Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 April 2018, 16:58   #311
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido;118180.
Zien is genoeg!.
Tot ziens...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 July 2018, 10:36   #312
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
'k weet wel dat je je hoofd en ik verloren hebt volgens je eigen schrijven, maar 'k wil je toch wel waarschuwen dat het voor jou ook zaak is om alert te blijven, ook al denk je een "een wandelend geheel van eenheid" te zijn.
Want 18 jaar geleden zei een zieneres mij dat ik wel dacht een wandelend wonder van licht te zijn, maar daar is dieper op in moest gaan.
Ze had gelijk besefte ik toen al meteen. Ik had mezelf wijs gemaakt een wandelend geheel van eenheid te zijn...
De onvoorwaardelijke liefde voor al wat is, of zoals jij het uitdrukt met 'beschikbaarheid zonder voorwaarden' was er nog helemaal niet. Zelfs nu niet. Dat is nog altijd elke dag keihard werken. ...
Het houd nooit op, elke dag opnieuw kiezen...
Beschikbaarheid-zonder-voorwaarden komt niet in de plaats van elke dag werken of in de plaats van iets. Wat anders is, is de aanwezigheid in werken, kiezen, enz.
Daar is geen verklaring voor, het is geen opdracht of oefening maar een verdwijnen in aanwezigheid.

'Een wandelend geheel van eenheid' is ontmoeting en ontdekking van de eindeloosheid en grenzeloosheid van aanwezigheid. Hoe dichter het geheel hoe vastomlijnd aanwezigheid werkelijk is. Hoe verder het geheel afstaat hoe woordenloos en zwijgzaam aanwezigheid is.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
...hoe de schoorsteen nog beter rookt jan Advaita 3 15 June 2011 23:07


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.