|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
16 October 2014, 23:37 | #1 |
Vicaris
|
Hab's spelletjes blog
En ja hoor mensen, daaristiedan.....
DE QUIZ!! Omdat de meeste forumleden, op Glans na, de eerste kwisvraag hebben gemist, zal ik die speciaal voor hen hier nog even herhalen: Het is een z??r subtiel onderscheid waar de ervaring de houvast nog lijkt te doen en waar de houvast zich niet meer kan doen omdat het zich niet meer kan voeden met iets wat zich wil identificeren als dit of dat? Deze bijdrage werd oorspronkelijk door Ben geplaatstststs. (Ben bedankt!) Voor alle duidelijkheid nog even de regels: De forumleden kunnen middels inzendingen gericht aan de QUIZ master hun mening geven omtrent hetgeen Ben hier heeft bedoeld. Ja, ik geef toe, de eerste vraag is natuurlijk een inkoppertje!! Maar nu volgt vraag twee en die is van een heel ander kaliber: Je vage teksten die je graag aan de opinie van anderen wilt onderwerpen. Deze bijdrage is van de hand van Renoir. (Renoir bedankt!) Bepaald geen makkelijke opgave maar daar is het dan ook een kwis voor! Mensen, daargatiedan! Veel succes met de opgaven en maak er wat van!! Hab |
16 October 2014, 23:48 | #2 |
Vicaris
|
Mensen, vraag drie werd me zomaar door ons allerRob in de schoot geworpen!
Ik heb geen kwis gezien vanwege bbhh, maar ik weet wel de antwoorden ...... Goede wijn behoeft geen krans!! De vraag luidt natuurlijk: Wat zijn de antwoorden???!! Veel succes!! hab |
17 October 2014, 01:18 | #3 |
Actuaris
|
The answer, my friend, is blowing in the wind ...
The answer is blowing in the wind! |
17 October 2014, 01:23 | #4 |
In memoriam
|
Wat zijn de prijzen?
|
17 October 2014, 02:40 | #5 |
Vicaris
|
|
17 October 2014, 08:44 | #6 |
Actuaris
|
|
17 October 2014, 10:59 | #7 |
Jubilaris
|
Ik ben al lang bewonderaar van het werk dat Hermann Hesse ons heeft nagelaten. Al lees ik nu zijn werken minder, de sfeer, het timbre dat in werken vibreert als 'Reis naar het Morgenland', 'Demian' en vooral 'Steppenwolf' maakt het magisch theater mogelijk. Dat timbre zoekt ook zijn weg naar een quiz zoals deze hier in de steigers staat.
Het is een tussen-werkelijkheid waar met verschillende snelheden het ik verkleed wordt tot een ander dat het ook niet is. Altijd fris, vrolijk en verrassend maar niet echt. Juist daarom gaat het, om de onechtheid die magie wordt, een spel wordt. Ik heb vaak in zo'n magie meegedaan en de onwezenlijkheid van het ik ten tonele gevoerd. Mijn manier van schrijven is daar debet aan. Het ik is een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht. Niets is wat het schijnt te zijn. Looro |
17 October 2014, 11:53 | #8 | |
Vicaris
|
Citaat:
Het allemooiste is wat mij betreft de constatering dat 'niets' echt is maar dat dat op hetzelfde moment geen excuus is om je er niet totaal in onder te dompelen. Het past ook naadloos in de traditie, die ons aanraadt de wereld en haar verschijningsvormen stelselmatig te ontkennen, om er op hetzelfde moment zonder terughoudendheid of valse schaamte deel van uit te blijven maken. Een familiedoos met Kwatta repen is naar je onderweg. Proficiat! hab |
|
17 October 2014, 11:56 | #9 | |
Missionaris
|
Citaat:
Dat is eveneens een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht. |
|
17 October 2014, 12:17 | #10 |
Actuaris
|
Hier ligt dan ook meteen de moeilijkheid. Sommige zaken die hier voor het voetlicht worden gebracht lijken (op het eerste gezicht) lachwekkend en oppervlakkig, maar bezitten bij nader inzien een bijzondere diepgang. Terwijl serieus lijkende bijdrages gezien in het licht van (het voorgestane gedegen) zelfonderzoek nogal eens lachwekkend en oppervlakkig blijken te zijn.
|