|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
15 July 2022, 15:17 | #1 | |
Jubilaris
|
Het zwatelen heeft weer een vervolg gekregen
Citaat:
Wat kun je zoal suggereren aan leesvoer.. |
|
15 July 2022, 15:42 | #2 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ja. Ondanks de regelmatige periodes van onenenigheid en bombastische ophef, babelonische verwikkelingen etc, heeft het forum bv de afgelopen 10 jaar, mij zeer zeker geholpen bepaalde puntjes op de i te kunnen zetten.. dat was en is enkel en alleen in 'mijn' belang. Het forum (Jouw forum) is mij daarin tot dienst. (Geweest) En in een zeker opzicht ben jij een degelijk klankbord m.b.t. dit soort intenties. Daar kan ik je gewoon erkentelijk voor zijn. |
|
15 July 2022, 16:52 | #3 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar gevoel is gelinkt aan het hart en is dus geen onpersoonlijk begrip zoals het verstand... Om verstandelijk te redeneren heb je geen zelf, geen 'ik' nodig... Je moet maar gewoon de regeltjes volgen... Maar zoals je aangeeft... Bij Waarheid kun je niet komen buiten je zelf... De Waarheid zit in ons zelf en dat geldt voor iedere mens... Maar het manipulerend verstand hoort dat niet graag... Vooral heersers houden daar niet van en blijven de mensen bestoken met het argument dat ze te dom en te dwaas zouden zijn en dat er een uitwendige God, ver boven het hoofd van de mensen, zou zijn die alles zou bepalen... En oh wee zij die dat niet zouden willen geloven met hel en verdoemenis afmaken... |
|
15 July 2022, 17:29 | #4 |
Kasuaris
|
Ik geef geen adviezen. Omdat ik het deel van 'de weg' vind uitmaken om herkenning te vinden in andermans woorden. Het is immers een universele weg.
15 July 2022, 18:22 | #5 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
15 July 2022, 18:29 | #6 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
15 July 2022, 18:39 | #7 | ||
Kasuaris
|
https://www.manisola.nl/artikelen/ko...ie-van-het-ik/
Laat ik eens afwijken van geen adviezen geven. Deze schrijver schrijft juist over het ik. Citaat:
Het gaat over ongedeelde aandacht o.a. Je filosofische ik kan je naar de 'ik ben' beleving brengen welke universeel van aard is. Citaat:
En hé...verbinding met de geestelijke wereld? Wat is dat eigenlijk? Daar gaat het nooit over op dit forum. Zonder die verbinding (Het pneumatische ik) was ik nooit tot Waarheid gekomen. Louter middels onderzoek (of meditatie) komt geen enkel mens tot Waarheid. Enfin, er is een schat aan informatie waar dit forum nooit over gegaan is in 10 jaar tijd. En op andere plekken op internet kom je mensen tegen die wel wat verder zijn gegaan dan 'GZO'. Ik mag toch hopen dat niemand zich beperkt tot dit forum.
15 July 2022, 18:45 | #8 | |
Kasuaris
|
Citaat:
15 July 2022, 21:36 | #9 |
Jubilaris
|
|
15 July 2022, 21:47 | #10 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ibn Tufayl. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |