|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
24 December 2012, 12:34 | #1 |
Missionaris
|
Voor mensen die verlicht willen worden.
|
24 December 2012, 13:00 | #2 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
24 December 2012, 13:13 | #3 | ||
Missionaris
|
Citaat:
Citaat:
Voor mij was het hier weergegevene (enigszins) ironisch bedoeld Looro, verlicht kan geen persoon (iemand die een voorstelling van zichzelf is) worden. |
||
28 December 2012, 01:27 | #4 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Gratis is de gepaste afstand van waarheid. Dat zij dat uitdraagt, getuigt van zien en is voor mij dat beetje licht dat in blijheid leven doet. Haha ... Marie was er ook blij mee en dus zijn we er alle twee een beetje in getuimeld dan ! De voorstelling van zichzelf kan natuurlijk niet verlicht zijn. Nu hoop ik dat je het lichaam niet afdoet als een voorstelling, in dat geval ben ik helemaal de pineut. Mijn lichaam is de vorm van mijn ziel waarin in elke cel geestkracht en gedrag mij doen bestaan als mijzelf in deze wereld. Wanneer de persoon zich heelt (zijn of haar voorstellingen aflegt), maakt hij of zij een eigen pad in wat volkomen duister is in zichzelf (geest). Meditatie is het maken van het eigen pad. Verlichting is voor mij het te boven komen van duisternis, zich verheffen boven duisternis in eenheid met het spirituele, het onnoembare. In droom kan ik wat 'boven mij is', zien. Ik zie het lichtend wezen in de lijn van mijn afstamming en hoe het er aan toe gaat om zich in de lijn van afstamming in te voegen. In het dagelijks leven kan ik wat 'onder mij is', ervaren. Ik ervaar de last en pijn van wat in mijn wezen is verloren waardoor ik mij niet met alles kan verenigen als verlichtte geest. In meditatie kan ik mij helen door wat verloren is en duister is geworden biddend (zingend) weer aaneen te maken. Ik ben niet verlicht want ik ga hier nog ten onder aan mijn leed of verhef mij in blij geluk waar ik verblijven mag. Ik balanceer tussen verleden en toekomst maar weet al waarvan het nu gemaakt wordt. Wijziging aangebracht door Looro op 28 December 2012 om 02:07. |
|
28 December 2012, 02:04 | #5 | |
Jubilaris
|
Citaat:
In de Jungiaanse psychologie zou ik de doener kunnen verstaan als een archetype van God. Een klaarliggend patroon in de geest dat door droom en gedrag zich zodanig ontwikkelt dat wat eerst een voorstelling was stilaan een verschijnen in het gedrag is van echte goddelijkheid. |
|
28 December 2012, 10:44 | #6 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wat ben ik blij dat ik verlicht ben zeg. Ik heb namelijk een broertje dood aan balanceren. In meditatie zie ik enkel dat ik heel ben en dat ik me een ongeluk moet masturberen (met een mezelf bezig zijn) om dat anders te ervaren. Zo, dat was mijn laatste plasje hier, ik ben uitgezeken en dat voor een zeikerd als ik. Robert Long: Allemaal angst songtekst Als je fruit eet krijg je wormen van veel wassen word je kaal en als straks de bom zal vallen nou dan gaan we allemaal kattenharen zijn vergiftigd geef geen zoentjes aan een hond keer nooit je rug toe naar een homo want dat zittie aan je kont negers zijn heel vaak gevaarlijk met een mes of een pistool en kijk ook maar uit voor joden ook al spelen ze mooi viool en dat is allemaal angst allemaal angst de alle grootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst en als er ooit iets gebeurt nou dan moeten het zo wezen wie het meeste angst heeft heeft vaak het minste vrezen als je scheel kijkt en de klok slaat blijf je heel je leven scheel als je zout morst krijg je ruzie en betaal ik niet te veel loop nooit onder langs een ladder en op wijzen staat een jaar en onder bomen staan bij onweer dus schuilt een levensgroot gevaar als je ouder wordt komt vanzelf de generatie kloof en wie voekt gaat naar de hel van masturbatie wordt je doof WAT!!! van masturbatie wordt je doof en dat is allemaal angst allemaal angst de alle grootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst en als er ooit iets gebeurt nou dan moeten het zo wezen wie het meeste angst heeft heeft vaak het minste vrezen vrijdag 13 blijft gevaarlijk van veel lezen wordt je blind trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit me mond ben ik niet te laat verzekerd dokter, ben ik wel gezond? van tomaten krijg je puistjes van veel koffie wordt je rood van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood Iiieeell,, en dat laatste is waar das helemaal waar het klinkt misschien wel lullig maar toch is het waar maar 't kan nog jaren duren dus niet van dat bange heb je angst voor morgen? dan moet je vandaag gaan hangen! |
|
28 December 2012, 12:03 | #7 |
Jubilaris
|
Op een bepaald moment zing jij ook je eigen lied en heb je niemand nodig die je zo nodig nazingen doet.
Jouw statement markeert een bepaald geloof waarbij het lichamelijke als een obstakel werd afgedaan. Elke handeling, ook een seksuele handeling maakt een begin als een bezig zijn met zichzelf. Ik ga er vanuit dat een handeling bevrijdend werkt wanneer de daad het eigen genot overstijgt en deelt als een gave, een gift van zijn, van zo zijn. De doofheid in het statement veroordeelt genot dat niet als een gave gedeeld wordt met zijn. Het is niet goed om mensen met iets te confronteren of te choqueren als jij zelf niet bereid bent van jouw zijn te delen. In dat delen van zijn begint het eigen lied, begint meditatie als een zingen van dit lied. |
28 December 2012, 12:07 | #8 | |
Missionaris
|
Citaat:
Looro, als je op Bron klikt kom je op haar site en klik je bijvoorbeeld het kader 'Hoe Herken Je Een ECHT Verlicht Mens?' aan dan krijg je een bladzijde met kenmerken om iemand die 'ECHT Verlicht' is te herkennen. Er zijn kenmerken die ik kan onderschrijven. Het is zo'n beetje stelregel nummer een dat Iemand die geld vraagt zijn eigen belang dient en niet jouw belang. Dat gaat tamelijk ver want iemand die een boek schrijft over dit onderwerp is voor mij bezig met z'n eigen belang, te weten eer, roem en geld. Ik zal me niet licht met zo iemand verbinden om zo'n weg met hem/haar te gaan omdat ik altijd zal wantrouwen wiens belang hier gediend wordt. Het euvel waarom het licht mij niet kan doorschijnen is namelijk omdat ik mijzelf in de weg zit, omdat ik een belang heb, namelijk iets te willen worden wat ik nog niet ben, verlicht bijvoorbeeld. Maar ook haar kenmerk een warm voelend mens willen zijn en te willen helpen kan een belang van mij zijn. Mijn belang iets te willen zijn, bijvoorbeeld een warm voelend mens, maakt dat ik een belang vertegenwoordig en iets doe waarnaar ik mij gedraag maar eigenlijk niet ben. Een verlicht mens echter is dat ontstegen en WEET dus dat je je onverwerkte pijn & verdriet niet bent. Het weet dat je pijn veroorzaakt wordt door het in de weg zitten van jou zelf en zal daarom niet de weg gaan van lediging van je pijn en verdriet maar daarentegen juist de bron van je leed, de 'je' aanpakken. Het kenmerk dat hij dat doet puur uit Liefde omwille van de Liefde is correct, er is dus geen enkel eigen BELANG waarom hij dat doet. Eigenlijk is de rest van Marie haar omschrijving weer te veel kenmerk, hij is niet degene die dit doet, hij is Liefde geworden, het is de Liefde zelf die aan het werk is. De 'ik' is er uit verdwenen. Het andere mensen helpen gaat nog steeds van een persoon uit, betreft een andere persoon en is dus van een ander gehalte dan liefde omwille van de liefde. Verlicht betekend dat zo ondertussen de aard van het leed is doorzien en dat de verleende hulp dus niet kan bestaan uit het bevestigen van wat die ander (in de ogen van de verlichte) niet is. Het kenmerk 'is echt, gemeende vanuit het hart, Lief' kan dan wel correct zijn maar dat kenmerk ontziet geen onwaarheid. Als datgene wat gezien wordt geen waarheid bevat zal dat door de verlichte niet versterkt worden maar juist ontkracht worden. Dat heeft voor degene die het object is van waarheidvinding (degene die het ondergaat) niet het kenmerk van 'is echt, gemeend vanuit het hart, Lief' die voelt zich alleen maar aangevallen in zijn vermeende waarheid. Dus het is ook liefde als Jezus in woede ontsteekt over de onwaarheid van de farizee?r. Liefde is niet altijd zachtzinnig. Dus het kenmerk 'Geen enkele reden, geeft een Verlicht mens reden, om Niet Lief te zijn = :) tegen een ander mens, of dier, of plant of welk ander levend wezen dan ook =:)' is te zoetsappig. De aard van liefde is niet zoals wij die graag zouden zien, niet altijd even zachtzinnig. De aard van liefde is veeleer dat het jouw belang (het zijn van Liefde) dient zonder daarmee jouw persoonlijk belang, zoals je het graag ziet, te willen dienen. |
|
28 December 2012, 12:15 | #9 |
Actuaris
|
- Leer uw kind niet lezen.
- Leer uw kind niet schrijven. - Leer uw kind niet praten = :). En praat ook nooit tegen uw kind, of waar het bij is, zodat het u nooit hoort praten, in heel zijn leven niet = :) Zodat je kind echt denkt, dat jij niet kunt praten, en dat praten niet bestaat in de wereld, en daar dus ook geen weet van heeft = :). http://verlichtworden.blogspot.nl/20...ejaren-vd.html |
28 December 2012, 12:28 | #10 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Haar vanuit, volgens haar, verlichting voortgekomen leefregels gaan mij de pet ver te boven. Ik vind de overeenkomst tussen van het liedje van onze Robert en wat ik op haar site aantref bijzonder treffend te noemen. Ik zou nog geen raad van haar aannemen al kreeg ik geld toe, waarmee ik niks zeg over haar goede bedoeling en/of haar goedheid/hart. Gelukkig is zij nog jong en is er hoop op verbetering. Ik ben hier verder ook klaar want het voelt wat ongemakkelijk te kletsen over iemand die er niet bij is. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
De frustratie van verlicht zijn | Natan | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 69 | 29 January 2017 19:15 |
Klik ik ben verlicht | Rennie | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 69 | 22 November 2014 06:16 |
Verlichting voor luie mensen. | Aart | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 2 | 17 February 2013 20:50 |