![]() |
|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#1 | ||||||||||||||
Geen lid
|
![]() Citaat:
Er bleef in je reactie geen spaan heel van wat Sam quote en dus moest er iets anders aan de hand zijn dat je veren in haar kont staat te prikken. Ik ben dan met jou bezig en niet met wat je denkt dat ik heb met Sam. Citaat:
Daarmee is de kous af en heb ik alleen nog maar interesse in het waarom je dat zo ziet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent bang voor voeden, terwijl ze juist de kop op moeten steken. Citaat:
Dit is al vaker gezegd dus dat is een impasse geworden. Mijn visie daarover heb je maar het onderzoek daarnaar is binnen jou en ligt bij jou. Het heet hier gedachtenonderzoek te zijn en mijn aandeel aangaande mijn gedachten doe ik (indien nodig) of heb ik gedaan. Citaat:
Citaat:
Dat ik niet accepteer dat het gedegen zelfonderzoek door het slijk gehaald word is geen 'ik' of 'ego' gebonden kwestie. Waarheid is tot de laatste fractie door mij uitgezocht en de weg er naar toe heeft zich bewezen. De weg er naar toe zal jou dat eveneens bewijzen maar je gaat hem niet, dus ik accepteer slechts geen 'ongefundeerd' afkraken. Als je steekhoudende argumenten hebt ga ik daar wel op in maar lukraak afkraken accepteer ik niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
#2 |
Geen lid
|
![]()
Een figuur als Bassie die iedere correctie negeert, alleen maar afkraakt om het eigen bevinden kracht bij te kunnen zetten. Gebruik maakt van onderhand ieder mogelijk ego foefjes om een ander af te serveren. Daarbij niet schroomt ook een persoonlijke hetze te starten. Allemaal omstandigheden die niemand kennelijk kan zien (?), zelfs ondanks alsmaar daarop wijzen geen belangstelling krijgt.
Het is dat nu dat zijn aanbeveling aan anderen vooral geen gedegen zelfonderzoek te doen mij een doorn in het oog zijn geworden. Heb ik een forum als dit opgericht om een methode waarin ik heil zie te laten afbranden? Door een onbenul die maar wat aan ligt te klooien op het gebied van zelfkennis? Die geen idee heeft waar het hier om gaat, maar vooral daarin totaal geen enkele interesse toont? Inmiddels ook de terminologie van hier overneemt om zijn eigen waarheid te laten inburgeren. Die een kans heeft gekregen om zijn zegje te doen op een forum voor gedegen zelfonderzoek en daar alleen maar op afgeeft. Zijn gastheer negeert en blokkeert zodat hij hem niet meer hoeft te lezen. Vinden we dat dat de norm voor dit forum kan zijn? |
![]() |
![]() |
#3 |
Geen lid
|
![]()
Die niet bereid is gedachten te onderzoeken maar dankzij veelvuldig forumbezoek juist een groot arsenaal gedachten heeft ontwikkeld die alsmaar vastere vorm hebben gekregen. Die deze vastere vorm aan gedachten overal elders weer toetst om te zien of ze wel stand kunnen houden in haar eigen beleving. Die dus op geen enkele wijze voornemens zal zijn die gedachten aan het wankelen te brengen. Argumenten zoekt om dat niet te hoeven doen in hier gehoorde uitslagen van gedegen zelfonderzoek zoals onder andere dat het 'ik' niet werkelijk bestaat en daartegen dus fel van leer moet trekken om stand te houden geen gedegen zelfonderzoek te moeten, hoeven (c.q. te zullen gaan) doen. En zo gaat dat hier al 10 jaar onveranderlijk en op dezelfde voet door met Marie.
Marie ga je tijd nuttiger besteden dan hier je onwil te blijven verkondigen. Je gaat dat gedegen zelfonderzoek van zijn lang zal ze leven nooit doen. Dus waarom hier telkens weer verschijnen? Je hebt alle argumenten al zo'n keer of 100 gehoord en er zijn geen nieuwe meer. |
![]() |
![]() |
#4 |
Geen lid
|
![]()
Sam zit in hetzelfde schuitje als Bassie, ze doet wat aan zelfkennis en heeft geen idee waar het hier werkelijk over gaat. Bassie probeert dat wat hij hier leest in zijn eigen bevindingen te verwerken om de uitslagen van gedegen zelfonderzoek met zijn eigen theorie en gedachten daarover kloppend te maken. Het is wat Guido psychologie van de kouwe grond noemde die Sam wel in Bassie aanspreekt. Sam heeft moeite met strakke rechtlijnige autoriteit (waar ze niet de enige in is). Ze worstelt met 'zo is het en niet anders'. Daar kan geen enkel ego tegen, je moet altijd wat water bij de wijn doen. Bij tijd en wijlen laten ontvallen dat je ook maar een mens bent en fouten maakt, dan is alles weer vergeven bij ego of i.c. Sam. Tegen in haar ogen optredende starheid wordt zij onverbiddelijk en dan gaat ze als een onderwijzeres fouten en tegenstrijdigheden zoeken. Die zijn er door onkunde altijd wel te vinden en dan is Sam weer even blij. Tot de volgende frustratie zich aandient.
Zal Sam gedegen zelfonderzoek gaan doen? Welnee, Sam zoekt wat verstrooiing na haar nachtdiensten en komt wat one liners plempen en de volgende dag kijken wat de oogst is. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 15 April 2016
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 31 August 2020
|
![]() Citaat:
Oneliners kúnnen niet meer dan oneliner lijken, ze bieden echter ruimte voor (zelf)onderzoek. Wie zoekt er als onderwijzer, en zet zonder enige nuance (enkel op ego-gedachten, want GZO afgerond???) forumdeelnemers in de hoek (met een ferme GZO-lineaal-tik)..??
![]() |
![]() |
#7 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
Weet je zeker dat het waar is? Wat doet dat met je? Keer het om.
![]() |
![]() |
#8 |
Actuaris
|
![]() Edit: dit is een mening, gebaseerd op waargenomen feiten: Rob heeft niet de ballen om Laurens aan te spreken op zijn subjectieve 'waarheid'-bevinding.
Maak de spiegel leeg.... Vrij van oordeel... Wijziging aangebracht door Sam op 10 October 2022 om 02:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Actuaris
|
![]() Citaat:
Ergo: ergens 'heil in zien' kan alleen een persoonlijke visie zijn.
Maak de spiegel leeg.... Vrij van oordeel... Wijziging aangebracht door Sam op 10 October 2022 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 7 July 2014
|
![]() Citaat:
Hewel, ik ben misschien de enige die hier veel, heel veel heeft opgestoken... Niet zozeer dank zij de aangedragen argumenten maar wel omdat al die argumenten, goede en slechte, mij uitnodigde om dieper bij mijzelf door te stoten op zoek naar waarheid... En dat is wat ik gedegen onderzoek noem... Hylarisch is dan dat mij steeds weer en opnieuw verweten werd dat ik geen gedegen onderzoek zou doen; erger nog dat ik weigerde dat te doen... In ieder geval, indien dit forum verder afgesloten zou worden voor mij, bedankt voor de jaren dat ik hier mijn hart heb mogen ophalen... En, ik kan verkeerd zijn, maar ergens diep in mij, denk ik dat mijn bijdragen hier, zelfs voor derden niet totaal vruchteloos zijn geweest... Het ga jullie goed. Wijziging aangebracht door marie op 10 October 2022 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |