17 September 2018, 13:23 | #1 |
Geen lid
|
Just be
Hoi kaboutertjes,
Als je vraagt: Valt er wel iets te doen, of valt er helemaal niks te doen? Waarom ben ik nog niet verlicht? Ik snap het hele verhaal, maar er gebeurt niks! Moet ik alles maar over me heen laten komen, omdat ik toch Bewustzijn ben dat zit te kijken? Ik laat me nog steeds meeslepen door emoties. Ik raak niet van mijn identificatie af! Moet je weten: Die verwarring ontstaat meestal omdat er gezocht wordt naar een blijvende oplossing op het veranderlijke vlak, namelijk dat van lichaam - denken - voelen. Het denken biedt niet de gezochte rust en eenvoud en raakt gefrustreerd. En nu is het blijkbaar mogelijk dat er een totaal inzicht ontstaat, zelfrealisatie genaamd., waardoor de oplossingen niet meer in het denken gezocht worden. Waardoor het hele mechanisme van het zoeken naar iets buiten jezelf, lam gelegd wordt. En dan wordt alles weer heel eenvoudig. Geen zoeken, geen twijfel, geen uitleg of verklaring nodig, gewoon: wat IS. Wat ik zie, bestaat. Wat ik niet zie, is er niet. Geen zorgen over de dag van morgen, geen spijt over gisteren. Geen zoeken naar een oorzaak, naar een hoe of waarom. Just be! Heel veel liefs, |
17 September 2018, 21:21 | #2 | |
Asprirant lid
|
Op 22-7-2011 is eenzelfde lijntje gestart
Ik lees daar: Citaat:
|
|
18 September 2018, 11:21 | #3 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
18 September 2018, 17:37 | #4 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar probeer er niet je verstand op te zetten; het verstand kan enkel dienen om ons er bewust van te worden... |
|
18 September 2018, 17:44 | #5 | ||
Actuaris
|
Citaat:
|
||