|
Osho Introduceerde de Oosterse wijsheid voor de happy few die het zich konden veroorloven naar India te komen. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
6 June 2011, 11:50 | #1 |
Missionaris
|
Uit: Totdat je sterft.
Het verstand wil altijd meer. |
6 June 2011, 12:26 | #2 |
Missionaris
|
Seksuele opwelling. |
16 June 2011, 00:46 | #3 | |
Passed by
|
Citaat:
Ergens gelezen.....(weet zo even niet meer waar, zou zomaar ook uit : De zin van ziek zijn, kunnen komen), ik vertel/vertaal het even in mijn eigen woorden..... Als de maatschappij (en de mens) natuurlijk zou zijn, dan zou de energie niet opstijgen naar het hoofd, maar dan zou de energie, bij het zien van een mooie vrouw, weliswaar stijgen (bij de man), maar dan in het lichaamsdeel dat daarvoor bedoeld en geschapen is, en niet omhoog (hoeven) gaan, naar het gelaat, om zich daar te manifesteren in de vorm van een blos. M.a.w. een blozend gezicht is feitelijk al niet natuurlijk. Simpelweg omdat het "not-done" is, (als man) om bij het zien van een mooie vrouw een erectie te krijgen, laat staan te tonen. |
|
16 June 2011, 01:07 | #4 | |
Missionaris
|
Citaat:
Je opvatting over blozen deel ik niet zo, ik zie blozen eerder als een (mooie) vorm van naiviteit, het gelukkig nog niet zo erg door de wol geverfd zijn. Ik zie hier ook het schuldig zijn in, het heimelijk genieten want het mag toch vooral niet opzichtig dat je van schoonheid geniet. Het overal schuldig aan zijn is in de westerse samenleving met de paplepel ingegeven. Alleen de kerk mag de absolutie geven waarmee je afhankelijk bent geworden. |
|
6 March 2018, 13:51 | #5 |
Asprirant lid
|
@Rennie: zou je de '' uit post nr 1 is willen corrigeren aub.
Dank bij voorbaat.
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Forum uit de lucht. | Rennie | Forum; regels, vragen, idee | 23 | 12 January 2012 14:29 |
Als Krisnamurti sterft... | Rozenhart | Jiddu Krishnamurti | 3 | 27 June 2010 21:13 |