|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
10 July 2011, 07:25 | #1 |
|
Liefde
We weten diep in ons hart wat liefde is.
En bij het woord 'liefde' krijgen we dan verbinding met deze ervaring diep in ons hart. We worden door het woord 'liefde' direct verbonden met liefde zelf. Hier deze interventie: In het Nederlands. English. |
10 July 2011, 11:38 | #2 | |
Missionaris
|
Citaat:
De gedachte aan tegenslag stort je eveneens in een poel van ellende, het lijkt soms wel of er plekken zijn waar dat alles samen komt. Alsof je met het woord liefde ook in verbinding staat met alles wat dat vertegenwoordigd. |
|
10 July 2011, 11:47 | #3 | |
|
Citaat:
Maar al is ons hart geopend, dan kunnen we toch nog volschieten met haat. Vandaar deze interventie. |
|
10 July 2011, 12:14 | #4 | |
Missionaris
|
Citaat:
Dat aanraken is, zoals het zich laat aanzien, net als raken een state of mind, een toestaan dat het kan plaatsvinden. Ik ben in staat om het uit te zetten. Je schept of laat een vijandbeeld scheppen met gruwelen die men bereid is jou aan te doen, dan geef je vervolgens jezelf toestemming om dat wat nu dat kwaad vertegenwoordigd te vernielen, vernietigen, nietig maken, ondergeschikt aan je maken (haten or whatever). In de rationele modus kun je volledig harteloos zijn, niettemin blijft er een bron werkzaam van universele liefde die niet door het goed/kwaad principe wordt aangetast, maar dat verkeerd dan in een verduisterde staat. Er bevinden zich wolken voor de hemel van liefde waardoor er tijdelijk niet mee in contact kan worden getreden. In een vlaag kan soms ineens toch de hemel opengaan. Ook een mooie filosofie toch ? P.s. is er nog een bezienswaardigheid hier in N-Holland die ik gezien moet hebben ? Ik wil er vanmiddag even op uit. |
|
10 July 2011, 12:51 | #5 | |||
|
Citaat:
Liefde moet tot bloei komen, iets of iemand moet jou omarmen. Zo heb ik tenminste de liefde leren kennen. Citaat:
Citaat:
|
|||
10 July 2011, 13:08 | #6 | ||
Missionaris
|
Citaat:
Een bloem behoeft ook geen aanraking om open te gaan, slechte metafoor. Citaat:
Als je daarbij een ander ernstig dreigt te schaden zou je kunnen leren de overdaad aan energie op iets anders te richten. Op welke wijze meen je nou te kunnen interveniëren ? |
||
10 July 2011, 13:32 | #7 | ||
|
Citaat:
Citaat:
Wat belangrijk is, 'Wie ben ik?', wat wil ik zijn? Deze zelfontdekking is van enorm belang. Noem het het rijk van God. Liefde als weg en doel. Toch struikelen we maar al te makkelijk op deze weg. De interventie zoals door mij omschreven, is heel praktisch. Neem letterlijk het woord 'liefde' in je mond, bij een gevoel van (zelf)destructie. Je hoeft dan niet in de weer met deze opkomende negatieve energie. Je hoeft enkel het woord 'liefde' innerlijk te herhalen. Uiteindelijk word je rustig. En ben je enkel dit woord bewust en waar het naar verwijst. |
||
12 July 2011, 15:51 | #8 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik pleit er voor die woede en die haat volledige ter ervaren sterker nog het te worden in zijn totaliteit om zo tot de ontdekking te komen dat die helemaal niet bestaat. Maar goed dat is redelijk eng te noemen, want stel dat ik in een onbewaakt ogenblik iemand de nek afsnijd dan zitten de familie, vrienden van het slachtoffer en ik en mijn familie, in een wereld die vergeven is van liefde, toch maar met de gebakken peren niet waar of zo iets. In een volgend leven wordt ik een moordenaar geloof ik, dat lijkt mij wel wat. Of is die wens ongehoord onder de liefdeminnenden? |
|
13 July 2011, 10:14 | #9 | |
|
Citaat:
Natuurlijk verdrijft liefde haat. Zoals de Boeddha dat ook al zei. Haat verdwijnt nimmer door haat. Er is geen andere weg. Je laat haat los of niet. Het kan zijn dat haat dan toch nog de kop opsteekt, en wat dan? Daar gaat mijn interventie over. |
|
13 July 2011, 15:11 | #10 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Vraagje: waarom wil je haat verdrijven met liefde? Ik bedoel te zeggen wat zit er nu feitelijk en heel stiekem en venijnig verstopt achter die zgn liefde waar jij het over hebt Nathan, enig idee? |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wat is liefde? | Hein | Beginnend zelfonderzoek | 27 | 24 September 2021 23:39 |