|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
9 November 2023, 10:14 | #1 | ||
Jubilaris
|
Psychedelica
Citaat:
Het bovenstaande artikel geeft min of meer een eindconclusie aan van dat onderzoek. Het artikel zegt dat het behulpzaam kan zijn bij psychische aandoeningen omdat de mind in een bepaalde setting beter toegankelijk is voor therapeutische behandeling. Ook wordt hier uitgesproken dat er van het middel zelf geen blijvende resultaten verwacht mogen worden. Waar realisatie een blijvende hoedanigheid is is de conclusie dat het daartoe onmogelijk kan worden aangewend. Daarbij zou ik in het kader van gerealiseerd pretenderen te zijn mijn 'stokpaardje' weer kunnen gaan berijden en memoreren dat realisatie onmogelijk kan samengaan met een sterk ontwikkeld 'ego' of 'ik', maar dat ga ik nu niet doen. Eerder hadden wij hier een deelnemer die hoog opgaf van psychedelica en een van de reageerders die daarvoor openstond reageerde recentelijk als volgt. Citaat:
|
||
30 July 2024, 12:21 | #2 | ||||
Jubilaris
|
Citaat:
Gezocht moet worden naar het blijvende. De vraag 'Wat is dat "Zelf" dat moet "gerealiseerd" worden?' is niet beantwoord met "Dat wat je in wezen bent is meestal het antwoord". Wat je in wezen bent is wederom een invulling, een idee en feitelijk niet het juiste antwoord. Beter is het te zeggen het Zelf is alles wat je niet bent. Citaat:
Maar het heeft een kern van waarheid, datgene wat altijd aanwezig is, is namelijk 'bewustzijn' ook wel 'aanwezigheid' genoemd (noteer dat de 'ik' hieruit is verdwenen vandaar datgene, het onbenoembare). Dus niet datgene wat 'je' je in persoon voorstelt. Citaat:
Citaat:
|
||||