|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
8 October 2017, 16:08 | #1 |
Asprirant lid
|
Vier edele aanwijzingen van Lo T. Nowee
Dit topic wijd ik aan de de vier edele aanwijzingen van Lo T. Nowee.
Ze zijn: 1) “gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego” 2) “gedegen zelfonderzoek is onmiddellijk” 3) “gedegen zelfonderzoek is zonder plaatsbepaling”. 4) ”gedegen zelfonderzoek is als van ander begin”. Waarvan de eerste de voornaamste is. Zie ook LOS BERICHT van Lo T. Nowee. Naar dit topic kan verwezen worden om beginnende zelfonderzoekers op het pad te zetten en sommige gevorderde gedegen zelfonderzoekers er aan te herinneren dat zij verdwaald zijn.
12 October 2017, 00:09 | #2 | |
Asprirant lid
|
Hier heeft mijn goeroe ook wat over te zeggen.
Citaat:
12 October 2017, 12:11 | #3 |
Kasuaris
|
Lo.T Nowee, zo een professor titel.
Soms is een scherts een goede aanwijzing, zoals ook met een karikatuur werkt. |
12 October 2017, 12:52 | #4 | ||
Geen lid
|
Citaat:
|
||
12 October 2017, 13:46 | #5 | |||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
zie Citaat:
12 October 2017, 14:12 | #6 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Bijzonder hoe zelfs op zo een forum de hiërarchie onstaat. Ach, het is allemaal niet bijzonder, wij zijn gewoon een kudde met rollen, en ingebakken beelden... Wijziging aangebracht door Mihaela op 12 October 2017 om 14:48. |
|
12 October 2017, 14:27 | #7 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Net zoals T. S. Eliot zijn naam verbonden is aan de poëzieprijs, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/T._S._Eliot_Prize wordt hier op het forum dan de Lo. T Nowee prijs uitgereikt. een kudde met rollen en zeker ook Trollen!
12 October 2017, 14:46 | #8 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik ga nog een Scott luisteren, en daarna ga ik een paar dagen mediteren. Dus ga ik even een paar dagen niet trollen, maar de beelden observeren, en de sensaties, en volgen wat te aanschouwen valt.. |
|
13 October 2017, 03:59 | #9 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Zelf vind ik dat Lo T. Nowee wel uitleg geeft, overvloedig zelfs. Maar net las ik dit van 6 jaar geleden: Citaat:
@Miha: en wat me dan verward is dat jij ergens aan Lo T. Nowee geschreven hebt dat je begrijpt waar hij het over heeft. Welke uitleg mis je dan nog van hem?
14 October 2017, 20:12 | #10 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik begrijp ook als iemand in het Roemeens iets zegt, maar het betekent niet dat ik volledig met de inhoud het er mee eens ben. De laatste tijd vind ik zelf dat in het schrijven van Looro iets veranderd is. Volgens mij voelt hij zich erg aangevallen, waardoor hij meer uit verdediging schrijft. Hij was zo dichtbij, maar is in zijn ( ego)valkuil gestapt. Hij werd op een voetstuk gezet door volgelingen, maar niet iedereen wil hem vereren. Dat maakt hem volgens mij erg boos. Het is weer een mooie kans voor hem, om weer te vervellen.. en een nieuwe naam te geven. Ik vind het proces van Looro op het forum zeer interessant. Eerst zei hij tegen Renoir dat hij nooit op zijn forum zou gaan schrijven( toen hij op het ander forum schreef). Vervolgens kwam hij toch, omdat het andere forum uit de lucht gehaald werd. Aan het begin schreef hij mystiek en bewogen, en langzaam maar zeker begon hij steeds meer op Renoir te lijken. Nu meen ik op te merken dat jij zich kwetsbaar voelt, hij wordt feller. Renoir komt niet meer voor hem op. Is Renoir op zijn kloon uitgekeken? Verandering vind ik altijd goed, het zit beweging in.. |
|