advaita.org.uk/discourses...o/trad_neo.htm Maar wie gaat daar kennis van nemen? Niemand (sic) waarschijnlijk ... |
|
16 September 2012, 23:05 | #3 | |
Forumbaas
|
Citaat:
21 November 2014, 21:44 | #4 | |
Voormalig lid
|
hola mannekes, mijne meester is diskrediet brengen, hoe durven jullie!
Jullie verstaan er ook geen kl**ten van hé. Hier slimmerikken dat jullie denken te zijn, Puppets in een spel dat jullie zijn maar niet beseffen, bekijk het volgende: Citaat:
|
|
21 November 2014, 21:58 | #5 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
21 November 2014, 22:14 | #6 | |
Missionaris
|
Citaat:
Dat 'there is no one to understand anything' dat is een achteraf conclusie, geen uitgangspunt. Ramesh verondersteld verder kennelijk met de bedoeling zich te onderscheiden dat spirituele leraren hun leerlingen opdragen het ego te vernietigen. Ik heb dat nog geen spirituele leraar horen zeggen of schrijven en ook hier wordt niet gezegd 'het ego te bestrijden'. Hier wordt gezegd het ego te doorzien als dé weerstand om gedegen zelfonderzoek te doen. Ego hoeft niet bestreden te worden maar ingezien dat ego nooit van z'n leven zelfonderzoek zal doen omdat dat vanzelf zijn einde gaat betekenen. Maar wat weet zo'n Rames daar nou van die alleen maar wat heeft moeten vertalen van Nisargadatta en zoals gezegd de klok horen luiden maar nooit enige moeite gedaan de klepel te vinden. |
|
21 November 2014, 22:18 | #7 | |||
Voormalig lid
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb als apostel aan de voeten van Ramesh mijn meester gezeten voor vele weken. Citaat:
Hoe durf jij nu toch zo oneindig, al voor vele jaren op dit forum, van de toren blijven blazen dat Ramesh niet weer waar hij het over heeft. En dit artikel heb je dan nodig om uw gelijk te bewijzen? Ondermaats. Maar nee, natuurlijk had je dat artikel niet nodig, via je 6de zintuig had je allang gevoeld dat Ramesh een zeveraar is. Eigenzinnig ventje dat ge zijt. Een ego-tripper in het kwadraat dat zich de status van 'afgerond gedegen zelfonderzoeker' aanmeet. Héwel, ik ben gezonden om uw lasterlijke taal aan het licht te brengen. Met de heer zult gij niet spotten. Schare van engelen zullen u in uw dromen achtervolgen en uw giftige tong uitrukken alsook uw pact met de duivel ongedaan maken. Zo helpe mij de heilige geest van Ramesh! |
|||
21 November 2014, 22:23 | #8 |
Vicaris
|
Dit alles heet nu heilige oorlogsvoering,
zijn jullie gek geworden met elkaar? Waar gaat het over. Helemaal nergens over. Bah. Dit is de gevaarlijkste vorm!!!! |
21 November 2014, 22:25 | #9 | ||
Missionaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
21 November 2014, 22:26 | #10 |
Missionaris
|
Ach wel nee er wordt gewoon gevraagd niet overal achteraan te hollen maar je ogen open te doen. Nu heb je nog hulp nodig maar straks als je dat gedegen zelfonderzoek gedaan hebt kun je zelf zien en heb je dit soort waarschuwingen niet meer nodig.
|