|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
9 March 2018, 20:06 | #1 | |||
Asprirant lid
|
terugkeer naar Liefde - kies opnieuw
Dit topic heeft niets met gedegen zelfonderzoek te maken maar wel met hoe terug te keren naar liefde.
Het forum arrestatie-team is dus niet bevoegd in dit topic. Op vraag van Mihaela, zie onder, open ik dus dit privé topic. Citaat:
Ik las gisteravond dit... Citaat:
Liefde koestert geen grieven. Zie > https://eencursusinwonderen.org Citaat:
9 March 2018, 20:21 | #2 | |
Asprirant lid
|
en nog éne van Diederik Wolsak om over te mijmeren..
Citaat:
9 March 2018, 20:27 | #3 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Het is 'toevallig' dat wat ik de laatste maanden bij mezelf onderzoek en observeer. Laatst toen ik in het boek 'Het onpersoonlijke leven' las, stelde ik de vraag, aan het goddelijke: Laat me bewust onvoorwaardelijke liefde ervaren. Gaandeweg, onderzoekend, kwam ik ook bij de vragen van W. Diederik, en vraag twee is me bij gebleven. Dit sluit aan: Citaat:
|
||
9 March 2018, 20:28 | #4 |
Asprirant lid
|
Onderstaand stukje uit ECIW over er is geen verlossing buiten jezelf vind ik inspirerend:
"Het verlossingsplan van het ego draait om het vasthouden aan grieven. Het stelt dat jij verlost bent, als iemand anders maar anders zou spreken of handelen, of als een externe omstandigheid of gebeurtenis veranderen zou. Zodoende zie je de bron van verlossing voortdurend buiten jezelf. Elke grief die je koestert is een verklaring, en een bewering waarin jij gelooft, die zegt: 'Als dit anders was, zou ik verlost zijn.' Zo wordt de voor verlossing noodzakelijke verandering van denken van alles en iedereen verlangd behalve van jouzelf." |
9 March 2018, 20:37 | #5 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Want dat staat niet in les 68. https://eencursusinwonderen.org/een-...les-van-de-dag
9 March 2018, 20:44 | #6 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
9 March 2018, 21:02 | #7 |
Kasuaris
|
|
10 March 2018, 00:29 | #8 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
En nou, bijna aan het eind van 'mijn' leven aangekomen zit ik nog steeds te denken aan een vrouw met angst-psychoses waar ik 4 jaar geleden tot over mijn oren verliefd op werdt. En in reactie op haar onschuldige 'hoe is het met jou?' van de week via chat ervoer ik onvrede voor enkele dagen. En toen kwam een email van Diederik weer helderheid brengen.. Citaat:
10 March 2018, 04:32 | #9 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
"Nothing or nobody can set you free because you already are free. Free to desire whatever you want to desire. But as long as you hold on to a desire that limits the freedom of being who you really are, you won't be able to experience yourself as being free." |
||
10 March 2018, 05:04 | #10 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wat is liefde? | Hein | Beginnend zelfonderzoek | 27 | 24 September 2021 23:39 |
Liefde | Nathan | Waar gaat het hier verder ook nog over? | 40 | 25 July 2011 17:20 |