|
Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
31 May 2015, 22:10 | #1 | |
Actuaris
|
Wat bent jij? * bij 10 kan allemaal weg
Citaat:
http://www.hanslaurentius.nl/advaita-feiten/ |
|
31 May 2015, 22:26 | #2 |
Geen lid
|
Het is geen open universiteit, je kunt er geen graad in halen, dus je hebt er niets aan. Dit riekt bijna naar neoadvaita, de uitslag van gedegen zelfonderzoek tot je nemen. Mijn advies vergeet het en doe gedegen zelfonderzoek, ont'dek het zelf en laat het je niet aanpraten.
Ik herken in wat hij zegt waarheid maar jij hebt nog een hele geloofswereld achter je te laten. In de beginperiode is er bij Hans Laurentius een forum geweest waarin de gerealiseerden over elkaar heen tuimelden. Er was in die tijd ook een Jan Kersschot forum in België waar precies hetzelfde aan de hand was. Ik kan dus niet toestaan dat we hier dit soort wijsheden gaan debiteren en tegen elkaar gaan opbieden wie de gerealiseerdste is. Dit blijft een zelfkennisforum hier doen we aan zelfonderzoek. |
31 May 2015, 23:11 | #3 |
Vicaris
|
|
31 May 2015, 23:15 | #4 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik kijk waar jullie naar kijken. Dit is de uitslag van het onvolprezen zelfonderzoek. Dit is waar naar toegewerkt wordt. Want het zijn feiten volgens de auteur. Men heeft het hier over wat ik 'zijn' noem en waarvan men de ledigheid kan 'zien' (eigenlijk niet-zien) als men zich in het Niets bevind. Dat is dan ook de nauwe doorgang van de schijnwerkelijkheid naar de werkelijke werkelijkheid. De schijnwerkelijkheid laat aan het 'zijn' een valse wereld zien bestaande uit ego-zaken als hebzucht, jaloezie etc. (ik zal het woord verschijnselen mijden want een boom blijft gewoon een boom) De werkelijke werkelijkheid laat aan het 'zijn' de ongeziene wereld zien. Maar met het 'zijn' op zich kan je niets omdat het een leeg doek is. Wat er op geprojecteerd wordt, daar gaat het om. De egomens projecteert een egowereld (de geziene wereld), de Christusmens projecteert iets geheel anders, namelijk de ongeziene wereld. Ik (de mens) ben de projector. Ik kan van vorm veranderen en ga dan de Waarheid projecteren. Doch het 'zijn' op zich is niks. (Niets) Het 'zijn' is ook te vinden via meditatie op een vrij eenvoudige manier. Zolang je maar uit je denken stapt. Want via het denken vinden de projecties plaats. Althans , in de geziene wereld. In de ongeziene wereld is er verbondenheid. Hoe dan ook: ik lees er niet veel anders in als wat Ben altijd orakelt. (voor zover hij te volgen is) Het 'zijn' gaat aan alles vooraf. En dat is ook logisch, zonder doek geen film. Wijziging aangebracht door Theo op 1 June 2015 om 00:18. |
|
31 May 2015, 23:22 | #5 | |
Actuaris
|
Citaat:
Dualiteit is voor mij geen vies woord. Zolang je je maar niet aangevallen voelt. En als je dat wel voelt is het een mooi aandachtspunt. |
|
1 June 2015, 11:02 | #6 |
Geen lid
|
|
1 June 2015, 11:20 | #7 | |
Jubilaris
|
Citaat:
De logica van het zelf ontdekken en waarmaken wat nog niet ontsloten is. Het paradoxe zit hem nog in de persoonlijke waarneming, vermoed ik zo. Maar de logica net zo. Dus laten we dat ook weg...is het voor dat stukje ook klaar. |
|
1 June 2015, 11:28 | #8 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Ik begrijp de aantrekkingskracht om te vergelijken hoe je zelf tot de bevindingen bent gekomen en wat de 'leer' daar over zegt maar leuker is het de universele Waarheid te herkennen zonder dat er een of andere persoon op de voorgrond staat. Daarbij lijkt het me, al kun je als autodidact niet veel anders, dat het beter is te proberen een uniforme taal te spreken waarin zoiets als bijvoorbeeld verschijnselen eenzelfde betekenis hebben. Dat voorkomt veel heen en weer geschrijf van misinterpretaties. Ik kan vervolgens ook niet veel met je de volgende interpretatie, en weer wel met de navolgende (hier niet gequote). Citaat:
|
||
1 June 2015, 12:58 | #9 |
Sterrestof
|
- Ad-Vaita; geen 2.
- Je bent niet de verschijnselen. |
1 June 2015, 13:06 | #10 |
Geen lid
|
|