Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 February 2021, 17:13   #21
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het is geen weigering om zelfonderzoek te doen. Het gaat weldegelijk om serieus genomen te worden. Je neemt de deelnemers niet serieus in het zelfonderzoek. Daar ligt de knoop. Al wil ik vriendelijk en welwillend zijn, voorzichtig en gedegen, het haalt niets uit omdat om met Bassie in discussie te gaan een bewijs moet geleverd worden. Nu gaat het om een bewijs van het verschil tussen zijn en worden.
Wat zijn dat nu weer voor toeren! Hare Krishna nog aan toe!
Door Bassie kunnen wij (ongeïnteresseerden en onwetenden) weten wat zelfkennis is. Het onderzoek dat wij moeten voeren, moeten wij aan Bassie voorleggen om in de lijdende vorm zijn zelfkennis ondergaan.

Nope. Bassie gaat jou niet vertellen wat zelfkennis is. Bassie beweert slechts dat onderzoek onmogelijk is als men halsstarrig weigert te onderzoeken.

Als Marie weigert te onderzoeken dan kan ik haar niet serieus nemen.
Een elementaire kwestie in het onderzoek is verschil weten tussen het zijnde en het wordende.

Ik ga niemand bij treden in ondeugdelijk onderzoek. Dat zou van mij een leugenaar en een valsaard maken.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2021, 18:52   #22
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nope. Bassie gaat jou niet vertellen wat zelfkennis is. Bassie beweert slechts dat onderzoek onmogelijk is als men halsstarrig weigert te onderzoeken.

Als Marie weigert te onderzoeken dan kan ik haar niet serieus nemen.
Een elementaire kwestie in het onderzoek is verschil weten tussen het zijnde en het wordende.

Ik ga niemand bij treden in ondeugdelijk onderzoek. Dat zou van mij een leugenaar en een valsaard maken.
Jij zegt : "Een elementaire kwestie in het onderzoek is verschil weten tussen het zijnde en het wordende."

En ik die dacht dat je niets moest hebben van uitlatingen...

Jij zegt dat ik mij niet aan onderzoek waag omdat ik zelfs het verschil niet ken tussen zijnde en wordende... En ik zeg dat jij geen stap verder komt in jouw onderzoek omdat je verschillen ziet die er niet zijn en die jij per axioma vastlegt...
Per axioma en niet per gevonden onderzoeksresultaat...
Want als je vertrekt van de verkeerde veronderstellingen moet je later niet komen zagen dat je verkeerde conclusies trekt...
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.