|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
11 April 2013, 02:11 | #1 |
Asprirant lid
|
Je vraagt er om take 2,.....
In hoeverre vraag je erom, om geraakt te worden, gekwetst, genegeerd, uitgescholden,....
Nog even niet te zware voorbeelden,...die komen vast vanzelf! Bij mijzelf ben ik erachter gekomen dat mijn zelfbeeld ook(LEES OOK!!!, niet alleen) invloed heeft hoe er met mij omgegaan word. De ene leraar word wel gepest en dezelfde klas is als een lammetje bij een andere leraar die daar schijnbaar weinig moeite voor doet,... Natuurlijk overwicht? of misschien wel onnatuurlijke disbalans? Dit is alleen mogelijk te zien als je ook je zelfbeeld duidelijk hebt, met alle minnen daaraan, niet weg gestopt, maar de naakte waarheid. Want heb je een laag zelfbeeld, maar nog niet voldoende onderkend dan zal je dit verhaal snel als aangevallen aanvoelen, en vragen als "stellingen" aannemen. Als je het kan zien als "gevolg" van je lage zelfbeeld, en niet als "schuld" dan kan je er echt mee aan de slag. Je kan je verzonnen waarheid van jezelf beetje voor beetje ontmaskeren en tegelijkertijd merken dat alles lichter word. Omdat je het niet meer of minder aantrekt, of je het niet meer zo opvat,....maakt niet uit. Excuus voor de genomen moeite in de vorige poging, ik zag een aantal opmerkingen die ik zeker vond bijdragen gezien het onderwerp. Het kan dingen erg helder maken denk ik,..... |
11 April 2013, 02:21 | #2 | ||||||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Excuus als ik iets vergeten ben! |
||||||
11 April 2013, 07:35 | #3 |
Vicaris
|
Actie lokt reactie uit. Ik vind het zeker een interessante insteek om in plaats van te kijken waarom de ander zo irritant doet en niet wil veranderen, te kijken naar wat je zelf uitstraalt wat de ander uitlokt. Wat roep je op je af? Wat vraag je van de mensen om je heen om te ervaren.
Ik heb momenteel iemand in mijn omgeving, die me erg ondergeschikt laat voelen en me intimideert. In reactie daarop ga ik me echter kleiner maken en ontwijken. Zo versterk ik enkel mijn eigen gevoel en de reactie van de ander. Er zit voor mij veel pijn achter dat ik niet in een intimiderende situatie mijn ruimte blijf nemen. Door mijn gedrag daarop aan te passen vraag ik op een bepaalde manier mij zo te blijven behandelen en mijn pijn te blijven bevestigen. En ja, die pijn is niet wat ik ben, maar krijgt nu wel die macht. Correctie, geef ik die macht. Stop dan met geven, sjah, waarom kan het zo simpel niet zijn... |
11 April 2013, 09:02 | #4 |
Kasuaris
|
|
11 April 2013, 09:32 | #5 |
Asprirant lid
|
Je zult eerst dualiteit moeten ervaren voordat je Nondualiteit kunt doorgronden.
Strijd is een van de vormen om dualiteit te ervaren. Deze strijd hoeven buitenstaanders niet bij een bepaald persoon (bewust) te triggeren. De persoon in kwestie zelf is het immers die in de fase van "strijd" zit. Het leven zal net zo lang op die (on)bewuste persoon inbeuken totdat hij/zij het begrijpt?. |
11 April 2013, 11:26 | #6 | |
Vicaris
|
Citaat:
Dit is een duidelijk verhaal. Heb je al een keer gewoon een gesprek geprobeerd met deze persoon? Het is goed om bij jezelf te kijken wat je anders kan doen. Maar het lijkt erop dat de lastigheid net zo goed ook bij de ander ligt. Je kunt je afvragen of door jouw gedragsverandering je de intimiderende persoon echt bereikt. Kweetniet hoor... Soms kan een gesprek heel verhelderend werken. Nu lijkt het alsof het alleen jouw moeilijkheid is, maar er is een stukje waar jullie samen in zitten. Sterkte iig! |
|
11 April 2013, 11:56 | #7 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
11 April 2013, 15:21 | #8 |
Asprirant lid
|
|
11 April 2013, 15:25 | #9 |
Asprirant lid
|
Take 2
|
11 April 2013, 15:26 | #10 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik denk dat dit een denkfout is,....."samen" is een afhankelijk "kind" gevoel. Niet dat je niet kan overleggen met iemand, en daar prettig uit weet te komen. Maar jij bepaald of jij het kwetsend vind dat ik je een grote lul vind, al blijf ik dat zeggen. Als ik merk dat je dat raakt, is het voor mij een mooi middel om je "eronder" te houden. Jouw geloof dat je misschien idd een grote lul bent, veroorzaakt jouw eigen rotte gevoel. Voor de duidelijkheid, dit was een voorbeeld,..tot nu toe heb ik niet de neiging gehad om je voor wat dan ook uit te maken, Glans! |
|