19 June 2013, 13:16 | #1 |
Asprirant lid
|
Jezus
@Lia
Hoe zie jij de figuur Jezus en zijn daden? Persoonlijk ben ik in de rest van de bijbel maar matig geinteresseerd. Maar de persoon Jezus boeit mij wel. |
19 June 2013, 13:26 | #2 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Het gaat mij niet zozeer om Jezus, maar om de boodschap die er middels Hem wordt gebracht. |
|
19 June 2013, 13:30 | #3 |
Asprirant lid
|
Apart h?, dat hij misschien niet eens geleefd heeft! Ik roep altijd dat ik dat dan weer wél geloof, omdat ze immers de jaartelling op zijn bestaan hebben gebaseerd. Maar goed, dat bewijst het misschien helemaal niet?
Iets anders dat ik altijd 'roep' (ik roep nogal wat, haha!), is dat ik Jezus zie als een filosoof (een van de vele), en wel een met een mooie, liefdevolle filosofie. Onlangs kwam ik onderstaand interessant boek tegen bij de bieb. Een aanrader! |
19 June 2013, 15:26 | #4 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
De kwestie of Jezus echt bestaan heeft doet er voor mij minder toe. Ik kan wel constateren dat sinds zijn al dan niet vermeende optreden er iets in gang is gezet. De eerste christenen waren erg stellig in hun overtuigingen. En ook de rol van Judas in het verhaal is niet onbelangrijk. |
|
19 June 2013, 15:27 | #5 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
19 June 2013, 16:43 | #6 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
19 June 2013, 17:07 | #7 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Van de persoon Jezus kun je zeggen, dat je er zelf een persoonlijk beeld/verschijning van hebt. Zo verschijnt Jezus op oude schilderijen vaak in iets andere gedaante. Christus is er als bewust-Zijn altijd geweest, en die Aanwezigheid kun je helder ervaren. 1Cor.10:01- Want ik stel er prijs op, broeders, dat gij weet, dat onze vaderen allen onder de wolk waren, allen door de zee heengingen, allen zich in Mozes lieten dopen in de wolk en in de zee, allen hetzelfde geestelijke voedsel aten, en allen dezelfde geestelijke drank dronken, want zij dronken uit een geestelijke rots, welke met hen meeging, en die rots was de Christus. 1Pt.01:20- Hij was van tevoren gekend, vóór de grondlegging der wereld, doch is bij het einde der tijden geopenbaard ter wille van u (?). |
|
19 June 2013, 17:26 | #8 |
Asprirant lid
|
Mijn liefde voor Jezus C. was zo groot voor me dat ik eigenlijk het moeilijk had echt van iemand te houden. Ik heb zo'n ontzettend verlangen naar perfectie dat het voor mij en voor mijn omgeving niet gemakkelijk was. Dat beantwoordde niet aan de perfectie in mijn creatie en ik had het moeilijk om in te zien dat de wereld zo niet is. Dat herken ik in veel mensen. Dat ze een eigen beeld van perfectie zien en niet zien dat het zo niet is. Dat spring ik op mijn paard en ga strijden.
Onvoorwaardelijke liefde? Dat is onmenselijk, dus ga dat iemand anders wijsmaken. |
19 June 2013, 17:53 | #9 |
Vicaris
|
|
19 June 2013, 17:57 | #10 |
In memoriam
|
|