|
Inzichten Elk inzicht is een smoesje. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
26 October 2021, 11:00 | #1 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Nu mag hij dat doen, het heeft zijn functie gehad. Wie beweert afgerond te zijn is het juist niet. Omdat er geen afronden is.... Wat gerealiseerd kan worden is dat universele bewustzijn (welke naam je er ook aan moge geven) geheel volgens de A.V. Dan kun je er ook in woorden over schrijven indien gewenst. Vervolgens zit er niks anders op dan terug te keren in zelf/persoon/ik en is datgene 'wat' er gerealiseerd is, dat de mens ten diepste allemaal op dezelfde wijze een 'ik' zijn. Maar zelfs dat is geen afronding . Omdat dat op dezelfde wijze een 'ik' zijn ontvankelijkheid met zich mee brengt. Waar je in de praktijk ook weer wat mee moet.
26 October 2021, 11:05 | #2 |
Kasuaris
|
P.S. Hallucinerende middelen brengen je nooit bij dat universele bewustzijn.
Er is geen kortste weg. Onderzoeken (onder welke naam dan ook) is de beste methode. Maar de intentie van onderzoek dient altijd van jezelf uit te gaan. Als ik schrijf dat jij moet onderzoeken dan is het eigenlijk al foute boel. Geschreven tekst kan daarbij helpen of soms iemand in RL. Naar India gaan om aan de voeten te gaan zitten van een of andere goeroe slaat echt nergens op. Het is decadent om een klap geld uit te geven om in een arm land aan de voeten van een goeroe te zitten. Je kunt "dat wat niet te bereiken valt" toch niet bereiken......
26 October 2021, 11:06 | #3 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik gebruik nu ook het 'doorpakken' van Guido waar er kennelijk gemeend wordt dat er voor realisatie ego mag overblijven. Waar dat gemeend wordt moet nog worden 'doorgepakt'. |
|
26 October 2021, 11:10 | #4 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Je hebt zelf 10 jaar lang hier geschreven dat je afgerond bent. Openlijk erkennen dat je 10 jaar lang hebt opgeschept over iets wat er niet is, is zelfs voor het ego van een egoloze te veel.
26 October 2021, 11:13 | #5 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Guido verkoopt alleen maar oninteressante kletspraat hier. Ergo: buiten dit forum ken ik termen als afronden en doorpakken niet eens. Wat ik wel zie is dat er wel degelijk mensen met deskundigheid schrijven. Dát kunnen herkennen zou je al een stuk verder helpen, Laurens.
26 October 2021, 11:14 | #6 | |
Geen lid
|
Citaat:
Er is verzet door een verkeerde afspiegeling van zaken. Ik heb het zelf niet nodig met afronding te schermen maar moet mijn bewering staven dat ik kennis van zaken heb. Ook weer voor ego, die verlangd dat. Waren er hier geen ego's konden we gewoon zonder argwaan met elkaar omgaan. |
|
26 October 2021, 11:17 | #7 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dat is dus niet het geval. Nu ik er wel voor opteer is omdat er zegt gerealiseerd te zijn en er niettemin ego wordt gezien. |
|
26 October 2021, 17:04 | #8 | |
Jubilaris
|
Bassie de betweter mag zijn gedachten geloven.
Citaat:
Mijnheertje Bassie vind het decadent om een klap geld uit te geven om in een arm land aan de voeten van een goeroe te zitten. Nou mag jij dat allemaal vinden natuurlijk, want het zijn gedachten zoals een ander. Je gelooft maar wat je wil.
26 October 2021, 17:23 | #9 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Dat het niks heeft uitgehaald is ook duidelijk. Hopeloos verdwaald, gaat langs bij goeroe's, heeft een eigen ziener gehad, likt aan kikkers en wie weet wat voor flauwekul je nog meer hebt uitgehaald. En verder van 'huis' dan ooit.....
26 October 2021, 17:26 | #10 | ||||
Jubilaris
|
@Bassie, ben jij Theo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
@Bassie, ben jij Theo?
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Top 100 questions and answers | Rob | Advaita | 11 | 9 June 2013 10:58 |
TOP forum | Danique | Forum; regels, vragen, idee | 5 | 19 November 2011 20:19 |