|
Inzichten Elk inzicht is een smoesje. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
22 November 2012, 14:01 | #1 |
Kasuaris
|
Rechtvaardigheidsgevoel
Wat is dat rechtvaardigheidsgevoel?
Ik hoor mensen we, eens zeggen ik heb een groot gevoel voor rechtvaardigheid, en daarom..... Ik zie het vaak naar voren gebracht worden als iets waar men trots op dient te zijn. Ja niet bij iedereen hoor er zijn er ook die heel goed bescheidenheid kunnen veinsen, maar dat ter zijde. Ik zie echter vooral een groot spoor van vernieling dat het achter zich laat wanneer het ergens zijn gezicht heeft laten zien. Ik snap dat niet, zien die mensen met een grootrechtvaardigheidsgevoel dan niet wat ze er mee aanrichten, het pad van oorlog en geweld is bestraat met de lijken die ze achter zich gelaten hebben. Rechtvaardigheidsgevoel Het is m.i. iets dat de mens zo snel mogelijk achter zich dient te laten. Ik spoel rechtvaardigheidsgevoel door de plee. Oh shit dat doet mijn gevoel voor rechtvaardigheid geen goed merk ik, het komt in opstand, hahahahahaha. |
22 November 2012, 16:26 | #2 |
Kasuaris
|
Ssssssssst stil Vagebond.....
|
22 November 2012, 17:26 | #3 |
Sterrestof
|
|
23 November 2012, 10:36 | #4 |
Vicaris
|
hoe zou een wereld zonder rechtvaardigheid(sgevoel) eruit zien?
zou de 'struggle (wedstrijd) for life' en 'survival of the fittest' geen slachtoffers vergen? Of zou deze strijd vooral een groot spoor van vernieling achter zich laten wanneer deze 'struggle' ergens zijn gezicht heeft laten zien? Of zou men snappen dat mensen zonder rechtvaardigheid(sgevoel), de gewetenlozen, de bewustelozen een pad van oorlog en geweld bestraten met de lijken die ze veroorzaakt hebben? Of maakt het allemaal niet(s) uit zolang jezelf er maar geen slachtoffer bent/wordt? Of ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken? |
23 November 2012, 11:05 | #5 |
Sterrestof
|
Of mijn visie van hoe de wereld er uit moet zien, versus die van pietje of marietje,
met of zonder rechtvaardigheidsgevoel. |
23 November 2012, 11:13 | #6 |
Vicaris
|
wie heeft het hier over 'moeten'?
|
23 November 2012, 11:37 | #7 |
Sterrestof
|
|
23 November 2012, 11:57 | #8 |
Jubilaris
|
Ik heb geen idee meer, ik had het gevoel wel maar ik kan er (zoals altijd) niets zinnigs meer over schrijven (het geheugen laat me in de steek).
M.i. komt het voort uit het denken (eigen angst, controle). Van het woordje 'gevoel' krijg ik al helemaal een vervelend gevoel. Wat ik wel herken is dat vanuit een bepaalde bewustzijnstrilling, bepaalde dingen niet meer kunnen plaatsvinden. |
23 November 2012, 12:06 | #9 |
Missionaris
|
Wat is hiervan de bedoeling moet dit negatief moraliseren ?
Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ik vraag me niet af wat ik daarmee moet, ik heb het gewoon, het hoort bij mij. Ik heb het kennelijk overgehouden als een instrument om er wat mee te doen. Nou heb je rechtvaardigheid in allerhand hoedanigheden maar de mijne gaat in ieder geval niet dwars tegen de ware natuur in. Als ik bijvoorbeeld degene ben die jong moet sterven vind ik dat niet onrechtvaardig. Niet alles in de 'natuur' van de mens is de ware natuur, we hebben dingen gecultiveert als natuurlijk en rechtvaardig maar sommigen zijn dat absoluut niet, het is vaak meer onder invloed van de massapsychose. Zoals bekend mag worden verondersteld leven we in een vermeende wereld en daarin sneeuwen soms mensen volledig onder door de druk van buitenaf. Ik zie mij daar voor opkomen als wederom een soort van intrinsieke opdracht. Ik denk dat het met bewustzijn te maken heeft, mensen die ongevoelig zijn geven, althans aan mij, aan minder bewust te zijn. Bewust kun je steeds meer worden door het te zijn. |
23 November 2012, 12:12 | #10 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|