|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
10 June 2021, 00:24 | #1 |
Jubilaris
|
Wat is bewustzijn?
Bewustzijn is de Ene zonder de tweede - de Bron van alles.
Het 'wie', het 'wat', het 'waar' en het 'wanneer' zijn allemaal conceptuele beelden in Bewustzijn. Ze zijn allemaal 'echt' zoals elke luchtspiegeling of droom ... De totaliteit van manifestatie, en alles daarin, is Bewustzijn zelf, de Eenheid. Alles wat er is is Bewustzijn, niet bewust van zichzelf in zijn noumenale Subjectiviteit, maar door zichzelf waargenomen als fenomenale manifestatie in zijn objectieve uitdrukking. Als dit diepgaand wordt begrepen, valt er niets meer te begrijpen. Waarom? Omdat een dergelijk begrip het besef moet ondersteunen dat er geen individuele entiteit als zodanig is. Wat we denken te zijn is slechts een verschijning, een niet-substantiële schaduw, terwijl wat we werkelijk en waarachtig zijn, Bewustzijn zelf is, het vormloze Brahman.
10 June 2021, 11:42 | #2 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het verstand komt altijd erna en bij alles wat het zelf zal uitvinden zullen er steeds meer vragen naar boven komen dan dat er antwoorden zijn... |
|
10 June 2021, 12:49 | #3 |
Jubilaris
|
Is dat dezelfde dag als in onderstaande van je?
10 June 2021, 13:29 | #4 |
Kasuaris
|
Gekopieerde rommel zonder GZO. Een never ending elkaar na schrijven en nooit een stap verder komen. Bewustzijn is niet de Ene zonder de tweede. Bewustzijn is altijd bewustzijn van iets buiten bewustzijn.
Kenner --->het gekende Waarnemer--->het waargenomene Subject--->object Ziener--->het geziene (En bedenk zelf ook nog maar een variatie.) Geloof die "Alles is bewustzijn" roepers nu eens een keer niet. Geloof alleen je zelf middels het GZO. Niet-twee deelt zichzelf mede in het GZO. En dat is niet bewustzijn al dan niet met een hoofdletter geschreven.
10 June 2021, 14:03 | #5 | ||
Jubilaris
|
jij bent Dat wat de vrijheid zelf is.
Citaat:
Gedachten zijn slechts een aspect van bewustzijn. Er is geen denker. Bewustzijn is de schepper van alle gedachten die opkomen, ze zijn in wezen bewustzijn. Er bestaat niet zoiets als "mijn gedachten", er is geen geest! En er is geen bewuste of onbewuste geest: er is nooit een geest geweest, vooral niet "mijn geest". Toch is bewustzijn niet anders dan de geest. Het probleem is dat je een voordeel wilt creëren: meer of minder bewustzijn. En deze die een voordeel kan hebben door meer bewust te zijn, heeft het absolute nadeel dat hij afhankelijk is van bewustzijn. Vandaar je vraag naar andere 'user's hun vorderingen en je opmerkingen als dit.. Citaat:
10 June 2021, 14:24 | #6 |
Actuaris
|
|
10 June 2021, 16:38 | #7 | |
Jubilaris
|
Er is niets anders dan Bewustzijn
Citaat:
Er is werkelijk niets anders dan Bewustzijn, en daarom kan Bewustzijn niet anders dan immanent zijn in alles wat lijkt te bestaan. En toch kan geen enkele fenomenale manifestatie enige relatie hebben met Bewustzijn, omdat er alleen een relatie kan bestaan '‹'‹tussen twee verschillende entiteiten. In die zin is Bewustzijn transcendentaal aan het gemanifesteerde universum. Het universum bestaat in Bewustzijn als toekomstige golven in een kalme zee - alleen schijnbaar anders in potentie.
14 June 2021, 13:42 | #8 |
Jubilaris
|
Alles wat er is, is Bewustzijn
Alles wat er is, is Bewustzijn. In die oorspronkelijke staat - noem het Werkelijkheid, noem het God, noem het Absoluut, noem het Niets - is er geen reden om je ergens bewust van te zijn. Dus Bewustzijn-in-rust is zich niet bewust van zichzelf. Het wordt zich pas van zichzelf bewust wanneer dit plotselinge gevoel, Ik Ben, opkomt. Ik Ben is het onpersoonlijke gevoel van bewust zijn. En dat is wanneer Bewustzijn-in-rust Bewustzijn-in-beweging wordt, wanneer Potentiële Energie gemanifesteerde energie wordt. Het zijn geen twee. Er komt niets aparts uit Potentiële Energie.
15 June 2021, 01:46 | #9 |
Jubilaris
|
'Waar is het 'ik'?
Waar is het 'ik'? Het 'ik' hangt altijd samen met het lichaam en als je het lichaam door een microscoop bekijkt, is het niet meer dan wat cellen die een spelletje 'delen en vernietigen' spelen()
Bewustzijn is het enige wat er is en de geest is slechts een afspiegeling van dit Bewustzijn.