|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
28 January 2012, 22:16 | #1 |
Vicaris
|
Angst
Ik leerde je al vroeg kennen
voelde je overal om mij heen zo richtte je je ook op mij en werd je mijn gevreesde vriend. Je waarschuwde me voor gevaar groot en klein, reëel of ingebeeld Je hield me klein en onvolwaardig weg van het nieuwe, weg van oordelen, weg van mogelijk falen Ik kon me achter jou verschuilen grenzen optrekken om niet te hoeven proberen niet mezelf te hoeven tonen, te leven De illusie hebben problemen te kunnen vermijden en het risico op afwijzing te verkleinen Ik dank je voor je bescherming ik dank je voor de uitdaging Het lichtje in mij kon zich sterken door moedig langs je heen te gaan Dat lichtje kent moed, kracht en wijsheid en zoekt verbinding met het leven. Daarom ga ik de komende maanden afscheid van je nemen me niet meer door je laten leiden en zal ik niet meer jouw route wandelen. Vaarwel... vaarwel |
30 January 2012, 22:49 | #2 |
Vicaris
|
Steeds ben je daar
klaar om me te vragen of ik wel het juiste doe klaar om me te wijzen op alle mogelijke drama's Eén opmerking van een ander en je zet je tentakels uit als een monsterlijke slang sluip je naar binnen en laat je gif achter in ieder orgaan die verkrampen en op hol slaan Een wervelende storm raast door mijn lijf klaar om mijn voeten onder me vandaan te schoppen en je waarheden dieper in mijn hoofd te planten. Nu moet ik de film nog zien te stoppen de band stil laten staan en het licht weer aan terug naar het lege scherm zodat het leven zelf de beelden weer kan bieden en ik enkel als nieuwsgierige toeschouwer hoef te kijken |
31 January 2012, 11:38 | #3 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
5 February 2012, 23:02 | #4 |
Vicaris
|
Afgelopen maand heb ik hard gewerkt
en nu moet ik afwachten wachten op anderen die gaan beslissen een besluit wat veel invloed op mijn leven heeft. Afwachten, en onderwijl zelf verder leven Morgen nieuwe dag nieuwe week en nu word ik bang. Bang dat alles instort. Bang omdat ik nu geen richting heb. Leven, hoe doe je dat? (alsjeblieft, kom niet aan met dat ik niets kan doen, dat het aan mij gebeurt etc). |
5 February 2012, 23:06 | #5 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Geen idee wat ik moet zeggen, maar ik denk aan je. Het komt goed, ook al komt het niet goed. Daar vertrouw ik altijd op, hoe het ook komt. |
|
5 February 2012, 23:18 | #6 |
Vicaris
|
Ik vertrouw soms, en dan weer niet.
Maar ik weet één ding wel. Dat ik moet doen. Stapje voor stapje. In actie komen. Soms overvalt me zo'n gevoel van vervreemding. Wat is dat rare leven toch wat we hier doen? De rol die we spelen in de maatschappij. Dan is het net of ik me eraan onttrek. En me verloren voel bij de dag die voor me ligt. Totdat ik opsta, de ene voet voor de andere zet. Wel of niet meer met deze onrust in mijn lijf. |
5 February 2012, 23:54 | #7 |
Vicaris
|
Ik vraag mij steeds maar, waar is mijn innerlijke kracht gebleven?
Ik ken de rust en stilte in mezelf, van waaruit ik me kan verbinden met mijn omgeving. Van waaruit scheppen en creëren mogelijk is. Vertrouwen en loslaten stimuleert. Ik laat vooral de energie binnen die me klein maakt. Afschermt van het leven. Stilstand creëert. Weerstand geeft. En tegelijkertijd denk ik, ik wil te hard. |
6 February 2012, 00:00 | #8 |
Vicaris
|
Als ik even stil ben
en stop met mezelf verhalen te vertellen dan vang ik weer een glimp op een glimp van die rust en stilte een glimp van hoe ik vermoed dat het bedoeld is van wat er achter al die opgeworpen mechanismen verstopt zit. Is dat het enige verzet wat ik te bieden heb? Me niet laten meeslepen door angst? Me niet te laten leven door die mechanismen? Ik doorzie ze prima en toch hebben ze macht over mij Omdat ik me erachter kan verschuilen In het spotlicht gaan staan Mezelf laten zien! Juist... |
6 February 2012, 00:12 | #9 |
Missionaris
|
Heeft het verantwoordelijkheidsgevoel je soms altijd zwaar op je schouders gelegen ?
Het lijkt wel alsof de ernst van het leven je in zijn greep heeft en dat van iets wat je te wachten staat je leven afhangt. Het zwaard van Damocles hangt boven je hoofd en zal je doormidden klieven. Ik ken zo'n gevoel nog van een tijd waarin ik zwaar bedrukt meende overgeleverd te zijn aan deze krankzinnige wereld waar ik domme spelletjes speel waar ik veel te intelligent voor ben. |
6 February 2012, 00:16 | #10 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|